Doç. Dr. Hami Onur Bingöl, Çubuk'ta doğdu. İlk, orta ve lise öğrenimini Ankara'da yaptı. 1997 yılında Türk sanatı ve turizmine yaptığı. katkılardan ötürü dönemin Turizm Bakanı tarafından ödüllendirildi. 2005 yılında Gazi Üniversitesi, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü'nden mezun oldu. Aynı kurumda 2009 yılında yüksek lisans, 2011 yılında doktora öğrenimini tamamladı. Yurt içinde sayısız karma sergiye katılmış, yurt dışında Barcelona, New York, Singapur, Isfahan, Bakü, Bükreş, Podgorica, Tiflis gibi şehirlerde karma sergilere kabul edilmiştir. Sarajevo, Budapeşte, Kaposvar ve Tokyo'da olmak üzere 4 solo sergisi vardır. Eserleri T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı envanterine kabul edilmiştir. 2012 yılında öğretim üyesi, 2020 yılında doçent ünvanı almıştır. 2005 yılından beri Kütahya Dumlupınar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Çizgi Film ve Animasyon Bölümü'nde görev yapmaktadır.
1982 yılında Nevşehir’de doğdu. 2005’de Gazi Üniversitesi Mesleki Eğitim Fakültesi Uygulamalı Sanatlar Eğitimi Bölümü Seramik Eğitimi Anabilim Dalı’nda lisans ve 2009 yılında aynı Anabilim Dalı’nda yüksek lisans eğitimini tamamladı. 2016 yılında Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü’nden doktorasını aldı. Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Seramik-Cam Bölümünde Doktor Öğretim Üyesi olarak çalışmaktadır. Üç kişisel sergi açmış ve çok sayıda karma sergide eserleri yer almış, yurt içinde ve yurt dışında bilimsel toplantılara katılmıştır. Eserleri müze koleksiyonlarında yer almaktadır.
1982 yılında Nevşehir’de doğdu. 2005’de Gazi Üniversitesi Mesleki Eğitim Fakültesi Uygulamalı Sanatlar Eğitimi Bölümü Seramik Eğitimi Anabilim Dalı’nda lisans ve 2009 yılında aynı Anabilim Dalı’nda yüksek lisans eğitimini tamamladı. 2016 yılında Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü’nden doktorasını aldı. Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Seramik-Cam Bölümünde Doktor Öğretim Üyesi olarak çalışmaktadır. Üç kişisel sergi açmış ve çok sayıda karma sergide eserleri yer almış, yurt içinde ve yurt dışında bilimsel toplantılara katılmıştır. Eserleri müze koleksiyonlarında yer almaktadır.
Banu Burçin Yıldırım orta ve lise eğitimini İstanbul’da tamamladı. 2001 yılında Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Seramik – Cam Anasanat dalı Seramik bölümünden lisans, 2005 yılında aynı fakültenin Seramik bölümünden Yüksek Lisans derecesiyle mezun olmuştur. 2021 yılında Mimar Sinan Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, Seramik ve Cam Tasarımı Anasanat Dalı’nda "Artivizm Kavramının Çağdaş Seramik Sanatında Forma Dönüşmesi" isimli tez çalışması ile Sanatta Yeterlik eğitimini tamamlamıştır.
Yıldırım, 2003-2016 yılları arasında özel atölyelerde resim dersi vermiş yanı sıra, animasyon, illüstrasyon ve tasarım alanında freelance olarak çalışmıştır. 2001 yılından itibaren Muammer Çakı, karma öğrenci sergileri dışında, yakın zamanlı 2015 yılında “Cam Tavanı Delen Kadınlar”, 2016 yılında Zagreb’de düzenlenmiş olan “Tranformation of Image”, 2019 yılında “Troya’nın Ardından” isimli karma sergilere katılmıştır.
