Research Article
BibTex RIS Cite

BELEDİYE HİZMETLERİNDE HALKIN BEKLENTİLERİ: ŞEREFLİKOÇHİSAR ÖRNEĞİ

Year 2017, Issue: 54, 16 - 45, 31.10.2017

Abstract

Belediyeler
bir yerel yönetim birimi olarak halkın beklentilerini karşılamada her geçen gün
daha da önemli hale gelmekte ve bu ihtiyaçlara yetişmenin mücadelesini
vermektedir. Yerel demokrasinin beşiği olan bu müesseseler her şeyi yaparak
değil, halkın önemsediği faaliyetleri yaparak seçilmiş kadrosuyla görevine devam
edebilmeyi başarabilecektir. Bu sebeple birçok belediye halkın önceliklerini
bir takım çalışmalarla belirlemekte ve böylece bu tür istenen faaliyetlere
yoğunlaşarak bir dahaki seçimlerde tekrar seçilmeyi garanti edebilmektedir.

Bu
çalışma da yerel ihtiyaçları en az mali imkânla karşılamak mecburiyetinde olan
Şereflikoçhisar belediyesine halkın hizmet önceliklerini göstermek ve bu sayede
az önemsenen hizmetlere kaynak aktarımının en aza indirilmesine ve kaynakların
etkin hizmetlere yönlendirilmesine katkı sağlamak amaçlanmıştır.





Araştırmada
Şereflikoçhisar halkının kadın, erkek, genç, yaşlı, memur, esnaf, köylü ve
şehirli her kesimine ulaşılmış ve her kesime hizmet beklentilerini ölçen 84
sorulu bir anket uygulanmıştır. 33.946 resmi kır ve kent nüfusu olan bu ilçeye
750 adet anket dağıtılmış fakat 671 tanesi toplanabilmiştir. Bu anketler SPSS
16.0 paket programı ile analiz edilmiş ve sonuçlarıyla halkın önemsediği
hizmetler tespit edilmiştir. Elde
edilen verilerin analizinde frekans, t-testi ve Anova testleri kullanılmıştır.
Araştırma neticesinde halkın cinsiyetleri, eğitim seviyeleri ve
Şereflikoçhisarlı olup olmamaları gibi değişkenler ile hizmet beklentileri
arasında anlamlı farklılıkların olduğu bulgusuna ulaşılmıştır.

References

  • Şahin, K. (2011). “Belediye Hizmetleri ve Hizmet Kalitesine Yönelik Vatandaş Memnuniyetinin Ölçümü (Konya İl Merkezi Örneği)”, Yüksek Lisans Tezi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, Karaman.

PUBLIC EXPECTATIONS IN MUNICIPAL SERVICES: ŞEREFLİKOÇHİSAR EXAMPLE

Year 2017, Issue: 54, 16 - 45, 31.10.2017

Abstract

Municipalities
that are a local government unit are becoming more important every day, to meet
the expectations of the people, and they struggle to catch up with these needs.
Efficiency for local governments is to meet the right needs with fewer
resources.  In order to do so, it will need to identify services that
people consider important.

This
study aims to show the service priorities of the people to Şereflikochisar
municipality which is obliged to meet local needs with least financial
opportunity. Determining the public's expectation according to demographic
variables is another purpose. The prospect of working, It is the first study to
reveal the service priority of the people in Şereflikoçhisar.





In this study, Şereflikoçhisar people were reached
to every part of women, men, young, old, civil servants, artisans, peasants and
urban people. A literature search was also conducted to form the theoretical
part of the work. And an 84-question questionnaire measuring service
expectations were applied to all segments of the population, to create the
application part of the work,.
In this district, which is
the official rural and urban population of 33,946, 750 surveys were
distributed, but 671 were collected. These questionnaires were analyzed with
SPSS 16.0 package program, and the services that the people considered to be
important were identified with the analysis results.
Frequency, t-test and Anova tests were used
in the analysis of the obtained data. As a result of the research, it was found
that there are significant differences between the variables such as sex
education level and honorificity of the people and service expectancies. In
addition, it has been determined which services the people are waiting for more
seriously.

References

  • Şahin, K. (2011). “Belediye Hizmetleri ve Hizmet Kalitesine Yönelik Vatandaş Memnuniyetinin Ölçümü (Konya İl Merkezi Örneği)”, Yüksek Lisans Tezi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, Karaman.
There are 1 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Levent Songur

Abdullah Turan This is me

Publication Date October 31, 2017
Published in Issue Year 2017 Issue: 54

Cite

APA Songur, L., & Turan, A. (2017). BELEDİYE HİZMETLERİNDE HALKIN BEKLENTİLERİ: ŞEREFLİKOÇHİSAR ÖRNEĞİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi(54), 16-45.
AMA Songur L, Turan A. BELEDİYE HİZMETLERİNDE HALKIN BEKLENTİLERİ: ŞEREFLİKOÇHİSAR ÖRNEĞİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. October 2017;(54):16-45.
Chicago Songur, Levent, and Abdullah Turan. “BELEDİYE HİZMETLERİNDE HALKIN BEKLENTİLERİ: ŞEREFLİKOÇHİSAR ÖRNEĞİ”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, no. 54 (October 2017): 16-45.
EndNote Songur L, Turan A (October 1, 2017) BELEDİYE HİZMETLERİNDE HALKIN BEKLENTİLERİ: ŞEREFLİKOÇHİSAR ÖRNEĞİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 54 16–45.
IEEE L. Songur and A. Turan, “BELEDİYE HİZMETLERİNDE HALKIN BEKLENTİLERİ: ŞEREFLİKOÇHİSAR ÖRNEĞİ”, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, no. 54, pp. 16–45, October 2017.
ISNAD Songur, Levent - Turan, Abdullah. “BELEDİYE HİZMETLERİNDE HALKIN BEKLENTİLERİ: ŞEREFLİKOÇHİSAR ÖRNEĞİ”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 54 (October 2017), 16-45.
JAMA Songur L, Turan A. BELEDİYE HİZMETLERİNDE HALKIN BEKLENTİLERİ: ŞEREFLİKOÇHİSAR ÖRNEĞİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2017;:16–45.
MLA Songur, Levent and Abdullah Turan. “BELEDİYE HİZMETLERİNDE HALKIN BEKLENTİLERİ: ŞEREFLİKOÇHİSAR ÖRNEĞİ”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, no. 54, 2017, pp. 16-45.
Vancouver Songur L, Turan A. BELEDİYE HİZMETLERİNDE HALKIN BEKLENTİLERİ: ŞEREFLİKOÇHİSAR ÖRNEĞİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2017(54):16-45.

Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.