BibTex RIS Cite

VİDEO ÖZ DEĞERLENDİRME TEKNİĞİNİN AKICI OKUMA BECERİSİNİN GELİŞİMİNE ETKİSİ

Year 2013, Issue: 38, - , 01.06.2013

Abstract

In this research, it is aimed to determine effects of applications of Video Self Modeling on development of fluent reading and comprehension skills of primary school students who have fluent reading and comprehension difficulties although they have not a handicap of mental or physical. In this research, test subject was a 4th grade student and he was Attending Kütahya Fatih Ilköğretim School. Applications took three months. In these applications, Video Self Modeling was used. Before applications, it is determined that reading grade of test subject was worry level. After applications, it was determined, positive attitude and reading grade of test subject developed

References

  • Akyol, H. (2005). Yeni Programa Uygun Türkçe İlk Okuma Yazma Öğretimi. Pegem A Yayıncılık. Ankara.
  • Akyol, H. (2008). Türkçe Öğretim Yöntemleri. 2. Baskı. Kök Yayıncılık: Ankara.
  • Akyol, H. ve Temur, T. (2008) Ses Temelli Cümle Yöntemi ve Cümle Yöntemi İle Okuma Yazma Öğrenen
  • Öğrencilerin Okuma Becerilerinin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi C. 5, S. 9 Allington R. L. (2006) Fluency: Still Waiting After All These Years (ss. 94-105). What Research Has To Say
  • About Fluency Instruction. (Edt. Samuels S. J. ve Farstrup A. E.) International Reading Association: Newark. Aytaş, G. (2005). Okuma Eğitimi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, C. 3., S. 4,
  • Başaran, M. (2007). İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Hikâye Edici Metinlere İlişkin Tercihleri. Yayınlanmamış
  • Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Bray, M. A., & Kehle, T. J. ve diğer. (1998). Self-Modeling As an Intervention for Stuttering. School Psychology Review, 25(3), 358-369.
  • Buggey, T. (2005). Video Self-Modeling Applications with Students with Autism Spectrum Disorder in A Small
  • Private School Setting. Focus On Autism And Other Developmental Disabilities, 20(1), 52-63. Chard, D. J., Vaughn, S., ve Tyler, B. (2002). A Synthesis of Research on Effective Interventions for Building
  • Reading Fluency with Elementary Students with Learning Disabilities. Journal Of Learning Disabilities, 35, 386–407. Cramer, E. H. (1980). Mental Imagery, Reading Attitude and Comprehension. Reading Improvement, (17), 135
  • Davey, L. (1991) The Application of Case Study Evaluations Practical Assessment, Research & Evaluation. Çev:
  • Tuba GÖKÇEK Durum Çalışması Değerlendirmelerinin Uygulaması ilköğretim Online, 8 (2), ç:1-3, 200 Demirel, Ö. (1999). Türkçe Öğretimi. PegemA Yayıncılık. Ankara.
  • Demirel, Ö. (2002). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Pegema Yayıncılık. Ankara.
  • Dowrick, P. W., Weol, S. K, ve Power, T. J. (2006). Video Feedforward for Reading. The Journal Of Special Education, 39(4), 194-207.
  • Dökmen, Ü. (1994). Okuma Becerisi, İlgisi Ve Alışkanlığı Üzerine Psiko-Sosyal Bir Araştırma. Milli Eğitim Basımevi. İstanbul.
  • Hitchcock, C. H., Prater, M. A., & Dowrick, P. W. (2004). Reading Comprehension and Fluency: Examining The Effects Of Tutoring And Video Self-Modeling On First Grade Students With Reading Difficulties.
  • Learning Disability Quarterly, 27(2), 89-103. Hitchcock, C. H., Dowrick, P. W., & Prater, M. A. (2003). Video Self-Modeling Intervention In School-Based
  • Settings: A Review. Remedial and Special Education, 24(1), 36-45, 56. Güneş, F. (2000). Okuma Yazma Öğretimi ve Beyin Teknolojisi. Ocak Yayınları. Ankara
  • Gürses, R. (1996). Okuma-Anlama Üzerine. Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu Bülteni, Eylül S: 28, Cilt: IX, ss. 98-103.
  • Juel, C. (1988). Learning To Read And Write: A Longitudinal Study Of Children From First Through Fourth Grades.
  • Journal Of Educational Psychology, 80, 437–447. Karadağ, M. (2003). Kuram Yöntem Bağlamında Yazılı Sözlü Anlatım. Kanyılmaz Matbaası. İzmir.
  • Lyytinen, P., Eklund, K. ve Lyytinen, H. C. (2005). Language Development and Literacy Skills in Late-Talking
  • Toddlers with and Without Familial Risk for Dyslexia. Analsis of Dyslexia, 55, 166-192. Oğuzkan, F. (1987). Okuma ve Dinleme Öğretimi (36-48). Türkçe Öğretimi. B. Özer (Ed.) Anadolu Üniversitesi Yayınları: Eskişehir.
  • O'Shea, L. J., Sindelar, P. T. ve O'Shea, D. J. (1985). The Effects of Repeated Readings and Attentional Cues on
  • Reading Fluency and Comprehension. Journal of Reading Behavior, 17, 129-142. Possell, L. E., Kehle, T. J., Mcloughlin, C. S., & Bray M. A. (1999). Self-Modeling As An Intervention To Reduce
  • Disruptive Classroom Behavior. Cognitive And Behavioral Practice, 6, 99-105. Razon, N. (1980). Okuma Bozuklukları ve Nedenleri. Pedagoji Dergisi, S:1
  • Schunk, D., & Hanson, A. (1989). Self-Modeling And Children's Cognitive Skill Learning. Journal Of Educational Psychology, 81(2), 155-163.
  • Vaugn, L. S., Gestern. R., Chard, D. J. (2000). The Underlying Message in LD Intervention Research: Findings from
  • Research Syntheses. Exceptional Children, 67, 99-114
  • Wearmouth, J. (2004). Issues in Addressing Children’s Difficulties in Literacy Development through Family-School
  • Partnerships. The Curriculum Journal, 15, 5-17. Walker, C. J., Ve Clement, P. W. (1992). Treating Inattentive, Hyperactive Children With Self-Modeling and Stress
  • Inoculation Training. Child and Family Behavior Therapy, 14(2)75-85. Yılmaz, M (2008) Türkçede Okuduğunu Anlama Becerilerini Geliştirme Yolları. Mustafa Kemal Üniversitesi

