In this study, the web pages of the
Ministries of the Republic of Turkey have been evaluated in terms of their use
for public relations purposes. In this context, the web pages of the 22
ministries, including the prime minister, have been analyzed in terms of
characteristics such as communication studies of relevant ministries, general
information about the ministry, relations with the media, corporate identity
and corporate interaction. The study has also been examined the web pages of
current ministries to see if they had access to social media accounts. Using
the content analysis method in the study, web pages and social media access of
22 ministries have been examined and have been evaluated. It is aimed to show
how the web pages of the ministry have the tools of public relations, in the
light of the data obtained in the result of the study. At this point, it
was observed that nearly all of the ministries had media archives, press
bulletins and had communication directives. It was determined that many
ministries attach importance to the announcement part. It was also seen that
there was 21 ministerial official accounts and have active referrals in the new
media channels.
Bu çalışmada Türkiye Cumhuriyeti
Bakanlıklarının web sayfaları, halkla ilişkiler amaçlı kullanımları bağlamında
değerlendirilmektedir. Bu bağlamda başbakanlık dahil olmak üzere mevcut 22
bakanlığın web sayfaları, ilgili bakanlıkların; iletişim çalışmaları, bakanlık
ile ilgili genel bilgiler, medya ile ilişkiler, kurum kimliği ve etkileşim gibi
özellikler açısından analiz edilmiştir. Çalışma kapsamında ayrıca mevcut
bakanlıkların web sayfaları incelenerek sosyal medya hesaplarına erişimlerinin
bulunup bulunmadığına bakılmıştır. Çalışmada içerik analizi yöntemi
kullanılarak, 22 bakanlığın web sayfaları ve sosyal medya erişimleri
incelenerek değerlendirilmiştir. Çalışma sonucunda elde edilen verilerden
hareketle bakanlık web sayfalarının halkla ilişkiler araçlarını ne oranda
barındırdığını ortaya koymak amaçlanmıştır. Bu noktada bakanlıkların hemen
hemen hepsinde basın arşivi ve basın bültenleri unsurlarını barındırdıkları,
iletişim yönlendirmelerine sahip oldukları gözlemlenmiştir. Bakanlıkların
birçoğunun duyurular kısmına önem verdiği saptanmıştır. Ayrıca yeni medyada 21
bakanlığın resmi hesaplarının olduğu ve aktif yönlendirmelere sahip oldukları
görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Şubat 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 55 |
Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.