Cilt: 1 Sayı: 9, 16.03.2025

Yıl: 2025

Araştırma Makalesi

Araştırma Makalesi

12. Elden Ring Oyun Tasarımında Nihilist Söylem

Derlemeler

Sanat ve Edebiyat, Mühendislik, Malzeme Bilimi ve Teknolojileri, Sanat Tarihi, Seramik Tasarımı
Hami Onur Bingöl
Prof. Dr. Hami Onur BİNGÖL T.C. Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Web

Doç. Dr. Hami Onur Bingöl, Çubuk'ta doğdu. İlk, orta ve lise öğrenimini Ankara'da yaptı. 1997 yılında Türk sanatı ve turizmine yaptığı. katkılardan ötürü dönemin Turizm Bakanı tarafından ödüllendirildi. 2005 yılında Gazi Üniversitesi, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü'nden mezun oldu. Aynı kurumda 2009 yılında yüksek lisans, 2011 yılında doktora öğrenimini tamamladı. Yurt içinde sayısız karma sergiye katılmış, yurt dışında Barcelona, New York, Singapur, Isfahan, Bakü, Bükreş, Podgorica, Tiflis gibi şehirlerde karma sergilere kabul edilmiştir. Sarajevo, Budapeşte, Kaposvar ve Tokyo'da olmak üzere 4 solo sergisi vardır. Eserleri T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı envanterine kabul edilmiştir. 2012 yılında öğretim üyesi, 2020 yılında doçent ünvanı almıştır. 2005 yılından beri Kütahya Dumlupınar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Çizgi Film ve Animasyon Bölümü'nde görev yapmaktadır.

Canlandırma-Animasyon, Fotoğraf, Güzel Sanatlar, Video Sanatı
Mustafa Kemal Şen
Öğretim Görevlisi Mustafa Kemal ŞEN KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ, YABANCI DİLLER YÜKSEKOKULU
İkinci Bir Dil Olarak İngilizce, Uygulamalı Dilbilim ve Eğitim Dilbilimi , Alan Eğitimleri (Diğer)
Ayşe Gül Çetin
Dr. Öğr. Üyesi Ayşe Gül ÇETİN KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ, GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ

1982 yılında Nevşehir’de doğdu. 2005’de Gazi Üniversitesi Mesleki Eğitim Fakültesi Uygulamalı Sanatlar Eğitimi Bölümü Seramik Eğitimi Anabilim Dalı’nda lisans ve 2009 yılında aynı Anabilim Dalı’nda yüksek lisans eğitimini tamamladı. 2016 yılında Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü’nden doktorasını aldı. Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Seramik-Cam Bölümünde Doktor Öğretim Üyesi olarak çalışmaktadır. Üç kişisel sergi açmış ve çok sayıda karma sergide eserleri yer almış, yurt içinde ve yurt dışında bilimsel toplantılara katılmıştır. Eserleri müze koleksiyonlarında yer almaktadır. 

Seramik Tasarımı
Eğitim
Almıla Yıldırım
Dr. Öğr. Üyesi Almıla YILDIRIM Muğla Sıtkı Koçman üniversitesi Web
Grafik Tasarımı, Güzel Sanatlar
Prof.Dr. Alpaslan Hamdi KUZUCUOĞLU İstanbul Medeniyet Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü http://aves.medeniyet.edu.tr/alpaslan.kuzucuoglu www.alpaslanhamdikuzucuoglu.com
Adli Bilim ve Yönetim, Arşiv, Arşivcilik, Depolama ve İlgili Çalışmalar, Afet ve Acil Durum Yönetimi, Kütüphane ve Bilgi Çalışmaları
Attila Döl
Prof. Dr. Attila DÖL NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar Eğitimi, Sanat Eğitimi (Diğer), Sanat Felsefesi, Sanat ve Edebiyat
Aydın Zor
Doç. Dr. Aydın ZOR Akdeniz University, Faculty of Fine Arts, Department of Graphic
Grafikler, Artırılmış Gerçeklik ve Oyunlar (Diğer), İllüstrasyon, Güzel Sanatlar, Grafik Tasarımı, Görsel Tasarım, Görsel İletişimde Bilgisayar Destekli Tasarım, Dijital Oyun Tasarımı, Canlandırma-Animasyon, Güzel Sanatlar Eğitimi, Bilgisayar Destekli Tasarım, Oyunlaştırma, Artırılmış Gerçeklik, Bilgisayar Grafikleri
Ayşe Güler
Prof. Dr. Ayşe GÜLER KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ, GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ Web
El Sanatları, Eğitim, Plastik Sanatlar, Sanat ve Edebiyat, Güzel Sanatlar Eğitimi, Görsel Sanatlar (Diğer)
Ayşe Gül Çetin
Dr. Öğr. Üyesi Ayşe Gül ÇETİN KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ, GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ

1982 yılında Nevşehir’de doğdu. 2005’de Gazi Üniversitesi Mesleki Eğitim Fakültesi Uygulamalı Sanatlar Eğitimi Bölümü Seramik Eğitimi Anabilim Dalı’nda lisans ve 2009 yılında aynı Anabilim Dalı’nda yüksek lisans eğitimini tamamladı. 2016 yılında Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü’nden doktorasını aldı. Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Seramik-Cam Bölümünde Doktor Öğretim Üyesi olarak çalışmaktadır. Üç kişisel sergi açmış ve çok sayıda karma sergide eserleri yer almış, yurt içinde ve yurt dışında bilimsel toplantılara katılmıştır. Eserleri müze koleksiyonlarında yer almaktadır. 

