İşveren markası, işletmeleri çalışmak için arzu edilen yer konumuna taşımakta ve işveren markası sayesinde örgütsel bağlılık yaratılabilmektedir. İşveren markasının beş boyutu bulunmaktadır. Bunlar; uygulama değeri, ilgi değeri, gelişim değeri, sosyal değer ve ekonomik değer boyutlarıdır. Bu çalışmada işveren markasının ve boyutlarının örgütsel bağlılık üzerindeki etkisinin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Araştırma bulgularında işveren markasının bazı boyutlarının, örgütsel bağlılık üzerinde etkisinin olduğu ortaya çıkmıştır. İşveren markasının ilgi değeri boyutunun, örgütsel bağlılığın alt boyutlarından olan normatif bağlılık ve duygusal bağlılık, gelişim değeri boyutunun, örgütsel bağlılığın alt boyutlarından olan duygusal bağlılık, sosyal değer boyutunun ise örgütsel bağlılığın alt boyutlarından olan devam bağlılığı üzerinde anlamlı bir etkisinin olduğu ortaya çıkmıştır.
Employer brand places businesses as the desired place to work and organizational commitment can be created through the employer brand. Employer brand has five dimensions. These; application value, interest value, development value, social value and economic value dimensions. In this study it is aimed to determine the effect of employer brand and dimensions on organizational commitment. In the research findings, it was revealed that some dimensions of employer brand had an effect on organizational commitment. It was found that the interest value dimension of employer brand had a significant effect on normative commitment and emotional commitment, which is one of the sub-dimensions of organizational commitment, emotional value, which is one of the sub-dimensions of developmental commitment, and social value dimension of organizational commitment, which was a significant effect on continuity commitment of the sub-dimensions of organizational commitment.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 22, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Issue: 64 |
Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.