Research Article
BibTex RIS Cite

EVALUATION OF WEB SITES OF THE MINISTRY OF REPUBLIC OF TURKEY IN THE CONTEXT OF PUBLIC RELATIONS

Year 2018, Issue: 55, 224 - 236, 21.02.2018

Abstract

In this study, the web pages of the
Ministries of the Republic of Turkey have been evaluated in terms of their use
for public relations purposes. In this context, the web pages of the 22
ministries, including the prime minister, have been analyzed in terms of
characteristics such as communication studies of relevant ministries, general
information about the ministry, relations with the media, corporate identity
and corporate interaction. The study has also been examined the web pages of
current ministries to see if they had access to social media accounts. Using
the content analysis method in the study, web pages and social media access of
22 ministries have been examined and have been evaluated. It is aimed to show
how the web pages of the ministry have the tools of public relations, in the
light of the data obtained in the result of the study.
At this point, it
was observed that nearly all of the ministries had media archives, press
bulletins and had communication directives. It was determined that many
ministries attach importance to the announcement part. It was also seen that
there was 21 ministerial official accounts and have active referrals in the new
media channels.

References

  • Alır G., Soydal İ. ve Öztürk Ö. (2006), “Türkiye’de E-devlet uygulamaları Kapsamında Kamu Kurumlarına Ait Web Sayfalarının Değerlendirilmesi”, Değişen Dünyada Bilgi Yönetimi Sempozyumu, Ankara. http://www.academia.edu/1972929/Turkiyede_e-devlet_uygulamalari_kapsaminda_kamu_kurumlarina_ait_web_sayfalarinin_degerlendirilmesi Erişim Tarihi: 13.05.2016
  • Bayram-Gökkurt Ö. ve Turan F. (2006), “Türkiyede E-devlet Uygulamaları: Devlet Web Sitelerinin Değerlendirilmesi, inet-tr’06-XI.”, Türkiye’de İnternet Konferansı Bildirileri, (167-172), TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi, Ankara.
  • Bensghir T.K. (2000) “Web’deki Belediyelerimiz: Ankara Büyükşehir Belediyesi”, Çağdaş Yerel Yönetimler, Cilt 9, Sayı 2, s.76-90.
  • Eschenfelder K.R., Beachboard J.C., McClure C.R. ve Wyman S.K. (1997), “Assesing U.S. Federal Goverment Websites”, Goverment Information Quarterly, 14 (2), s.173-189.
  • Hill N.L. ve White C. (2000), “Public Relations Practioners’ Perception of the World Wide Web as a Communication Tool”, Public Relations Review, 26 (1), s.31-51.
  • Karahasan, Fatoş (2012). Taşlar Yerinden Oynarken, 3.Baskı Dijital Pazarlamanın Kuralları, İstanbul, Doğan Egmont Yayıncılık.
  • Kırdar, Y. (2011). Halkla İlişkilerde Yeni Eğilim: Kurumsal İtibar Yönetimi, M. Işık ve M. Akdağ (ed.), Dünden Bugüne Halkla İlişkiler içinde (s. 203-218). Konya: Eğitim Akademi. McAllister-Spooner S.M. (2009), “Fulfilling the Dialogic Promise: A Ten-Year Reflective Survay on Dialogic Internet Principles”, Public Relations Review, 35 (3), s.320-322.
  • Okay A. ve Güçdemir Y. (2011). Halkla İlişkilerde İnternet Uygulamaları: Bugüne ve Geleceğe Dair Bir Bakış. M. Işık ve M. Akdağ (ed.), Dünden Bugüne Halkla İlişkiler içinde, (s. 161-176). Konya: Eğitim Akademi.
  • Öztürk M.C. (2011). İnternetin Sunduğu Halkla İlişkiler Uygulamaları, M. Işık ve M. Akdağ (ed.), Dünden Bugüne Halkla İlişkiler içinde, (s. 177-202). Konya: Eğitim Akademi.
  • Öztürk M.C. ve Ayman M. (2007), “Web Sayfalarının Halkla İlişkiler Amaçlı Kullanımı”, Selçuk İletişim, 4 (4), s.57-66.
  • Sabuncuoğlu, Zeyyat (2013). İşletmelerde Halkla İlişkiler, XI. Baskı, Ankara, Alfa-Aktüel Yayınları. Sayımer, İdil (2008). Sanal Ortamlarda Halkla İlişkiler, İstanbul, Beta Yayınları.
  • Tarhan A. (2007), “Halkla İlişkilerde Tanıma ve Tanıtma Aracı Olarak İnternet: Belediyelerin Web Sayfası Üzerine Bir Analiz”, Selçuk İletişim, 4 (4), s.75-95.
  • Tavukçuoğlu C. ve Basım H.N (2007), “Kurumsal İmajın Sanal Ortama Yansıması Açısından Alexa Verileri İle Türk Silahlı Kuvvetler Web Sitelerinin Analizi”, Kara Harp Okulun Savunma Bilimleri Dergisi, 6 (1), s1-19. Timisi N. (2003). Yeni İletişim Teknolojileri ve Demokrasi, Ankara, Dost Kitabevi.
  • West D.M .(2000). Assesing e-goverment: The Internet Democracy and Service Delivery by States and Federal Goverments. http://www.insidepolitics.org/egovertreport00.html Erişim Tarihi: 6.05.2016
  • Yağmurlu A.(2010), “E-Hakla İlişkiler ve Bakanlık Uygulamaları”, Selçuk İletişim, 6 (2), s. 62-80.
  • Yağmurlu A. (2011), “Kamu Yönetiminde Halkla İlişkiler ve Sosyal Medya”, Selçuk İletişim, 7 (1), s.5-15.
  • Yeygel S. (2005), “Şirketlerin Kurum Kimliklerini Yansıtan Bir Ortam Olarak Web Siteleri”, Yeni Düşünceler, 1 (1), s.77-91.
  • Yıldırım A. ve Şimşek H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, 9.Baskı, Seçkin Yayıncılık, Ankara.