Seramik Tasarımı
Banu Burçin Öztunç
Dr. Öğretim Görevlisi Banu Burçin ÖZTUNÇ BEYKOZ ÜNİVERSİTESİ, SANAT VE TASARIM FAKÜLTESİ

Banu Burçin Yıldırım orta ve lise eğitimini İstanbul’da tamamladı. 2001 yılında Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Seramik – Cam Anasanat dalı Seramik bölümünden lisans, 2005 yılında aynı fakültenin Seramik bölümünden Yüksek Lisans derecesiyle mezun olmuştur. 2021 yılında Mimar Sinan Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, Seramik ve Cam Tasarımı Anasanat Dalı’nda "Artivizm Kavramının Çağdaş Seramik Sanatında Forma Dönüşmesi" isimli tez çalışması ile Sanatta Yeterlik eğitimini tamamlamıştır.

Yıldırım, 2003-2016 yılları arasında özel atölyelerde resim dersi vermiş yanı sıra, animasyon, illüstrasyon ve tasarım alanında freelance olarak çalışmıştır. 2001 yılından itibaren Muammer Çakı, karma öğrenci sergileri dışında, yakın zamanlı 2015 yılında “Cam Tavanı Delen Kadınlar”, 2016 yılında Zagreb’de düzenlenmiş olan “Tranformation of Image”, 2019 yılında “Troya’nın Ardından” isimli karma sergilere katılmıştır.

Enstelasyon/Yerleştirme Sanatı, Güzel Sanatlar Eğitimi, Seramik Tasarımı, Disiplinlerarası Sanat
Büyük Veri, Bilgisayar Yazılımı, Veri Madenciliği ve Bilgi Keşfi, Doğal Dil İşleme
Ceren Güneröz
Doç. Dr. Ceren GÜNERÖZ ANKARA ÜNİVERSİTESİ Web
Kültürel Miras, Arşiv ve Müze Çalışmaları (Diğer), Eleştirel Miras, Müze ve Arşiv Çalışmaları, Kültürel Miras Turizmi, Ziyaretçi ve İzleyici Çalışmaları
Emel Tüzel İşeri
Doç. Dr. Emel TÜZEL İŞERİ TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ
Eğitim
Emin Bakan
Dr. Öğr. Üyesi Emin BAKAN ANADOLU ÜNİVERSİTESİ, GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ, ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON BÖLÜMÜ
Bilgisayar Oyunları ve Animasyon, Prosedürel İçerik Üretimi, Canlandırma-Animasyon
Default avatar
Doç. Engin ÜMER ORDU ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar, Görsel Kültür, Sanat Teorisi, Resim
Fethi Kaba
Prof. Fethi KABA Anadolu Üniversitesi
Canlandırma-Animasyon
Genel Türk Tarihi, Estetik, Kentsel Estetik, Resim, Video Sanatı, Görsel Kültür
Default avatar
Doç. Dr. Gülder EMRE İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ, EDEBİYAT FAKÜLTESİ
Plastik Sanat Eserleri Restorasyonu ve Konservasyonu
Hülya Gücüko
Dr. Öğr. Üyesi Hülya GÜCÜKO NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ

1990 yılında Tavas’ta doğdu. Lisans eğitimi 2013 yılında Akdeniz Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümü’nden, Yüksek Lisans eğitimi 2017 yılında Akdeniz Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Resim Anasanat Dalında ve 2022 yılında Süleyman Demirel Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Sanat ve Tasarım Bölümü Sanatta Yeterlik programından mezun oldu. 2019-2023 tarihleri arasında Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümü’nde Araştırma Görevlisi olarak çalışmıştır. Şubat 2023 tarihi itibariyle Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümü’nde Doktor Öğretim Üyesi olarak devam etmektedir. Yurt içinde ve yurt dışında birçok karma ve projeli sergiye katılmaktadır.

Güzel Sanatlar, Resim
Kerem Güman
Dr. Öğr. Üyesi Kerem GÜMAN Çankırı Karatekin University
Resim, Disiplinlerarası Sanat, Bilgisayar Oyunları ve Animasyon, Fotoğraf
Kerim Laçinbay
Doç. Dr. Kerim LAÇİNBAY GAZİ ÜNİVERSİTESİ Web
Güzel Sanatlar Eğitimi, Resim, Sanat ve Edebiyat, Plastik Sanatlar
Grafik Tasarımı, Resim
Levent Çoruh
Levent ÇORUH ERCİYES ÜNİVERSİTESİ, GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ
Dijital Oyun Tasarımı, Canlandırma-Animasyon, Bilgisayar Oyunları ve Animasyon, Göstergebilim
Mehmet Işık
Dr. Öğr. Üyesi Mehmet IŞIK KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Görsel İletişimde Bilgisayar Destekli Tasarım, Grafik Tasarımı
Mert Yavaşca
Dr. Öğr. Üyesi Mert YAVAŞCA ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ, GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ

Born in Çanakkale/Turkiye in 1983.
Artist and academician Mert Yavaşca completed his bachelor degree at Eskişehir Anadolu University, Faculty of Fine Arts, Department of Printmaking, his master's degree at Çanakkale Onsekiz Mart University, Institute of Social Sciences, Department of Painting and his proficiency in art at Izmir Dokuz Eylül University Institute of Fine Arts, Department of Painting / Cardiff School of Art and Design. The artist, who concentrated his graduate education on modern and contemporary Turkish painting art within the framework of his art history researches, worked with Prof. Atilla Atar, Prof. Hayri Esmer, Prof. Mümtaz Sağlam, Prof. Gülay Yaşar Sağlam and Prof. Dr. Simber Atay.
The artist, who continues his studies with the title of Assist Prof Dr at Çanakkale Onsekiz Mart University, Faculty of Fine Arts, Department of Painting, is the founder of the independent art initiative SHELTER Artists Run Space.
The artist, who has participated in exhibitions as a curator and artist in various countries such as the United Kingdom, Sweden, Greece and Portugal, continues to work on art history and painting art in the Middle East and Turkey, as well as digital art, cybernetics and art povera.
He is one of the founders of SHELTER Artist Run Space, an independent art initiative that continues its activities in Lisbon.

Dijital ve Elektronik Medya Sanatı, Resim Tarihi, Sanat Tarihi, Resim, Disiplinlerarası Sanat, Baskı Resim, Çağdaş Sanat, Güzel Sanatlar, Sanat Felsefesi
Default avatar
Dr. Öğr. Üyesi Mustafa KONUK KARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ
Eski Kumaş Desenleri
El Sanatları, Plastik Sanatlar, Seramik Tasarımı, Geleneksel Türk Sanatları
Münire Yıldız
Dr. Öğr. Üyesi Münire YILDIZ Süleyman Demirel Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Grafik Tasarımı Bölümü Web

Yüksek Lisans: Süleyman Demirel Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Grafik Tasarımı Anasanat Dalı

Sanatta Yeterlilik: Süleyman Demirel Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Sanat ve Tasarım Anasanat Dalı


Bilgisayar Destekli Tasarım, Görsel Tasarım, Sanal Gerçeklik, Görsel İletişimde Bilgisayar Destekli Tasarım, Web Tasarımı, Dijital Oyun Tasarımı, Multimedya Tasarımı, Gülmece / Karikatür, Grafik Tasarımı, İllüstrasyon, Video Tasarımı
Müyesser Nilüfer Kiraz
Doç. Dr. Müyesser Nilüfer KİRAZ MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ

Doç. Dr. M. Nilüfer KİRAZ
Ön Lisansını; Yıldız Teknik Üniversitesi, Meslek Yüksek Okulu, Restorasyon Programında (1993-1995),
Lisansını; İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi, Taşınabilir Kültür Varlıklarını Koruma ve Onarım Bölümünde (1996-2000),
Yüksek Lisansını; Yıldız Teknik Üniversitesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi, Müzecilik Yüksek Lisans Programında, "Yazma Eserlerin Müze ve Kütüphanelerde Korunma Yöntemleri" adlı teziyle (2001-2005),
Doktorasını; İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Koruma-Yenileme ve Restorasyon Programında, "İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Kütüphanesi Nadir Eserler Bölümü El Yazmalarının Bozulma Durumları, Çözüm Önerileri ve Restorasyon Uygulamaları" konulu teziyle (2007-2013) tamamladı.
2007-2021 yılları arasında İstanbul Üniversitesi Kültür Varlıklarını Koruma ve Onarım Bölümü’nde Öğretim Görevlisi olarak çalıştı.
2020 yılında Taşınabilir Kültür Varlıkları/Sanat Eserleri Restorasyonu ve Konservasyonu Sanat Alanında Doçent ünvanı aldı.
2021 yılından bu yana MSGSÜ Kültür Varlıklarını Koruma ve Onarım Yüksekokulunda Doçent kadrosuyla görev almakta ve Müdür V., Kültür Varlıklarını Koruma ve Onarım Bölüm Başkan Yardımcılığı ve Onarım ASD Başkanlığı görevlerini yürütmektedir.
Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi ve İstanbul Üniversitesi’nde; Kitap ve Yazmaların Konservasyonu, Kitap Sanatları, Müzelerde Sergileme ve Depolama, Deri ve Cilt Konservasyonu, Kâğıt Eser Sergileme, Kâğıt Konservasyonunda İleri Teknikler, Parşömen Konservasyonu gibi konularda lisans, yüksek lisans ve doktora dersleri vermektedir. El yazmaları ve diğer kâğıt eserlerin konservasyonu, önleyici koruma tedbirleri, geleneksel yöntemlerle kâğıt boyama konularında çalışmalarına devam etmektedir.

