Research Article
BibTex RIS Cite

Wishbone Arm Of The Bushes Loading Output Affective Investigation Of The Parameters

Year 2019, , 729 - 747, 31.01.2019
https://doi.org/10.29130/dubited.432438

Abstract

Surface roughness and firmness values were determined by bending the measured bushings. It was modeled
using the Solid Works program for simulation and solved in the simulation part of the program. The coefficient
of friction between the steel bushing and the aluminum bushing was 0.61, while the 8681.7 Newtons were 0.3
and 4102, 2, respectively. In the analysis, von mises stress, which was obtained at an ideal 179 micron, made it
healthy for us to make reasoning about the displacement force of the bushing by averaging the yield stresses of
317,8 and 370,4 mPa materials. When the analyzes were examined, it was found that the coefficient of friction
was as effective as the tightness values.

References

  • [1] Otomobil Teknolojisi. (2018, 07 Aralık). Süspansiyon sistemi nedir? [Online]. Erişim: https://bilgihanem.com/suspansiyon-sistemi-nedir-nasil-calisir/.
  • [2] J. Stewart. (2019, 12 Aralık). Street FX Motorsport & Graphics [Online]. (Erişim): https://www.facebook.com/streetfx/videos/pcb.10160942632590112/10160942629730112/?type=3&t heater.
  • [3] A. T. Congress, “Proceedings of the International 9 th May 7-8 , 2018 , Bursa , Türkiye,” Automotive Tegnologogies Congress, Bursa, pp. 531–538, May-2018.
  • [4] H. Kutlak and İ. Uygur, “Ticari araç sac salıncak düzeninin sonlu elemanlar metodu ile analizi,” vol. 2, pp. 235–250, 2014.
  • [5] E. Yelkencioğlu, “Düzlemsel beş kollu süspansiyon sisteminde kamber açısının kontrol edilmesi,” İstanbul Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Entitüsü, 2009.
  • [6] S. H. Thomke, “Simulation, learning and R&D performance: evidence from automotive development,” Res. Policy, vol. 27, no. 1, pp. 55–74, May 1998.
  • [7] D. A. Mántaras, P. Luque, and C. Vera, “Development and validation of a three-dimensional kinematic model for the McPherson steering and suspension mechanisms,” Mech. Mach. Theory, vol. 39, no. 6, pp. 603–619, Jun. 2004.
  • [8] J. S. Zhao, X. Liu, Z.-J. Feng, and J. S. Dai, “Design of an ackermann-type steering mechanism,” 2013.
  • [9] A. Eskandari, O. Mirzadeh, and S. Azadi, “Optimization of a mcPherson suspension system using the design of experiments method,” 14-Feb-2006.
  • [10] D. Abdullah and A. Çavdar, “Taşıt kullanım karakteristikleri açısından az dönerlik (Understeer) ve aşırı dönerliğin (Oversteer) incelenmesi,” Kocaeli Üniversitesi, 2013.
  • [11] P. D. A. Akdoğan Eker, “Al ve alaşımları,” İstanbul, 2008.
  • [12] A. K. Serbest and S. Kayacı, “Tek katmanlı kauçuk metal burçlarda ön sıkıştırmanın statik katılık ve parça ömrüne etkilerinin araştırılması,” no. 10, pp. 1–14, 2008.
  • [13] P. D. H. Rende and A. G. F. Güven, “Sıkı geçme bağlantılarında malzemeye bağlı yüzey pürüzlülüğü kayıp katsayısının belı̇rlenmesı̇,” Mühendis ve Makina, vol. 665, pp. 46–52, 2015.
  • [14] K. Gündoğan and M. Gitmiş, “Sıkı geçme bağlantısı yapılan GGG - 60 döküm malzeme ile S275JR ve S355JR çeliğinin malzeme etkisinin deneysel ve sonlu elemanlar metodu ile incelenmesi,” vol. 2, no. 1, pp. 7–19, 2018.

Salıncak Kolu Burçlarının Çıkma Yükünü Etkileyen Parametrelerin İncelenmesi

Year 2019, , 729 - 747, 31.01.2019
https://doi.org/10.29130/dubited.432438

Abstract

Salıncak burçlarına, çaplama işlemi ve ardından kumlama işlemi uygulanmıştır. Yüzey pürüzlülük ve sıkılık
değerleri ölçülen burçlar çıkma işlemine tabi tutularak çıkma mukavemetleri belirlenmiştir. Benzetim için Solid
Works programı kullanılarak modellenmiş ve programın simülasyon kısmında çözdürülmüştür. Çelik salıncak ile
alüminyum burç arasında ki sürtünme katsayısı 0,61 iken 8681,7 Newton, 0,3 iken 4102, 2 olarak bulunmuştur.
Analizde ideal 179 mikron sıkılığında iken çıkan von mises gerilmesi 317,8 ve 370,4 mPa malzemelerin akma
gerilmeleri ortalamalarında çıkarak burcun yerinden çıkma kuvvetleri hakkında muhakeme yapmamızı sağlıklı
hale getirmiştir. Analizlere bakıldığında sıkılık değerleri kadar sürtünme katsayısının da etkili olduğu ortaya
çıkmıştır.

