The positive image of lived city, contributes to born brand cities by not only pulling people for touristic or investment purposes toward province but also impressing positively people who live the province. The first impression of city upon people has a critic role in term of city image to affect their own or their relatives’ decisions about preferring city for different aims among other alternatives. In this study, city image of Burdur has been tried to measure upon public and university students and the views of them have been investigated comparatively. A total of 390 people, including 198 public and 192 university students, have participated to the survey. According to obtained results, city image of Burdur is more positive among public than students
Yaşanılan kentin olumlu imajı, sadece dışarıdan turistik ve yatırım amaçlı kişi çekmemekte, aynı zamanda kentte yaşayanları da pozitif yönde etkileyerek, marka kentlerin doğmasına katkı sağlamaktadır. Kentin dışardan gelenler üzerinde bıraktığı ilk izlenim, kent imajı açısından büyük önem taşımakta ve değişik amaçlar için kenti tercih edecek kişiler veya onların yakınlarının kararlarını etkilemede önemli rol oynayabilmektedir. Bu çalışmada, Burdur’un kent imajı, burada yaşayan yerel halk ve üniversite öğrencileri üzerinden ölçülmeye çalışılmış ve halk ile öğrencilerin kent hakkındaki görüşleri karşılaştırmalı olarak incelenmiştir. Araştırmaya, halktan 198 ve öğrencilerden 192 olmak üzere toplam 390 kişi katılmıştır. Elde edilen bulgularda, kent imajının öğrencilere nazaran, yerel halk arasında daha pozitif olduğu görülmüştür
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 20, 2015 |
Published in Issue | Year 2014 Issue: 42 |
Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.