1990 yılında Tavas’ta doğdu. Lisans eğitimi 2013 yılında Akdeniz Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümü’nden, Yüksek Lisans eğitimi 2017 yılında Akdeniz Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Resim Anasanat Dalında ve 2022 yılında Süleyman Demirel Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Sanat ve Tasarım Bölümü Sanatta Yeterlik programından mezun oldu. 2019-2023 tarihleri arasında Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümü’nde Araştırma Görevlisi olarak çalışmıştır. Şubat 2023 tarihi itibariyle Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümü’nde Doktor Öğretim Üyesi olarak devam etmektedir. Yurt içinde ve yurt dışında birçok karma ve projeli sergiye katılmaktadır.
Born in Çanakkale/Turkiye in 1983.
Artist and academician Mert Yavaşca completed his bachelor degree at Eskişehir Anadolu University, Faculty of Fine Arts, Department of Printmaking, his master's degree at Çanakkale Onsekiz Mart University, Institute of Social Sciences, Department of Painting and his proficiency in art at Izmir Dokuz Eylül University Institute of Fine Arts, Department of Painting / Cardiff School of Art and Design. The artist, who concentrated his graduate education on modern and contemporary Turkish painting art within the framework of his art history researches, worked with Prof. Atilla Atar, Prof. Hayri Esmer, Prof. Mümtaz Sağlam, Prof. Gülay Yaşar Sağlam and Prof. Dr. Simber Atay.
The artist, who continues his studies with the title of Assist Prof Dr at Çanakkale Onsekiz Mart University, Faculty of Fine Arts, Department of Painting, is the founder of the independent art initiative SHELTER Artists Run Space.
The artist, who has participated in exhibitions as a curator and artist in various countries such as the United Kingdom, Sweden, Greece and Portugal, continues to work on art history and painting art in the Middle East and Turkey, as well as digital art, cybernetics and art povera.
He is one of the founders of SHELTER Artist Run Space, an independent art initiative that continues its activities in Lisbon.
Web
Yüksek Lisans: Süleyman Demirel Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Grafik Tasarımı Anasanat Dalı
Sanatta Yeterlilik: Süleyman Demirel Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Sanat ve Tasarım Anasanat Dalı
Doç. Dr. M. Nilüfer KİRAZ
Ön Lisansını; Yıldız Teknik Üniversitesi, Meslek Yüksek Okulu, Restorasyon Programında (1993-1995),
Lisansını; İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi, Taşınabilir Kültür Varlıklarını Koruma ve Onarım Bölümünde (1996-2000),
Yüksek Lisansını; Yıldız Teknik Üniversitesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi, Müzecilik Yüksek Lisans Programında, "Yazma Eserlerin Müze ve Kütüphanelerde Korunma Yöntemleri" adlı teziyle (2001-2005),
Doktorasını; İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Koruma-Yenileme ve Restorasyon Programında, "İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Kütüphanesi Nadir Eserler Bölümü El Yazmalarının Bozulma Durumları, Çözüm Önerileri ve Restorasyon Uygulamaları" konulu teziyle (2007-2013) tamamladı.
2007-2021 yılları arasında İstanbul Üniversitesi Kültür Varlıklarını Koruma ve Onarım Bölümü’nde Öğretim Görevlisi olarak çalıştı.
2020 yılında Taşınabilir Kültür Varlıkları/Sanat Eserleri Restorasyonu ve Konservasyonu Sanat Alanında Doçent ünvanı aldı.
2021 yılından bu yana MSGSÜ Kültür Varlıklarını Koruma ve Onarım Yüksekokulunda Doçent kadrosuyla görev almakta ve Müdür V., Kültür Varlıklarını Koruma ve Onarım Bölüm Başkan Yardımcılığı ve Onarım ASD Başkanlığı görevlerini yürütmektedir.
Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi ve İstanbul Üniversitesi’nde; Kitap ve Yazmaların Konservasyonu, Kitap Sanatları, Müzelerde Sergileme ve Depolama, Deri ve Cilt Konservasyonu, Kâğıt Eser Sergileme, Kâğıt Konservasyonunda İleri Teknikler, Parşömen Konservasyonu gibi konularda lisans, yüksek lisans ve doktora dersleri vermektedir. El yazmaları ve diğer kâğıt eserlerin konservasyonu, önleyici koruma tedbirleri, geleneksel yöntemlerle kâğıt boyama konularında çalışmalarına devam etmektedir.