References

  • [1] Otomobil Teknolojisi. (2018, 07 Aralık). Süspansiyon sistemi nedir? [Online]. Erişim: https://bilgihanem.com/suspansiyon-sistemi-nedir-nasil-calisir/.
  • [2] J. Stewart. (2019, 12 Aralık). Street FX Motorsport & Graphics [Online]. (Erişim): https://www.facebook.com/streetfx/videos/pcb.10160942632590112/10160942629730112/?type=3&t heater.
  • [3] A. T. Congress, “Proceedings of the International 9 th May 7-8 , 2018 , Bursa , Türkiye,” Automotive Tegnologogies Congress, Bursa, pp. 531–538, May-2018.
  • [4] H. Kutlak and İ. Uygur, “Ticari araç sac salıncak düzeninin sonlu elemanlar metodu ile analizi,” vol. 2, pp. 235–250, 2014.
  • [5] E. Yelkencioğlu, “Düzlemsel beş kollu süspansiyon sisteminde kamber açısının kontrol edilmesi,” İstanbul Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Entitüsü, 2009.
  • [6] S. H. Thomke, “Simulation, learning and R&D performance: evidence from automotive development,” Res. Policy, vol. 27, no. 1, pp. 55–74, May 1998.
  • [7] D. A. Mántaras, P. Luque, and C. Vera, “Development and validation of a three-dimensional kinematic model for the McPherson steering and suspension mechanisms,” Mech. Mach. Theory, vol. 39, no. 6, pp. 603–619, Jun. 2004.
  • [8] J. S. Zhao, X. Liu, Z.-J. Feng, and J. S. Dai, “Design of an ackermann-type steering mechanism,” 2013.
  • [9] A. Eskandari, O. Mirzadeh, and S. Azadi, “Optimization of a mcPherson suspension system using the design of experiments method,” 14-Feb-2006.
  • [10] D. Abdullah and A. Çavdar, “Taşıt kullanım karakteristikleri açısından az dönerlik (Understeer) ve aşırı dönerliğin (Oversteer) incelenmesi,” Kocaeli Üniversitesi, 2013.
  • [11] P. D. A. Akdoğan Eker, “Al ve alaşımları,” İstanbul, 2008.
  • [12] A. K. Serbest and S. Kayacı, “Tek katmanlı kauçuk metal burçlarda ön sıkıştırmanın statik katılık ve parça ömrüne etkilerinin araştırılması,” no. 10, pp. 1–14, 2008.
  • [13] P. D. H. Rende and A. G. F. Güven, “Sıkı geçme bağlantılarında malzemeye bağlı yüzey pürüzlülüğü kayıp katsayısının belı̇rlenmesı̇,” Mühendis ve Makina, vol. 665, pp. 46–52, 2015.
  • [14] K. Gündoğan and M. Gitmiş, “Sıkı geçme bağlantısı yapılan GGG - 60 döküm malzeme ile S275JR ve S355JR çeliğinin malzeme etkisinin deneysel ve sonlu elemanlar metodu ile incelenmesi,” vol. 2, no. 1, pp. 7–19, 2018.
There are 14 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Engineering
Journal Section Articles
Authors

Ayhan Akgünoğlu

Fehmi Erzincanlı

Publication Date January 31, 2019
Published in Issue Year 2019

Cite

APA Akgünoğlu, A., & Erzincanlı, F. (2019). Salıncak Kolu Burçlarının Çıkma Yükünü Etkileyen Parametrelerin İncelenmesi. Duzce University Journal of Science and Technology, 7(1), 729-747. https://doi.org/10.29130/dubited.432438
AMA Akgünoğlu A, Erzincanlı F. Salıncak Kolu Burçlarının Çıkma Yükünü Etkileyen Parametrelerin İncelenmesi. DÜBİTED. January 2019;7(1):729-747. doi:10.29130/dubited.432438
Chicago Akgünoğlu, Ayhan, and Fehmi Erzincanlı. “Salıncak Kolu Burçlarının Çıkma Yükünü Etkileyen Parametrelerin İncelenmesi”. Duzce University Journal of Science and Technology 7, no. 1 (January 2019): 729-47. https://doi.org/10.29130/dubited.432438.
EndNote Akgünoğlu A, Erzincanlı F (January 1, 2019) Salıncak Kolu Burçlarının Çıkma Yükünü Etkileyen Parametrelerin İncelenmesi. Duzce University Journal of Science and Technology 7 1 729–747.
IEEE A. Akgünoğlu and F. Erzincanlı, “Salıncak Kolu Burçlarının Çıkma Yükünü Etkileyen Parametrelerin İncelenmesi”, DÜBİTED, vol. 7, no. 1, pp. 729–747, 2019, doi: 10.29130/dubited.432438.
ISNAD Akgünoğlu, Ayhan - Erzincanlı, Fehmi. “Salıncak Kolu Burçlarının Çıkma Yükünü Etkileyen Parametrelerin İncelenmesi”. Duzce University Journal of Science and Technology 7/1 (January 2019), 729-747. https://doi.org/10.29130/dubited.432438.
JAMA Akgünoğlu A, Erzincanlı F. Salıncak Kolu Burçlarının Çıkma Yükünü Etkileyen Parametrelerin İncelenmesi. DÜBİTED. 2019;7:729–747.
MLA Akgünoğlu, Ayhan and Fehmi Erzincanlı. “Salıncak Kolu Burçlarının Çıkma Yükünü Etkileyen Parametrelerin İncelenmesi”. Duzce University Journal of Science and Technology, vol. 7, no. 1, 2019, pp. 729-47, doi:10.29130/dubited.432438.
Vancouver Akgünoğlu A, Erzincanlı F. Salıncak Kolu Burçlarının Çıkma Yükünü Etkileyen Parametrelerin İncelenmesi. DÜBİTED. 2019;7(1):729-47.