TÜRKİYE CUMHURİYETİ BAKANLIKLARININ WEB SİTELERİNİN HALKLA İLİŞKİLER BAĞLAMINDA DEĞERLENDİRİLMESİ

Year 2018, Issue: 55, 224 - 236, 21.02.2018

Abstract

Bu çalışmada Türkiye Cumhuriyeti
Bakanlıklarının web sayfaları, halkla ilişkiler amaçlı kullanımları bağlamında
değerlendirilmektedir. Bu bağlamda başbakanlık dahil olmak üzere mevcut 22
bakanlığın web sayfaları, ilgili bakanlıkların; iletişim çalışmaları, bakanlık
ile ilgili genel bilgiler, medya ile ilişkiler, kurum kimliği ve etkileşim gibi
özellikler açısından analiz edilmiştir. Çalışma kapsamında ayrıca mevcut
bakanlıkların web sayfaları incelenerek sosyal medya hesaplarına erişimlerinin
bulunup bulunmadığına bakılmıştır. Çalışmada içerik analizi yöntemi
kullanılarak, 22 bakanlığın web sayfaları ve sosyal medya erişimleri
incelenerek değerlendirilmiştir. Çalışma sonucunda elde edilen verilerden
hareketle bakanlık web sayfalarının halkla ilişkiler araçlarını ne oranda
barındırdığını ortaya koymak amaçlanmıştır. Bu noktada bakanlıkların hemen
hemen hepsinde basın arşivi ve basın bültenleri unsurlarını barındırdıkları,
iletişim yönlendirmelerine sahip oldukları gözlemlenmiştir. Bakanlıkların
birçoğunun duyurular kısmına önem verdiği saptanmıştır. Ayrıca yeni medyada 21
bakanlığın resmi hesaplarının olduğu ve aktif yönlendirmelere sahip oldukları
görülmüştür.