VİDEO ÖZ DEĞERLENDİRME TEKNİĞİNİN AKICI OKUMA BECERİSİNİN GELİŞİMİNE ETKİSİ

Year 2013, Issue: 38, - , 01.06.2013

Abstract

Bu çalışmada, Video Öz Değerlendirme Tekniği (Video Self Modeling) uygulamalarının fiziksel ve zihinsel bir engel olmamasına rağmen okuduğunu anlamada ve akıcı okumada problemler yaşayan ilköğretim öğrencilerinin, akıcı okuma ve okuduğunu anlama becerilerinin gelişimine etkisini belirlemek amaçlanmıştır. Araştırmada denek olarak Kütahya ili Fatih İlköğretim Okulu dördüncü sınıfa devam eden bir ilköğretim öğrencisi denek olarak seçilmiştir. Uygulamalar üç ay sürmüştür. Bu uygulamalarda “Video Öz Değerlendirme Tekniği” kullanılmıştır. Uygulamalar öncesinde deneğin okuma seviyesinin “endişe düzeyinde” olduğu tespit edilmiştir. Uygulamalar sonrasında ise deneğin okuma düzeyinin ve okumaya yönelik olumlu tutumların arttığı tespit edilmiştir

References

  • Akyol, H. (2005). Yeni Programa Uygun Türkçe İlk Okuma Yazma Öğretimi. Pegem A Yayıncılık. Ankara.
  • Akyol, H. (2008). Türkçe Öğretim Yöntemleri. 2. Baskı. Kök Yayıncılık: Ankara.
  • Akyol, H. ve Temur, T. (2008) Ses Temelli Cümle Yöntemi ve Cümle Yöntemi İle Okuma Yazma Öğrenen
  • Öğrencilerin Okuma Becerilerinin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi C. 5, S. 9 Allington R. L. (2006) Fluency: Still Waiting After All These Years (ss. 94-105). What Research Has To Say
  • About Fluency Instruction. (Edt. Samuels S. J. ve Farstrup A. E.) International Reading Association: Newark. Aytaş, G. (2005). Okuma Eğitimi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, C. 3., S. 4,
  • Başaran, M. (2007). İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Hikâye Edici Metinlere İlişkin Tercihleri. Yayınlanmamış
  • Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Bray, M. A., & Kehle, T. J. ve diğer. (1998). Self-Modeling As an Intervention for Stuttering. School Psychology Review, 25(3), 358-369.
  • Buggey, T. (2005). Video Self-Modeling Applications with Students with Autism Spectrum Disorder in A Small
  • Private School Setting. Focus On Autism And Other Developmental Disabilities, 20(1), 52-63. Chard, D. J., Vaughn, S., ve Tyler, B. (2002). A Synthesis of Research on Effective Interventions for Building
  • Reading Fluency with Elementary Students with Learning Disabilities. Journal Of Learning Disabilities, 35, 386–407. Cramer, E. H. (1980). Mental Imagery, Reading Attitude and Comprehension. Reading Improvement, (17), 135
  • Davey, L. (1991) The Application of Case Study Evaluations Practical Assessment, Research & Evaluation. Çev:
  • Tuba GÖKÇEK Durum Çalışması Değerlendirmelerinin Uygulaması ilköğretim Online, 8 (2), ç:1-3, 200 Demirel, Ö. (1999). Türkçe Öğretimi. PegemA Yayıncılık. Ankara.
  • Demirel, Ö. (2002). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Pegema Yayıncılık. Ankara.