Yıldız Teknik Üniversitesi Sanat ve Tasarım Fakültesinde görev yapmaktadır. Araştırma ve tasarım ilgi alanları arasında veri görselleştirme, bilgi mimarisi, etkileşim ve bilgi tasarımı, ve iletişim tasarımı bulunmaktadır. YTU'deki oyun tasarımı ve geliştirme laboratuvarı "PlayLab"in eğitim koordinatörü ve araştımacısıdır.
Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi D-Sanat Dergisi, ulusal ve uluslararası alanda bilim, kültür, sanat ve tasarım alanındaki güncel gelişmeleri içeren makaleler, alandaki araştırma, inceleme, yorum ve derleme çalışmaları akademik bir yaklaşım ile paylaşılmasını; bilim, kültür, sanat ve tasarım alanındaki insanları iletişimini ve bilgi birikimi aktarımını sağlamak üzere çıkarılan bir yayındır. Ayrıca okuyucunun farklı bilim, kültür sanat ve tasarım türleri ile ilgili kültürel bilgi seviyesini arttırmak, bilim, kültür, sanat ve tasarıma bakış açısında çeşitlilik kazandırmak da derginin hedefleri arasındadır.
Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi D-Sanat Dergisinde ulusal veya uluslararası düzeyde genel anlamda sosyal ve beşeri bilimler alanındaki, özel anlamda ise kültür, sanat ve tasarım alanındaki makalelere yer verilir. Makalelerde araştırmaya dayalı olma, alana katkı sağlama, alanın diğer disiplinlerle ilişkisini ortaya koyma, uygulamalı çalışmaların sonuçlarını akademik bir yaklaşımla sunma, uygulamaya ilişkin öneriler ortaya koyma, yeni ve farklı gelişmeleri irdeleme, güncel olma ölçütleri dikkate alınır. D-Sanat dergisinde yayımlanacak makalelerin daha önce başka yayın organında yayımlanmamış veya yayımlanmak üzere kabul edilmemiş olması gerekir. Sempozyum veya kongre gibi bilimsel toplantılarda sunulan bildirilerde bilimsel toplantının adı, yeri ve tarihi belirtilmelidir. Bir araştırma kurumu veya kuruluşu tarafından desteklenen çalışmalarda desteği sağlayan kuruluşun adı, projenin ismi, (varsa) tarih, sayı ve numarası anılmalıdır.
Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi D-Sanat Dergisi hakemli, akademik, süreli ve elektronik ortamda yayımlanan dergidir.
D-Sanat makale şablonu için tıklayınız.
D-Sanat telif hakkı devir sözleşmesi formu için tıklayınız.
Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi D-Sanat Dergisinde yayımlanması önerisi ile gönderilen makaleler, Türk Dil Kurumu yazım kurallarına göre yazılmalıdır ve aşağıda belirtilen ilkelere uymasına özen gösterilmelidir. Yapılan ön incelemede, D-Sanat Dergisinin yazım kurallarına/ilkelerine, amaç ve kapsamına uymadığı tespit edilen, makale şablonuna uymayan makaleler değerlendirmeye alınmayacaktır.
Dergimize makale gönderiminde, 'D-Sanat Dergisi Makale Şablonu' kullanılmalıdır. D-Sanat Dergisi makale şablonu kuralına uymayan makaleler reddedilir.
Makalenin başlığı, makalenin içeriğini yansıtmalıdır. Başlığın tamamı 11 punto ve koyu (bold) olacak şekilde büyük harflerle sayfaya ortalanarak yazılmalıdır. Makalenin İngilizce başlığı da Türkçe başlığın hemen altında ortalı bir biçimde yazılmalıdır.
Yazar(lar)ın ad(lar)ı ve soyad(lar)ı başlığın hemen altında ilk harfler büyük olacak şekilde yer almalıdır. Yazar(lar)ın unvanı, varsa bağlı oldukları kurum, iletişim bilgileri ve elektronik posta adresleri ise yazar isimlerine yıldız (*) simgesi ile dipnot verilerek sayfanın altında yer almalıdır.