References

  • Alır G., Soydal İ. ve Öztürk Ö. (2006), “Türkiye’de E-devlet uygulamaları Kapsamında Kamu Kurumlarına Ait Web Sayfalarının Değerlendirilmesi”, Değişen Dünyada Bilgi Yönetimi Sempozyumu, Ankara. http://www.academia.edu/1972929/Turkiyede_e-devlet_uygulamalari_kapsaminda_kamu_kurumlarina_ait_web_sayfalarinin_degerlendirilmesi Erişim Tarihi: 13.05.2016
  • Bayram-Gökkurt Ö. ve Turan F. (2006), “Türkiyede E-devlet Uygulamaları: Devlet Web Sitelerinin Değerlendirilmesi, inet-tr’06-XI.”, Türkiye’de İnternet Konferansı Bildirileri, (167-172), TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi, Ankara.
  • Bensghir T.K. (2000) “Web’deki Belediyelerimiz: Ankara Büyükşehir Belediyesi”, Çağdaş Yerel Yönetimler, Cilt 9, Sayı 2, s.76-90.
  • Eschenfelder K.R., Beachboard J.C., McClure C.R. ve Wyman S.K. (1997), “Assesing U.S. Federal Goverment Websites”, Goverment Information Quarterly, 14 (2), s.173-189.
  • Hill N.L. ve White C. (2000), “Public Relations Practioners’ Perception of the World Wide Web as a Communication Tool”, Public Relations Review, 26 (1), s.31-51.
  • Karahasan, Fatoş (2012). Taşlar Yerinden Oynarken, 3.Baskı Dijital Pazarlamanın Kuralları, İstanbul, Doğan Egmont Yayıncılık.
  • Kırdar, Y. (2011). Halkla İlişkilerde Yeni Eğilim: Kurumsal İtibar Yönetimi, M. Işık ve M. Akdağ (ed.), Dünden Bugüne Halkla İlişkiler içinde (s. 203-218). Konya: Eğitim Akademi. McAllister-Spooner S.M. (2009), “Fulfilling the Dialogic Promise: A Ten-Year Reflective Survay on Dialogic Internet Principles”, Public Relations Review, 35 (3), s.320-322.
  • Okay A. ve Güçdemir Y. (2011). Halkla İlişkilerde İnternet Uygulamaları: Bugüne ve Geleceğe Dair Bir Bakış. M. Işık ve M. Akdağ (ed.), Dünden Bugüne Halkla İlişkiler içinde, (s. 161-176). Konya: Eğitim Akademi.
  • Öztürk M.C. (2011). İnternetin Sunduğu Halkla İlişkiler Uygulamaları, M. Işık ve M. Akdağ (ed.), Dünden Bugüne Halkla İlişkiler içinde, (s. 177-202). Konya: Eğitim Akademi.
  • Öztürk M.C. ve Ayman M. (2007), “Web Sayfalarının Halkla İlişkiler Amaçlı Kullanımı”, Selçuk İletişim, 4 (4), s.57-66.
  • Sabuncuoğlu, Zeyyat (2013). İşletmelerde Halkla İlişkiler, XI. Baskı, Ankara, Alfa-Aktüel Yayınları. Sayımer, İdil (2008). Sanal Ortamlarda Halkla İlişkiler, İstanbul, Beta Yayınları.
  • Tarhan A. (2007), “Halkla İlişkilerde Tanıma ve Tanıtma Aracı Olarak İnternet: Belediyelerin Web Sayfası Üzerine Bir Analiz”, Selçuk İletişim, 4 (4), s.75-95.
  • Tavukçuoğlu C. ve Basım H.N (2007), “Kurumsal İmajın Sanal Ortama Yansıması Açısından Alexa Verileri İle Türk Silahlı Kuvvetler Web Sitelerinin Analizi”, Kara Harp Okulun Savunma Bilimleri Dergisi, 6 (1), s1-19. Timisi N. (2003). Yeni İletişim Teknolojileri ve Demokrasi, Ankara, Dost Kitabevi.
  • West D.M .(2000). Assesing e-goverment: The Internet Democracy and Service Delivery by States and Federal Goverments. http://www.insidepolitics.org/egovertreport00.html Erişim Tarihi: 6.05.2016
  • Yağmurlu A.(2010), “E-Hakla İlişkiler ve Bakanlık Uygulamaları”, Selçuk İletişim, 6 (2), s. 62-80.
  • Yağmurlu A. (2011), “Kamu Yönetiminde Halkla İlişkiler ve Sosyal Medya”, Selçuk İletişim, 7 (1), s.5-15.
  • Yeygel S. (2005), “Şirketlerin Kurum Kimliklerini Yansıtan Bir Ortam Olarak Web Siteleri”, Yeni Düşünceler, 1 (1), s.77-91.
  • Yıldırım A. ve Şimşek H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, 9.Baskı, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
There are 18 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