  • Dowrick, P. W., Weol, S. K, ve Power, T. J. (2006). Video Feedforward for Reading. The Journal Of Special Education, 39(4), 194-207.
  • Dökmen, Ü. (1994). Okuma Becerisi, İlgisi Ve Alışkanlığı Üzerine Psiko-Sosyal Bir Araştırma. Milli Eğitim Basımevi. İstanbul.
  • Hitchcock, C. H., Prater, M. A., & Dowrick, P. W. (2004). Reading Comprehension and Fluency: Examining The Effects Of Tutoring And Video Self-Modeling On First Grade Students With Reading Difficulties.
  • Learning Disability Quarterly, 27(2), 89-103. Hitchcock, C. H., Dowrick, P. W., & Prater, M. A. (2003). Video Self-Modeling Intervention In School-Based
  • Settings: A Review. Remedial and Special Education, 24(1), 36-45, 56. Güneş, F. (2000). Okuma Yazma Öğretimi ve Beyin Teknolojisi. Ocak Yayınları. Ankara
  • Gürses, R. (1996). Okuma-Anlama Üzerine. Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu Bülteni, Eylül S: 28, Cilt: IX, ss. 98-103.
  • Juel, C. (1988). Learning To Read And Write: A Longitudinal Study Of Children From First Through Fourth Grades.
  • Journal Of Educational Psychology, 80, 437–447. Karadağ, M. (2003). Kuram Yöntem Bağlamında Yazılı Sözlü Anlatım. Kanyılmaz Matbaası. İzmir.
  • Lyytinen, P., Eklund, K. ve Lyytinen, H. C. (2005). Language Development and Literacy Skills in Late-Talking
  • Toddlers with and Without Familial Risk for Dyslexia. Analsis of Dyslexia, 55, 166-192. Oğuzkan, F. (1987). Okuma ve Dinleme Öğretimi (36-48). Türkçe Öğretimi. B. Özer (Ed.) Anadolu Üniversitesi Yayınları: Eskişehir.
  • O'Shea, L. J., Sindelar, P. T. ve O'Shea, D. J. (1985). The Effects of Repeated Readings and Attentional Cues on
  • Reading Fluency and Comprehension. Journal of Reading Behavior, 17, 129-142. Possell, L. E., Kehle, T. J., Mcloughlin, C. S., & Bray M. A. (1999). Self-Modeling As An Intervention To Reduce
  • Disruptive Classroom Behavior. Cognitive And Behavioral Practice, 6, 99-105. Razon, N. (1980). Okuma Bozuklukları ve Nedenleri. Pedagoji Dergisi, S:1
  • Schunk, D., & Hanson, A. (1989). Self-Modeling And Children's Cognitive Skill Learning. Journal Of Educational Psychology, 81(2), 155-163.
  • Vaugn, L. S., Gestern. R., Chard, D. J. (2000). The Underlying Message in LD Intervention Research: Findings from
  • Research Syntheses. Exceptional Children, 67, 99-114
  • Wearmouth, J. (2004). Issues in Addressing Children’s Difficulties in Literacy Development through Family-School
  • Partnerships. The Curriculum Journal, 15, 5-17. Walker, C. J., Ve Clement, P. W. (1992). Treating Inattentive, Hyperactive Children With Self-Modeling and Stress
  • Inoculation Training. Child and Family Behavior Therapy, 14(2)75-85. Yılmaz, M (2008) Türkçede Okuduğunu Anlama Becerilerini Geliştirme Yolları. Mustafa Kemal Üniversitesi
There are 32 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Mustafa Ulu This is me