-Öz/Abstract: Makale başlığının ve yazar isimlerinin hemen altında 250 kelimeyi geçmeyen Türkçe “Öz” ve İngilizce “Abstract” sunulur. Öz/Abstract girinti vermeden, iki yana dayalı, tek satır aralığı ve 10 punto ile yazılmalıdır. Öz’de; araştırmanın gerekçesi, yani niçin yapıldığı, ne yapıldığı, nasıl yapıldığı (araştırmanın yöntemi, araştırma türü; veri toplama ve değerlendirme süreci) ve en temel bulgu/bulgular, en temel sonuç/sonuçlar ve gerekiyorsa, çözüm önerileri sunulur. Sonuna kaynakça eklenir.
-Anahtar Kelimeler/Keywords: Öz’den sonra bir satır boşluk bırakılarak konuyu en iyi şekilde ifade eden en az üç, en fazla beş adet anahtar kelime yazılmalıdır. Kelimelerin her birinin baş harfleri büyük olmalıdır.
D-Sanat Dergisi’ne gönderilen yazılar, öz/abstract ve kaynakça hariç en fazla 30 sayfa olmalıdır. Microsoft Word ortamında Calibri yazı karakteri kullanılarak, 11 punto ve 1 satır aralığı ile yazılmalıdır. Sayfa boyutu A4, sayfa kenar boşlukları ise “üst: 3 cm alt: 3cm sol: 3.5 cm, sağ: 3 cm olmalıdır. Paragraf girintisi: 1,25 cm olmalıdır.
Metin içinde vurgulanması gereken kısımlar, eğik harflerle ya da çift tırnak içinde yazılarak verilmelidir. Aynı anda hem italik hem de çift tırnak kullanımı ile vurgulamalar yapılmamalıdır. Metin içinde koyu (bold) harflerle ya da tek tırnak ile yapılan vurgulamalara asla yer verilmemelidir. 4 satıra kadar olan doğrudan alıntılar da çift tırnak içerisinde gösterilmelidir. Tek tırnak yalnızca doğrudan yapılan alıntılar içerisinde yer alan tırnak işaretlerini belirtmek içindir.
Makalede kullanılan bölüm başlıkları ve alt başlıklar 11 punto ile yalnızca ilk harfleri büyük olacak şekilde, koyu (bold) karakterlerle yazılmalıdır. Bölüm başlıkları ve alt başlıklardan sonra herhangi bir noktalama işareti kullanılmamalıdır.
Metin içinde kullanılan görsellerin alt bilgileri (sanatçının adı, yapıtın adı, tarihi, malzeme/teknik, türü, video çalışması ise süresi, bulunduğu koleksiyon, müze vb.) eksiksiz bir biçimde 9 punto ile görsellerin hemen altında ortalı olacak şekilde yazılmalıdır. Görsel ile görsel bilgileri arasında, tek satır aralığı ile bir boşluk bırakılmalıdır. Ayrıca metin içinde ilgili yerlerde, kullanılan görsellere referans (Görsel 1 gibi) verilmelidir. Görsel numarası koyu harflerle yazılmalı ve nokta ile bitmeli, ardından görsel bilgileri yazılmalıdır (Örnek 1). Görseller 150 dpi, 9x12 cm ölçülerinde olmalıdır. Makalede yer verilen tüm görsellerin alıntılandığı kaynaklar, kaynakçanın sonunda görsel kaynaklar başlığı altında verilmelidir.
Tablo bilgileri verilirken görsel yazım kurallarına uygun hareket edilmelidir. Tablo makale şablonunda olduğu gibi tablonun alt kısmında yer almalıdır. Tablo bilgileri ile tablo arasında, tek satır aralığı ile bir boşluk bırakılmalıdır.
Alanda standart olmayan kısaltmalar özette ilk kullanılışında tanımlanır. Makalenin tümünde kısaltmaların tutarlı kullanılmasına dikkat edilir.
Metin içi kaynak gösteriminde, aşağıda verilen örneklerdeki plana uyulmalıdır.
Örnekler:
• Tek/iki yazarlı çalışmanın alıntı yapılan belirli bir bölümüne yapılan göndermelerde sıralama, yazar soyadı, tarih ve sayfa numarası biçimindedir.