Plastik Sanat Eserleri Restorasyonu ve Konservasyonu, Küçük Objeler Restorasyonu, Sanat Eserleri Restorasyonu ve Korunması, Malzeme / Analiz
Default avatar
Doç. Dr. Nur CEMELELİOĞLU YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ Web

Yıldız Teknik Üniversitesi Sanat ve Tasarım Fakültesinde görev yapmaktadır. Araştırma ve tasarım ilgi alanları arasında veri görselleştirme, bilgi mimarisi, etkileşim ve bilgi tasarımı, ve iletişim tasarımı bulunmaktadır. YTU'deki oyun tasarımı ve geliştirme laboratuvarı "PlayLab"in eğitim koordinatörü ve araştımacısıdır.

Sanat ve Edebiyat, Etkileşim ve Deneyim Tasarımı, İnteraktif Medya, Grafik Tasarımı, Tasarım, Göstergebilim
Oğuz Bozdemir
Dr. Öğr. Üyesi Oğuz BOZDEMİR Çankırı Karatekin Üniversitesi
El Sanatları, Seramik Tasarımı, Güzel Sanatlar, Seramik ve Cam Tasarımı
Default avatar
Dr. Öğr. Üyesi Pınar BOZTEPE MUTLU DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
Fotoğraf, Video ve Lens Tabanlı Uygulama, Fotoğraf, Disiplinlerarası Sanat
Semra Kılıç Karatay
Dr. Öğr. Üyesi Semra KILIÇ KARATAY AKSARAY ÜNİVERSİTESİ, EĞİİTİM FAKÜLTESİ
Geleneksel Türk Sanatları, Halı-Kilim ve Dokuma, Eski Kumaş Desenleri
Dijital Oyun Tasarımı, Bilgisayar Oyunları ve Animasyon, Video Tasarımı
Subhan Ekşioğlu
Doç. Dr. Subhan EKŞİOĞLU Sakarya University, Faculty of Education, Hendek, Sakarya, Turkey
Hizmetiçi Eğitim, Eğitim, Karşılaştırmalı ve Kültürlerarası Eğitim, Eğitimde Program Geliştirme, Eğitimde Program Değerlendirme, Hayat Boyu Öğrenme
Default avatar
Dr. Öğr. Üyesi Tuba BİLİRDÖNMEZ NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ
Grafik Tasarımı
Uğur Atan
Prof. Dr. Uğur ATAN Selçuk Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Çizgi Film ve Animasyon Bölümü
Görsel İletişim Tasarımı (Diğer), Görsel Tasarım, Canlandırma-Animasyon, Grafik Tasarımı, İllüstrasyon, Güzel Sanatlar, Görsel İletişimde Bilgisayar Destekli Tasarım
Default avatar
Dr. Öğr. Üyesi Yunus KAYA KAHRAMANMARAŞ SÜTÇÜ İMAM ÜNİVERSİTESİ, GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ
Plastik Sanatlar, Enstelasyon/Yerleştirme Sanatı, Resim, Çağdaş Sanat, Güzel Sanatlar
Default avatar
Doç. Dr. Yusuf ÖZÇEVİK CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ, HASAN FERDİ TURGUTLU TEKNOLOJİ FAKÜLTESİ
Bilgisayar Yazılımı, Bulut Bilişim, Ağ Oluşturma ve İletişim
Default avatar
Doç. Dr. Zehra ATABEY İzmir Katip Çelebi Üniversitesi
İllüstrasyon, Sanat ve Edebiyat, Grafik Tasarımı, Tasarım, Reklamcılık, Kültürlerarası İletişim, Görsel İletişimde Bilgisayar Destekli Tasarım, Görsel Tasarım
Göstergebilim, Dijital Oyun Tasarımı, Canlandırma-Animasyon, Sanat Eğitimi (Diğer), Medya ve İletişim Eğitimi, Radyo-Televizyon, İletişim ve Medya Çalışmaları, Sanat ve Edebiyat, Sinema (Diğer)
Çiğdem Özdemir
Dr. Öğr. Üyesi Çiğdem ÖZDEMİR GİRESUN ÜNİVERSİTESİ
Sanat Tarihi, Güzel Sanatlar, Resim Tarihi, Plastik Sanatlar, Resim, Disiplinlerarası Sanat, Güzel Sanatlar Eğitimi
Ömer Faruk Çiftci
Dr. Öğr. Üyesi Ömer Faruk ÇİFTCİ KÜTAHYA SAĞLIK BİLİMLERİ ÜNİVERSİTESİ, SİMAV SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
Fotoğraf, Yeni Medya, Ekran ve Dijital Medya (Diğer), Video Tasarımı, Multimedya Tasarımı, Grafik Tasarımı, Göstergebilim
Özlem Gök
Doç. Özlem GÖK ERCİYES ÜNİVERSİTESİ GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ Web
Enstelasyon/Yerleştirme Sanatı, Disiplinlerarası Sanat, Sanat Tarihi, Teori ve Eleştiri (Diğer), Çağdaş Sanat, Çevresel Sanat, Baskı Resim, Kültürel ve Doğal Miras, Görsel Kültür, Plastik Sanatlar (Diğer), Video Sanatı, Göstergebilim, Resim, Güzel Sanatlar, Sanat Tarihi, Performans Sanatı, Sanat Eleştirmenliği, Resim Tarihi
Özlem Kum
Doç. Dr. Özlem KUM tokat gaziosmanpaşa üniversitesi
Video Tasarımı, Yeni Medya, Grafik Tasarımı
İlkay Canan Okkalı
Doç. Dr. İlkay Canan OKKALI Trabzon Üniversitesi Güzel Sanatlar Ve Tasarım Fakültesi
Resim Tarihi, Güzel Sanatlar, Performans Sanatı, Çağdaş Sanat
Şeyda Eraslan Taşpınar
Doç. Dr. Şeyda ERASLAN TAŞPINAR Ataturk University, Faculty of Education of Kazım Karabekir, Department of Education of Fine Arts , Department of Painting Education
Resim, Güzel Sanatlar Eğitimi
Şükrü Azizi
Dr. Öğr. Üyesi Şükrü AZİZİ BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar Eğitimi, Halı-Kilim ve Dokuma

Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi D-Sanat Dergisi, ulusal ve uluslararası alanda bilim, kültür, sanat ve tasarım alanındaki güncel gelişmeleri içeren makaleler, alandaki araştırma, inceleme, yorum ve derleme çalışmaları akademik bir yaklaşım ile paylaşılmasını; bilim, kültür, sanat ve tasarım alanındaki insanları iletişimini ve bilgi birikimi aktarımını sağlamak üzere çıkarılan bir yayındır. Ayrıca okuyucunun farklı bilim, kültür sanat ve tasarım türleri ile ilgili kültürel bilgi seviyesini arttırmak, bilim, kültür, sanat ve tasarıma bakış açısında çeşitlilik kazandırmak da derginin hedefleri arasındadır.

Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi D-Sanat Dergisinde ulusal veya uluslararası düzeyde genel anlamda sosyal ve beşeri bilimler alanındaki, özel anlamda ise kültür, sanat ve tasarım alanındaki makalelere yer verilir. Makalelerde araştırmaya dayalı olma, alana katkı sağlama, alanın diğer disiplinlerle ilişkisini ortaya koyma, uygulamalı çalışmaların sonuçlarını akademik bir yaklaşımla sunma, uygulamaya ilişkin öneriler ortaya koyma, yeni ve farklı gelişmeleri irdeleme, güncel olma ölçütleri dikkate alınır. D-Sanat dergisinde yayımlanacak makalelerin daha önce başka yayın organında yayımlanmamış veya yayımlanmak üzere kabul edilmemiş olması gerekir. Sempozyum veya kongre gibi bilimsel toplantılarda sunulan bildirilerde bilimsel toplantının adı, yeri ve tarihi belirtilmelidir. Bir araştırma kurumu veya kuruluşu tarafından desteklenen çalışmalarda desteği sağlayan kuruluşun adı, projenin ismi, (varsa) tarih, sayı ve numarası anılmalıdır.

Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi D-Sanat Dergisi hakemli, akademik, süreli ve elektronik ortamda yayımlanan dergidir.

D-Sanat makale şablonu için tıklayınız.

D-Sanat telif hakkı devir sözleşmesi formu için tıklayınız.

Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi D-Sanat Dergisinde yayımlanması önerisi ile gönderilen makaleler, Türk Dil Kurumu yazım kurallarına göre yazılmalıdır ve aşağıda belirtilen ilkelere uymasına özen gösterilmelidir. Yapılan ön incelemede, D-Sanat Dergisinin yazım kurallarına/ilkelerine, amaç ve kapsamına uymadığı tespit edilen, makale şablonuna uymayan makaleler değerlendirmeye alınmayacaktır.

Dergimize makale gönderiminde, 'D-Sanat Dergisi Makale Şablonu' kullanılmalıdır. D-Sanat Dergisi makale şablonu kuralına uymayan makaleler reddedilir.

Makalenin başlığı, makalenin içeriğini yansıtmalıdır. Başlığın tamamı 11 punto ve koyu (bold) olacak şekilde büyük harflerle sayfaya ortalanarak yazılmalıdır. Makalenin İngilizce başlığı da Türkçe başlığın hemen altında ortalı bir biçimde yazılmalıdır.

Yazar(lar)ın ad(lar)ı ve soyad(lar)ı başlığın hemen altında ilk harfler büyük olacak şekilde yer almalıdır. Yazar(lar)ın unvanı, varsa bağlı oldukları kurum, iletişim bilgileri ve elektronik posta adresleri ise yazar isimlerine yıldız (*) simgesi ile dipnot verilerek sayfanın altında yer almalıdır.

-Öz/Abstract: Makale başlığının ve yazar isimlerinin hemen altında 250 kelimeyi geçmeyen Türkçe “Öz” ve İngilizce “Abstract” sunulur. Öz/Abstract girinti vermeden, iki yana dayalı, tek satır aralığı ve 10 punto ile yazılmalıdır. Öz’de; araştırmanın gerekçesi, yani niçin yapıldığı, ne yapıldığı, nasıl yapıldığı (araştırmanın yöntemi, araştırma türü; veri toplama ve değerlendirme süreci) ve en temel bulgu/bulgular, en temel sonuç/sonuçlar ve gerekiyorsa, çözüm önerileri sunulur. Sonuna kaynakça eklenir.

-Anahtar Kelimeler/Keywords: Öz’den sonra bir satır boşluk bırakılarak konuyu en iyi şekilde ifade eden en az üç, en fazla beş adet anahtar kelime yazılmalıdır. Kelimelerin her birinin baş harfleri büyük olmalıdır.

