Modern toplum, tüketim odaklı bir yapıya dönüşmekte ve bu düzende bireylerin kimlikleri tüketim üzerinden şekillenmektedir. Bilinçli olarak üretilen bu toplum biçimi tüketim toplumu olarak isimlendirilmektedir. Bu çalışmada, tüketim toplumu, reklamlar, salt maruz bırakma stratejisi ve bu stratejinin tüketici davranışlarına etkileri değerlendirilmektedir. Yapılan değerlendirmelerde, reklamların tüketicilerin satın alma eğilimlerini şekillendirdiği, tüketim alışkanlıklarını dönüştürdüğü ve tekrarlanan reklamların, salt maruz bırakma stratejisiyle tüketicilerde marka aşinalığı yaratarak olumlu tutumlar geliştirdiği görülmektedir. Çalışmada, reklam stratejilerinin, tüketim kültürünün sürekliliğini sağlamadaki temel rolüne dikkat çekilmekte ve bu alanda literatüre özgün katkılar sunulmaktadır. Çalışmanın bulguları, tüketim toplumu ile reklamcılık arasındaki bağlantılara ilişkin yeni yaklaşımlar geliştirilmesine olanak tanımaktadır.
Görsel İletişim Tüketici Davranışları Reklam Reklam Stratejileri Salt Maruz Bırakma Teorisi.
Modern society is transforming into a consumption-oriented structure and the identities of individuals in this order are shaped through consumption. This consciously produced form of society is called the consumer society. In this study, consumption society, advertisements, mere exposure strategy and the effects of this strategy on consumer behavior are evaluated. In the evaluations made, it is seen that advertisements shape consumers' purchasing tendencies, transform their consumption habits, and repeated advertisements develop positive attitudes by creating brand familiarity in consumers through a mere exposure strategy. The study draws attention to the fundamental role of advertising strategies in ensuring the continuity of consumer culture and makes original contributions to the literature in this field. The findings of the study enable the development of new approaches to the links between consumer society and advertising.
Visual Communication Consumer Behaviour Advertising Advertising Strategies Mere Exposure Theory.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Grafik Tasarımı |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 22 Eylül 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 27 Eylül 2025 |
Gönderilme Tarihi | 30 Temmuz 2025 |
Kabul Tarihi | 9 Eylül 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 1 Sayı: 10 |