(Becer, 1999:35).
• Aynı soyada sahip iki yazarlı bir kaynağa yapılan metin içi atıflarda yazar isimlerinin baş harfi yazılmalıdır.
(Ambrose G. ve Harris P., 2012: 56).
• Tek/iki yazarlı çalışmanın geneline yapılan göndermelerde yalnızca yazarın soyadı ve tarih belirtilmelidir.
(Becer, 1999).
(Ambrose G. ve Harris P., 2012).
• Çok yazarlı yayınlar için; ilk yazarın soyadı verildikten sonra “vd.” tanımlaması kullanılmalıdır.
(Ocvirk vd., 2015:112).
• Gönderme yapılan kaynaklar birden fazlaysa, noktalı virgülle ayrılmalıdır.
(Becer, 1999:72; Tepecik, 2002:34; Armstrong, 2012:65).
• Yazarı olmayan sözlük, ansiklopedi, haber, tanıtım yazısı benzeri kaynaklarda yalnızca yayının adı, varsa cilt numarası, yılı ve sayfası belirtilmelidir.
(Anons, 1993:23).
• Tarihi bilinmeyen kaynaklara yapılan göndermelerde yazarın soyadı, sayfa numarası verilmeli ve tarih yok anlamına gelen t.y. kısaltması kullanılmalıdır. Sıralanışı örnekteki gibi olmalıdır.
(Özsezgin, t.y. :31).
• Metin içi alıntıda gönderme yapılan yazarın adı veriliyorsa, hemen ardından kaynağın yayın tarihi ve sayfa numarası yazılmalıdır.
Tepecik (2002:34)’in de belirttiği gibi…
• Aynı yazarın, aynı yıla ait birden fazla çalışması için “a, b, c...” tanımlamaları kullanılmalı (1974a, 1974b gibi) ve kaynakçada da aynı şekilde yazılmalıdır.
Metin içinde;
(Özsezgin 1974a:18-19), (Özsezgin 1974b:67-71).
Kaynakçada;
Özsezgin, K. (1974a). “Bir Yarışma ve Bir Serginin Türk Resmine Getirdikleri”, Milliyet Sanat, Sayı 107, 22 Kasım, s.18–19.
Özsezgin, K. (1974b). “Bir Serginin Ardından”, Kültür ve Sanat, Sayı 3, Aralık, s.67–71.
• İkincil kaynaklardan yapılan alıntılar aşağıdaki gibi gösterilmelidir.
(Dietz’den akt. Berktay, 2003:120).
• Kişisel görüşme ve yazışmalarda, görüşme yapılan kişinin soyadı ve tarih verilmelidir. Ayrıca kaynakçada görüşme ile ilgili detaylar açık biçimde yazılmalıdır.
(Ortaylı, 2017).
Doğrudan Alıntılar
Dört satırı geçmeyen doğrudan alıntılar tırnak içerisinde normal (dik) yazı karakteri ile yazılarak belirtilmelidir. Dört satırdan daha fazla olan alıntılar soldan 1,5 cm içeriden başlayacak şekilde, tırnak işareti kullanmadan 10 punto, normal (dik) yazı karakteri ve tek satır aralığı ile blok halinde verilmelidir.
Kaynakça
Kaynakçada yalnızca ana metinde gönderme yapılan kaynaklara yer verilmeli ve yazar soyadına göre alfabetik bir sıra izlemelidir. Soyad, yalnızca ilk harfi büyük olacak şekilde paragraf girintisi verilmeden yazılmalıdır. Bir yazarın birden çok çalışması kaynakçada yer alacaksa yayın tarihine göre eskiden yeniye doğru bir sıralama yapılmalıdır. Makalenin sonunda yer alacak olan “Kaynakça” bölümünde, kitap, makale vd. aşağıdaki örneklere uygun olarak belirtilmelidir. İnternet kaynakları ve görsel kaynaklar ise ayrı başlıklar altında toplanmalıdır.