Mustafa Başaran This is me

Publication Date June 1, 2013
Published in Issue Year 2013 Issue: 38

Cite

APA Ulu, M., & Başaran, M. (2013). VİDEO ÖZ DEĞERLENDİRME TEKNİĞİNİN AKICI OKUMA BECERİSİNİN GELİŞİMİNE ETKİSİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi(38).
AMA Ulu M, Başaran M. VİDEO ÖZ DEĞERLENDİRME TEKNİĞİNİN AKICI OKUMA BECERİSİNİN GELİŞİMİNE ETKİSİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. June 2013;(38).
Chicago Ulu, Mustafa, and Mustafa Başaran. “VİDEO ÖZ DEĞERLENDİRME TEKNİĞİNİN AKICI OKUMA BECERİSİNİN GELİŞİMİNE ETKİSİ”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, no. 38 (June 2013).
EndNote Ulu M, Başaran M (June 1, 2013) VİDEO ÖZ DEĞERLENDİRME TEKNİĞİNİN AKICI OKUMA BECERİSİNİN GELİŞİMİNE ETKİSİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 38
IEEE M. Ulu and M. Başaran, “VİDEO ÖZ DEĞERLENDİRME TEKNİĞİNİN AKICI OKUMA BECERİSİNİN GELİŞİMİNE ETKİSİ”, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, no. 38, June 2013.
ISNAD Ulu, Mustafa - Başaran, Mustafa. “VİDEO ÖZ DEĞERLENDİRME TEKNİĞİNİN AKICI OKUMA BECERİSİNİN GELİŞİMİNE ETKİSİ”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 38 (June 2013).
JAMA Ulu M, Başaran M. VİDEO ÖZ DEĞERLENDİRME TEKNİĞİNİN AKICI OKUMA BECERİSİNİN GELİŞİMİNE ETKİSİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2013.
MLA Ulu, Mustafa and Mustafa Başaran. “VİDEO ÖZ DEĞERLENDİRME TEKNİĞİNİN AKICI OKUMA BECERİSİNİN GELİŞİMİNE ETKİSİ”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, no. 38, 2013.
Vancouver Ulu M, Başaran M. VİDEO ÖZ DEĞERLENDİRME TEKNİĞİNİN AKICI OKUMA BECERİSİNİN GELİŞİMİNE ETKİSİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2013(38).

Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.