D-Sanat Dergisi’ne gönderilen yazılar, öz/abstract ve kaynakça hariç en fazla 30 sayfa olmalıdır. Microsoft Word ortamında Calibri yazı karakteri kullanılarak, 11 punto ve 1 satır aralığı ile yazılmalıdır. Sayfa boyutu A4, sayfa kenar boşlukları ise “üst: 3 cm alt: 3cm sol: 3.5 cm, sağ: 3 cm olmalıdır. Paragraf girintisi: 1,25 cm olmalıdır.

Metin içinde vurgulanması gereken kısımlar, eğik harflerle ya da çift tırnak içinde yazılarak verilmelidir. Aynı anda hem italik hem de çift tırnak kullanımı ile vurgulamalar yapılmamalıdır. Metin içinde koyu (bold) harflerle ya da tek tırnak ile yapılan vurgulamalara asla yer verilmemelidir. 4 satıra kadar olan doğrudan alıntılar da çift tırnak içerisinde gösterilmelidir. Tek tırnak yalnızca doğrudan yapılan alıntılar içerisinde yer alan tırnak işaretlerini belirtmek içindir.

Makalede kullanılan bölüm başlıkları ve alt başlıklar 11 punto ile yalnızca ilk harfleri büyük olacak şekilde, koyu (bold) karakterlerle yazılmalıdır. Bölüm başlıkları ve alt başlıklardan sonra herhangi bir noktalama işareti kullanılmamalıdır.

Metin içinde kullanılan görsellerin alt bilgileri (sanatçının adı, yapıtın adı, tarihi, malzeme/teknik, türü, video çalışması ise süresi, bulunduğu koleksiyon, müze vb.) eksiksiz bir biçimde 9 punto ile görsellerin hemen altında ortalı olacak şekilde yazılmalıdır. Görsel ile görsel bilgileri arasında, tek satır aralığı ile bir boşluk bırakılmalıdır. Ayrıca metin içinde ilgili yerlerde, kullanılan görsellere referans (Görsel 1 gibi) verilmelidir. Görsel numarası koyu harflerle yazılmalı ve nokta ile bitmeli, ardından görsel bilgileri yazılmalıdır (Örnek 1). Görseller 150 dpi, 9x12 cm ölçülerinde olmalıdır. Makalede yer verilen tüm görsellerin alıntılandığı kaynaklar, kaynakçanın sonunda görsel kaynaklar başlığı altında verilmelidir.

Tablo bilgileri verilirken görsel yazım kurallarına uygun hareket edilmelidir. Tablo makale şablonunda olduğu gibi tablonun alt kısmında yer almalıdır. Tablo bilgileri ile tablo arasında, tek satır aralığı ile bir boşluk bırakılmalıdır.

Alanda standart olmayan kısaltmalar özette ilk kullanılışında tanımlanır. Makalenin tümünde kısaltmaların tutarlı kullanılmasına dikkat edilir.

Metin içi kaynak gösteriminde, aşağıda verilen örneklerdeki plana uyulmalıdır.

Örnekler:

• Tek/iki yazarlı çalışmanın alıntı yapılan belirli bir bölümüne yapılan göndermelerde sıralama, yazar soyadı, tarih ve sayfa numarası biçimindedir.

(Becer, 1999:35).

• Aynı soyada sahip iki yazarlı bir kaynağa yapılan metin içi atıflarda yazar isimlerinin baş harfi yazılmalıdır.

(Ambrose G. ve Harris P., 2012: 56).

• Tek/iki yazarlı çalışmanın geneline yapılan göndermelerde yalnızca yazarın soyadı ve tarih belirtilmelidir.

(Becer, 1999).

(Ambrose G. ve Harris P., 2012).

• Çok yazarlı yayınlar için; ilk yazarın soyadı verildikten sonra “vd.” tanımlaması kullanılmalıdır.

(Ocvirk vd., 2015:112).

• Gönderme yapılan kaynaklar birden fazlaysa, noktalı virgülle ayrılmalıdır.

(Becer, 1999:72; Tepecik, 2002:34; Armstrong, 2012:65).

• Yazarı olmayan sözlük, ansiklopedi, haber, tanıtım yazısı benzeri kaynaklarda yalnızca yayının adı, varsa cilt numarası, yılı ve sayfası belirtilmelidir.

(Anons, 1993:23).

• Tarihi bilinmeyen kaynaklara yapılan göndermelerde yazarın soyadı, sayfa numarası verilmeli ve tarih yok anlamına gelen t.y. kısaltması kullanılmalıdır. Sıralanışı örnekteki gibi olmalıdır.

(Özsezgin, t.y. :31).

• Metin içi alıntıda gönderme yapılan yazarın adı veriliyorsa, hemen ardından kaynağın yayın tarihi ve sayfa numarası yazılmalıdır.

Tepecik (2002:34)’in de belirttiği gibi…

• Aynı yazarın, aynı yıla ait birden fazla çalışması için “a, b, c...” tanımlamaları kullanılmalı (1974a, 1974b gibi) ve kaynakçada da aynı şekilde yazılmalıdır.