Kaynakça Yazımına Örnek:
- Kitap
Tansuğ, S. (1995). Resim Sanatının Tarihi, 3. Basım, İstanbul: Remzi Kitabevi.
İpşiroğlu M. ve İpşiroğlu N. (2009). Oluşum Süreci İçinde Sanatın Tarihi, 3. Basım, İstanbul: Hayalbaz Kitap.
Chadwick, W. (2007). Women, Art and Society, Fourth Edition, London: Times & Hutson Ltd.
-Çeviri Kitap
Fiske, J. (1996). İletişim Çalışmalarına Giriş, çev. Süleyman İrvan, Ankara: Ark Yayını.
Saehrendt, C. ve Kittl S. T. (2012). Bunu Ben de Yaparım!, çev. Zehra Aksu Yılmazer, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
-Kitap İçi Bölüm
Rajchman, J. (2013). “Çağdaş: Yeni Bir Fikir mi?”, Çağdaş Sanat Nedir?, ed. Ali Artun ve Nursu Örge, İstanbul: İletişim Yayınları, s.19-35.
-Editörlü Kitaplar
Hall, S. (1999). “İdeolojilerin Yeniden Keşfi: Medya Çalışmalarında Baskı Altında Tutulanın Geri Dönüşü”, Medya, İktidar, İdeoloji, der. Mehmet Küçük, Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları.
Akşin, S. vd. (2000). Çağdaş Türkiye 1908-1980, ed. Sina Akşin, 6. Basım, İstanbul: Cem Yayınevi.
-Makaleler
Acar, A. (2015). “Bir Görsel İletişim Alanı Olarak Film Jenereği”, Yedi: Sanat, Tasarım ve Bilim Dergisi, İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Yayınları, Sayı 14, s.11-21.
-Tezler
Aliyazıcıoğlu, Ö. (2011). 20. YY. Sonrası Tiyatrosunu Biçimlendiren Tasarım Dinamikleri Işığında Modern Sahneleme Gereksinimlerine Yanıt Verebilecek Bir Sahne Modeli Önerisi, Yayımlanmamış Doktora Tezi, İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Sahne Sanatları Anasanat Dalı.
-Bildiriler
Şenyapılı, I. (2006). “Resimde Simge”, Sanat ve …, Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi 8. Ulusal Sanat Sempozyumu, 18-20 Ekim, Ankara: Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Yayınları, s.497-522.
-Ansiklopediler
Evren, B. (1984). “Cumhuriyetten Önce Türkiye’de Fotoğraf”, Cumhuriyet Dönemi Türkiye Ansiklopedisi, İstanbul: İletişim Yayıncılık, Cilt 3, s.788-791.
-Gazete
Anday, M. C. (1978). “Devlet ve Kültür”, Cumhuriyet, 13 Ocak, s.2
-İsimsiz Kaynaklar
_______, (1961). Eski Eserler ve Müzeler Komitesi Raporu (29 Ocak 1961-10 Mart 1961), Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
-Görüşmeler
Ortaylı İ., (2017). İlber Ortaylı ile Topkapı Sarayı’nda yapılan görüşme, İstanbul: 10 Mayıs.
- İnternet Kaynakları
(Metin içerisinde dipnot gösterimi ile belirtilen tüm internet kaynakları kaynakçaya ayrı bir başlık altında eklenmelidir)
-Yazarı Belli Olan Elektronik Kaynaklar
Gombrich, E. H. (2000). Art and Illusion, Eleventh Edition, Princeton University Press, https://openlibrary.org/books/OL17006725M/Art_and_illusion#editions-list, Erişim tarihi: 08.03.2019.
Artun A. (2019), “Resim Heykel Müzesini Kim, Nasıl Yönetecek?”, http://www.aliartun.com/, Erişim tarihi: 29.07.2020.
Sönmez, N. (2014). “Sanatın Üretim ve Paylaşım Süreçleri”, Lebriz Sanal Dergi, http://www.lebriz.com/pages/lsd.aspx?lang=TR§ionID=17&article ID=1199, Erişim tarihi: 20.06.2016.
