Aday öğretmen yetiştirme süreci, öğretmenlerin meslek hayatlarının ilk yıllarında dahil oldukları ve asil öğretmen olarak atanmalarına kadar geçen bir süreci kapsamaktadır. Süreç içerisinde öğretmenler sınıf içi, okul içi ve okul dışı faaliyetlere katılarak birtakım kazanımlar elde ederler. Bu çalışmanın amacı aday öğretmenlerin aday öğretmen yetiştirme programı sürecinde yürütülen okul dışı faaliyetlere ve hizmet içi faaliyetlere ilişkin görüşlerinin tespit edilmesidir. Bu bağlamda 75 aday öğretmenin katıldığı çalışmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen bulgular içerik analizi ile yorumladıktan sonra temalar ve bu temaların altında yer alan kategoriler oluşturulmuştur. Sonuçlar bize göstermektedir ki aday öğretmenler çoğunlukla okul dışı faaliyetleri olumlu (f=43) bulurken bu tema altında en yüksek frekansa sahip kategori “Şehir kimliğini tanıma” (f=30) olmuştur. Hizmet içi eğitim faaliyetlerine ilişkin aday öğretmen görüşleri ise yine olumlu (f=31) olurken bu temanın öne çıkan kategorisi ise “Temel pedagojik bilgi katkısı” (f=16) olarak tespit edilmiştir.
The process of teacher trainees involves the process of the teachers' involvement in the first years of their professional life and their appointment as a noble teacher. In the process, teachers make some gains by participating in classroom, in-school and out-of-school activities. The aim of this study is to determine the opinions of prospective teachers about out-of-school activities and in-service activities carried out during the candidate teacher training program. In this context, a semi-structured interview form developed by the researchers was used as data collection tool in the study which was attended by 75 candidate teachers. After interpreting the findings with content analysis, themes and categories under these themes were formed. The results show that candidate teachers mostly found out-of-school activities positive (f = 43), while the highest frequency category under this theme was “Recognizing city identity” (f = 30). The opinions of prospective teachers regarding in-service training activities were also positive (f = 31), while the prominent category of this theme was determined as “Basic pedagogical knowledge contribution” (f = 16).
Candidate teacher training course Candidate teachers Out-of-school activities In-service training.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | November 30, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 4 Issue: 1-2 |