Metin içinde;

(Özsezgin 1974a:18-19), (Özsezgin 1974b:67-71).

Kaynakçada;

Özsezgin, K. (1974a). “Bir Yarışma ve Bir Serginin Türk Resmine Getirdikleri”, Milliyet Sanat, Sayı 107, 22 Kasım, s.18–19.

Özsezgin, K. (1974b). “Bir Serginin Ardından”, Kültür ve Sanat, Sayı 3, Aralık, s.67–71.

• İkincil kaynaklardan yapılan alıntılar aşağıdaki gibi gösterilmelidir.

(Dietz’den akt. Berktay, 2003:120).

• Kişisel görüşme ve yazışmalarda, görüşme yapılan kişinin soyadı ve tarih verilmelidir. Ayrıca kaynakçada görüşme ile ilgili detaylar açık biçimde yazılmalıdır.

(Ortaylı, 2017).

Doğrudan Alıntılar

Dört satırı geçmeyen doğrudan alıntılar tırnak içerisinde normal (dik) yazı karakteri ile yazılarak belirtilmelidir. Dört satırdan daha fazla olan alıntılar soldan 1,5 cm içeriden başlayacak şekilde, tırnak işareti kullanmadan 10 punto, normal (dik) yazı karakteri ve tek satır aralığı ile blok halinde verilmelidir.

Kaynakça

Kaynakçada yalnızca ana metinde gönderme yapılan kaynaklara yer verilmeli ve yazar soyadına göre alfabetik bir sıra izlemelidir. Soyad, yalnızca ilk harfi büyük olacak şekilde paragraf girintisi verilmeden yazılmalıdır. Bir yazarın birden çok çalışması kaynakçada yer alacaksa yayın tarihine göre eskiden yeniye doğru bir sıralama yapılmalıdır. Makalenin sonunda yer alacak olan “Kaynakça” bölümünde, kitap, makale vd. aşağıdaki örneklere uygun olarak belirtilmelidir. İnternet kaynakları ve görsel kaynaklar ise ayrı başlıklar altında toplanmalıdır.

Kaynakça Yazımına Örnek:

- Kitap

Tansuğ, S. (1995). Resim Sanatının Tarihi, 3. Basım, İstanbul: Remzi Kitabevi.

İpşiroğlu M. ve İpşiroğlu N. (2009). Oluşum Süreci İçinde Sanatın Tarihi, 3. Basım, İstanbul: Hayalbaz Kitap.

Chadwick, W. (2007). Women, Art and Society, Fourth Edition, London: Times & Hutson Ltd.



-Çeviri Kitap

Fiske, J. (1996). İletişim Çalışmalarına Giriş, çev. Süleyman İrvan, Ankara: Ark Yayını.

Saehrendt, C. ve Kittl S. T. (2012). Bunu Ben de Yaparım!, çev. Zehra Aksu Yılmazer, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.

-Kitap İçi Bölüm

Rajchman, J. (2013). “Çağdaş: Yeni Bir Fikir mi?”, Çağdaş Sanat Nedir?, ed. Ali Artun ve Nursu Örge, İstanbul: İletişim Yayınları, s.19-35.

-Editörlü Kitaplar

Hall, S. (1999). “İdeolojilerin Yeniden Keşfi: Medya Çalışmalarında Baskı Altında Tutulanın Geri Dönüşü”, Medya, İktidar, İdeoloji, der. Mehmet Küçük, Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları.

Akşin, S. vd. (2000). Çağdaş Türkiye 1908-1980, ed. Sina Akşin, 6. Basım, İstanbul: Cem Yayınevi.

-Makaleler

Acar, A. (2015). “Bir Görsel İletişim Alanı Olarak Film Jenereği”, Yedi: Sanat, Tasarım ve Bilim Dergisi, İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Yayınları, Sayı 14, s.11-21.

-Tezler

Aliyazıcıoğlu, Ö. (2011). 20. YY. Sonrası Tiyatrosunu Biçimlendiren Tasarım Dinamikleri Işığında Modern Sahneleme Gereksinimlerine Yanıt Verebilecek Bir Sahne Modeli Önerisi, Yayımlanmamış Doktora Tezi, İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Sahne Sanatları Anasanat Dalı.

-Bildiriler

Şenyapılı, I. (2006). “Resimde Simge”, Sanat ve …, Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi 8. Ulusal Sanat Sempozyumu, 18-20 Ekim, Ankara: Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Yayınları, s.497-522.

-Ansiklopediler

Evren, B. (1984). “Cumhuriyetten Önce Türkiye’de Fotoğraf”, Cumhuriyet Dönemi Türkiye Ansiklopedisi, İstanbul: İletişim Yayıncılık, Cilt 3, s.788-791.

-Gazete

Anday, M. C. (1978). “Devlet ve Kültür”, Cumhuriyet, 13 Ocak, s.2



-İsimsiz Kaynaklar

_______, (1961). Eski Eserler ve Müzeler Komitesi Raporu (29 Ocak 1961-10 Mart 1961), Ankara: Milli Eğitim Basımevi.

-Görüşmeler

Ortaylı İ., (2017). İlber Ortaylı ile Topkapı Sarayı’nda yapılan görüşme, İstanbul: 10 Mayıs.