-Yazarı Belli Olmayan İnternet Kaynakları
“Sanat”, http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&arama=gts&guid= TDK.GTS.59b66250d65197.75476351, Erişim tarihi: 11.09.2017.
“Sanat”, https://tr.wikipedia.org/wiki/Sanat, Erişim tarihi: 13.05.2020.
“Resim Heykel Müzeleri, https://guzelsanatlar.ktb.gov.tr/TR-2410/resim-ve-heykelmuzeleri.html, Erişim: 13.09.2020.
- Görsel Kaynaklar (Kaynakçanın sonunda ayrı bir başlık altında eklenmelidir).
Görsel 1. Rego, “Nanny, Küçük Ayılar ve Öcü”, 1984, Tuval Üzeri Akrilik, Tate Gallery. http://www.tate.org.uk/art/artworks/rego-nanny-small-bears-and-bogeyman-t03839, Erişim tarihi: 10.02.2017.
Görsel 2. NBC Amblemi, 1986. Ivan Chermayeff& Tom Geismar. https://www.logodesignlove.com/all-about-chermayeff-and-geismar, Erişim tarihi: 24.11.2020.
D-Sanat Dergisi, Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi tarafından yılda iki kez yayımlanan (Mart, Eylül) uluslararası hakemli bir dergidir.
Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi D-Sanat Dergisi; sanat ve tasarım alanında yürütülen araştırma, inceleme ve değerlendirmeleri bir araya getirmeyi amaçlayan, disiplinlerarası yaklaşımlara açık, süreli bir dergidir. Sayısal ortamda yayımlanan dergimiz, alandaki akademik/bilimsel tartışmalara katkı sağlamayı ve yeni açılımlar getirmeyi amaç edinmiştir. Aynı zamanda, kültür, sanat ve tasarım ile ilgili yaklaşımların, yöntemlerin ve deneyimlerin, özgün ve analize dayalı araştırmaların paylaşıldığı bir dergidir. D- Sanat Dergisi, kültür, sanat ve tasarım alanında çalışan akademisyen ve araştırmacıların bilgi ve birikimlerini içeren çalışmaları paylaşmalarına olanak sağlamaktır.
Makaleler, D-Sanat Dergi Park sayfası üzerinden sisteme yüklenmelidir.
Yazarlar https://orcid.org/register adresinden ORCID ID (araştırmacı akademik kimliği) almalıdır.
Dergide çift-kör hakemlik sistemi benimsendiğinden hakemlerin ve yazarların hakları saklı tutulur. Bu nedenle yayımlanması için önerilen makalelerin sisteme MS Word belgesi olacak şekilde (isimli ve isimsiz) iki kopya halinde yüklenmesi gerekmektedir.
Dergide yayınlanması talebi ile gönderilen makalelerin daha önce başka bir yerde yayınlanmamış olması gerekir. Aynı sayıda bir yazarın birden fazla makalesi yayımlanamaz (çok yazarlı makaleler dahil).
Bilimsel bir toplantıda sunulmuş ancak basılmamış bildirilerden üretilmiş makaleler, dipnotta açıkça belirtilmesi koşuluyla değerlendirmeye alınabilir. Bir araştırma kurumu veya kuruluşu tarafından desteklenen çalışmalarda desteği sağlayan kuruluşun adı, projenin ismi, (varsa) tarih, sayı ve numarası anılmalıdır.
Yazarlar, alanında katkısı olduğu düşünülen, yabancı dilde yayımlanmış metinlerin Türkçe çevirileri ile de dergimize başvurabilirler. Ancak bu durumda, makalenin yazarından/hak sahibinden alınmış bir izin belgesinin ve metnin özgün halinin sisteme yüklemesi gerekmektedir. Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi D- Sanat Dergisinde yayımlanan yazıların bilimsel, etik ve yasal sorumlulukları yazar(lar)a aittir.
Yayınlanan makalelerin her türlü telif hakkı Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi D-Sanat Dergisine aittir. Ayrıca, yazarların makale başvurularını “D-Sanat Telif Hakkı Devir Sözleşmesi Formu” ile birlikte yapmaları gerekmektedir.
Hiçbir ad altında yazar veya kurumundan ücret alınmaz.