İbrahim Halil Yaşar This is me

Hasan Altıncık

Publication Date February 21, 2018
Published in Issue Year 2018 Issue: 55

Cite

APA Yaşar, İ. H., & Altıncık, H. (2018). TÜRKİYE CUMHURİYETİ BAKANLIKLARININ WEB SİTELERİNİN HALKLA İLİŞKİLER BAĞLAMINDA DEĞERLENDİRİLMESİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi(55), 224-236.
AMA Yaşar İH, Altıncık H. TÜRKİYE CUMHURİYETİ BAKANLIKLARININ WEB SİTELERİNİN HALKLA İLİŞKİLER BAĞLAMINDA DEĞERLENDİRİLMESİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. February 2018;(55):224-236.
Chicago Yaşar, İbrahim Halil, and Hasan Altıncık. “TÜRKİYE CUMHURİYETİ BAKANLIKLARININ WEB SİTELERİNİN HALKLA İLİŞKİLER BAĞLAMINDA DEĞERLENDİRİLMESİ”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, no. 55 (February 2018): 224-36.
EndNote Yaşar İH, Altıncık H (February 1, 2018) TÜRKİYE CUMHURİYETİ BAKANLIKLARININ WEB SİTELERİNİN HALKLA İLİŞKİLER BAĞLAMINDA DEĞERLENDİRİLMESİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 55 224–236.
IEEE İ. H. Yaşar and H. Altıncık, “TÜRKİYE CUMHURİYETİ BAKANLIKLARININ WEB SİTELERİNİN HALKLA İLİŞKİLER BAĞLAMINDA DEĞERLENDİRİLMESİ”, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, no. 55, pp. 224–236, February 2018.
ISNAD Yaşar, İbrahim Halil - Altıncık, Hasan. “TÜRKİYE CUMHURİYETİ BAKANLIKLARININ WEB SİTELERİNİN HALKLA İLİŞKİLER BAĞLAMINDA DEĞERLENDİRİLMESİ”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 55 (February 2018), 224-236.
JAMA Yaşar İH, Altıncık H. TÜRKİYE CUMHURİYETİ BAKANLIKLARININ WEB SİTELERİNİN HALKLA İLİŞKİLER BAĞLAMINDA DEĞERLENDİRİLMESİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2018;:224–236.
MLA Yaşar, İbrahim Halil and Hasan Altıncık. “TÜRKİYE CUMHURİYETİ BAKANLIKLARININ WEB SİTELERİNİN HALKLA İLİŞKİLER BAĞLAMINDA DEĞERLENDİRİLMESİ”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, no. 55, 2018, pp. 224-36.
Vancouver Yaşar İH, Altıncık H. TÜRKİYE CUMHURİYETİ BAKANLIKLARININ WEB SİTELERİNİN HALKLA İLİŞKİLER BAĞLAMINDA DEĞERLENDİRİLMESİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2018(55):224-36.

Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.