- İnternet Kaynakları

(Metin içerisinde dipnot gösterimi ile belirtilen tüm internet kaynakları kaynakçaya ayrı bir başlık altında eklenmelidir)

-Yazarı Belli Olan Elektronik Kaynaklar

Gombrich, E. H. (2000). Art and Illusion, Eleventh Edition, Princeton University Press, https://openlibrary.org/books/OL17006725M/Art_and_illusion#editions-list, Erişim tarihi: 08.03.2019.

Artun A. (2019), “Resim Heykel Müzesini Kim, Nasıl Yönetecek?”, http://www.aliartun.com/, Erişim tarihi: 29.07.2020.

Sönmez, N. (2014). “Sanatın Üretim ve Paylaşım Süreçleri”, Lebriz Sanal Dergi, http://www.lebriz.com/pages/lsd.aspx?lang=TR§ionID=17&article ID=1199, Erişim tarihi: 20.06.2016.

-Yazarı Belli Olmayan İnternet Kaynakları

“Sanat”, http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&arama=gts&guid= TDK.GTS.59b66250d65197.75476351, Erişim tarihi: 11.09.2017.

“Sanat”, https://tr.wikipedia.org/wiki/Sanat, Erişim tarihi: 13.05.2020.

“Resim Heykel Müzeleri, https://guzelsanatlar.ktb.gov.tr/TR-2410/resim-ve-heykelmuzeleri.html, Erişim: 13.09.2020.

- Görsel Kaynaklar (Kaynakçanın sonunda ayrı bir başlık altında eklenmelidir).

Görsel 1. Rego, “Nanny, Küçük Ayılar ve Öcü”, 1984, Tuval Üzeri Akrilik, Tate Gallery. http://www.tate.org.uk/art/artworks/rego-nanny-small-bears-and-bogeyman-t03839, Erişim tarihi: 10.02.2017.

Görsel 2. NBC Amblemi, 1986. Ivan Chermayeff& Tom Geismar. https://www.logodesignlove.com/all-about-chermayeff-and-geismar, Erişim tarihi: 24.11.2020.


D-Sanat Dergisi, Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi tarafından yılda iki kez yayımlanan (Mart, Eylül) uluslararası hakemli bir dergidir.

Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi D-Sanat Dergisi; sanat ve tasarım alanında yürütülen araştırma, inceleme ve değerlendirmeleri bir araya getirmeyi amaçlayan, disiplinlerarası yaklaşımlara açık, süreli bir dergidir. Sayısal ortamda yayımlanan dergimiz, alandaki akademik/bilimsel tartışmalara katkı sağlamayı ve yeni açılımlar getirmeyi amaç edinmiştir. Aynı zamanda, kültür, sanat ve tasarım ile ilgili yaklaşımların, yöntemlerin ve deneyimlerin, özgün ve analize dayalı araştırmaların paylaşıldığı bir dergidir. D- Sanat Dergisi, kültür, sanat ve tasarım alanında çalışan akademisyen ve araştırmacıların bilgi ve birikimlerini içeren çalışmaları paylaşmalarına olanak sağlamaktır.

Makaleler, D-Sanat Dergi Park sayfası üzerinden sisteme yüklenmelidir.

Yazarlar https://orcid.org/register adresinden ORCID ID (araştırmacı akademik kimliği) almalıdır.

Dergide çift-kör hakemlik sistemi benimsendiğinden hakemlerin ve yazarların hakları saklı tutulur. Bu nedenle yayımlanması için önerilen makalelerin sisteme MS Word belgesi olacak şekilde (isimli ve isimsiz) iki kopya halinde yüklenmesi gerekmektedir.

Dergide yayınlanması talebi ile gönderilen makalelerin daha önce başka bir yerde yayınlanmamış olması gerekir. Aynı sayıda bir yazarın birden fazla makalesi yayımlanamaz (çok yazarlı makaleler dahil).

Bilimsel bir toplantıda sunulmuş ancak basılmamış bildirilerden üretilmiş makaleler, dipnotta açıkça belirtilmesi koşuluyla değerlendirmeye alınabilir. Bir araştırma kurumu veya kuruluşu tarafından desteklenen çalışmalarda desteği sağlayan kuruluşun adı, projenin ismi, (varsa) tarih, sayı ve numarası anılmalıdır.

Yazarlar, alanında katkısı olduğu düşünülen, yabancı dilde yayımlanmış metinlerin Türkçe çevirileri ile de dergimize başvurabilirler. Ancak bu durumda, makalenin yazarından/hak sahibinden alınmış bir izin belgesinin ve metnin özgün halinin sisteme yüklemesi gerekmektedir. Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi D- Sanat Dergisinde yayımlanan yazıların bilimsel, etik ve yasal sorumlulukları yazar(lar)a aittir.

Yayınlanan makalelerin her türlü telif hakkı Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi D-Sanat Dergisine aittir. Ayrıca, yazarların makale başvurularını D-Sanat Telif Hakkı Devir Sözleşmesi Formu ile birlikte yapmaları gerekmektedir.

Hiçbir ad altında yazar veya kurumundan ücret alınmaz.