Bu çalışmanın amacı, araştırmaya katılan fen bilgisi öğretmen adaylarının çevre eğitimi dersi kapsamında işlenen “gürültü kirliliği” kavramına ilişkin bilişsel algılarını ortaya çıkarmaktır. Araştırmaya 2021-2022 Eğitim Öğretim yılında Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi Fen Bilimleri Öğretmenliği bölümünde öğrenim gören toplam 60 üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencisi katılmıştır. Bu çalışmada, nitel araştırma yöntemlerinden fenomenoloji deseni kullanılmıştır. Öğretmen adaylarının bilişsel algılarını belirlemek için veri toplama aracı olarak kontrollü kelime ilişkilendirme testi ile çizim tekniği bir arada kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular ışığında fen bilgisi öğretmen adaylarının gürültü kaynaklarına ve insan sağlığına etkilerine yönelik daha çok kavram ürettikleri ancak gürültü kirliliğinin azaltılması ya da önlenmesi konusu üzerinde ise pek fazla durmadıkları görülmüştür. Yalnızca iki öğretmen adayı “ses yalıtımı” yanıtını vermiş ve bu yanıtı çizdiği çizimde de göstermiştir. Öğretmen adaylarının yapmış oldukları çizimler ile kelime ilişkilendirme testinden elde edilen veriler birbirleriyle örtüşmektedir. Ancak öğretmen adaylarının bu çevre sorunu karşısında duyarlılıklarının zayıf olduğu görülmüştür.
Gürültü Kirliliği Fen Bilgisi Öğretmen Adayları Fenomenoloji Çizim Kontrollü Kelime İlişkilendirme Testi
The aim of this research is to reveal the cognitive perceptions of the science teacher candidates participating in the research about the concept of “noise pollution”, which is taught within the scope of the environmental education course Totally 60 third and fourth grade students, who study the department of Science Education Teaching in Hatay Mustafa Kemal University in 2021-2022 Academic Year participated in this research. In this research, phenomenology design, one of the qualitative research methods, was used. Controlled word association test and drawing technique were used together as data collection tool to determine the cognitive perceptions of science teacher candidates. In the light of the findings obtained from the research, it was seen that science teacher candidates produced more concepts about noise sources and their effects on human health, but they did not dwell much on the issue of reducing or preventing noise pollution. Only two science teacher candidates gave the answer “sound insulation” and showed this answer in the drawing they drew. The drawings made by the science teacher candidates and the data obtained from the word association test overlap with each other. However, it was observed that the science teacher candidates’ sensitivity to this environmental problem was insufficient.
Noise Pollution Science Teacher Candidates Phenomenology Drawing Controlled Word Association Test
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Conference Proceeding |
Authors | |
Early Pub Date | December 21, 2022 |
Publication Date | December 25, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 5 Issue: 2 |