BibTex RIS Cite

THE ROLE OF NONPROFITS IN THE PROCESS OF PLACE BRANDING: A CASE STUDY OF TURKISH CULTURAL CENTERS

Year 2013, Issue: 38, - , 01.06.2013

Abstract

Place branding has gained significant attention among academicians and practitioners. Countries apply branding strategies to be competitive, attract visitors, encourage business growth, and increase foreign investment. Little research explores the role of nonprofit organizations in the place branding process. The objective of this research is to propose a framework that delineates the role of nonprofits in the place branding process of a particular place. Turkish Cultural Centers play an essential role in the branding of Turkey. Using informational and interaction strategies, thus nonprofit organization motivates people to learn more about Turkish culture, and encourage positive behavioral intentions and behavior towards Turkey

THE ROLE OF NONPROFITS IN THE PROCESS OF PLACE BRANDING: A CASE STUDY OF TURKISH CULTURAL CENTERS

Year 2013, Issue: 38, - , 01.06.2013

Abstract

Ülke markalaşması kavramı akademisyenler ve uygulayıcılar arasında git gide önem kazanmaktadır. Devletler rekabet edebilmek, ziyaretçi çekebilmek, ticareti teşvik etmek ve yabancı yatırımlarını artırmak amacıyla markalaşma stratejilerini uygulamaktadır. Ülke markalaşması sürecinde gönüllü kuruluşların rolünü inceleyen çalışmaların sayısı oldukça azdır. Bu araştırma, kar amacı gütmeyen gönüllü kuruluşların ülke markalaşması sürecindeki rolünü incelemeyi amaçlamaktadır. Türkiye'nin markalaşmasında Türk Kültür Merkezleri önemli rol oynamaktadır. Kar amacı gütmeyen gönüllü kuruluşlar, bilgi ve etkileşim stratejilerini geliştirerek, bireylerin Türk kültürünü daha yakından tanımalarını ve Türkiye'ye yönelik olumlu tutum ve davranışları sergilemelerini teşvik etmektedir

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Nergis Aziz This is me

Barry A. Frıedman This is me

Publication Date June 1, 2013
Published in Issue Year 2013 Issue: 38

Cite

APA Aziz, N., & Frıedman, B. A. (2013). THE ROLE OF NONPROFITS IN THE PROCESS OF PLACE BRANDING: A CASE STUDY OF TURKISH CULTURAL CENTERS. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi(38).
AMA Aziz N, Frıedman BA. THE ROLE OF NONPROFITS IN THE PROCESS OF PLACE BRANDING: A CASE STUDY OF TURKISH CULTURAL CENTERS. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. June 2013;(38).
Chicago Aziz, Nergis, and Barry A. Frıedman. “THE ROLE OF NONPROFITS IN THE PROCESS OF PLACE BRANDING: A CASE STUDY OF TURKISH CULTURAL CENTERS”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, no. 38 (June 2013).
EndNote Aziz N, Frıedman BA (June 1, 2013) THE ROLE OF NONPROFITS IN THE PROCESS OF PLACE BRANDING: A CASE STUDY OF TURKISH CULTURAL CENTERS. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 38
IEEE N. Aziz and B. A. Frıedman, “THE ROLE OF NONPROFITS IN THE PROCESS OF PLACE BRANDING: A CASE STUDY OF TURKISH CULTURAL CENTERS”, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, no. 38, June 2013.
ISNAD Aziz, Nergis - Frıedman, Barry A. “THE ROLE OF NONPROFITS IN THE PROCESS OF PLACE BRANDING: A CASE STUDY OF TURKISH CULTURAL CENTERS”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 38 (June 2013).
JAMA Aziz N, Frıedman BA. THE ROLE OF NONPROFITS IN THE PROCESS OF PLACE BRANDING: A CASE STUDY OF TURKISH CULTURAL CENTERS. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2013.
MLA Aziz, Nergis and Barry A. Frıedman. “THE ROLE OF NONPROFITS IN THE PROCESS OF PLACE BRANDING: A CASE STUDY OF TURKISH CULTURAL CENTERS”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, no. 38, 2013.
Vancouver Aziz N, Frıedman BA. THE ROLE OF NONPROFITS IN THE PROCESS OF PLACE BRANDING: A CASE STUDY OF TURKISH CULTURAL CENTERS. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2013(38).

Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.