Review
BibTex RIS Cite

PERAKENDE SEKTÖRÜNDE TALEP TAHMİN ÇALIŞMALARI: ALANYAZIN TARAMASI

Year 2022, , 584 - 596, 31.12.2022
https://doi.org/10.55179/dusbed.1099085

Abstract

Perakende sektöründe faaliyet gösteren işletmeler açısından incelediğimizde stok tutma maliyetleri, stoksuz kalma gibi durumlar müşteri tatminini düşürecek bir unsur oluşturabilir. Bu bağlamda perakendeciler için talep tahmini yapmak ve bu doğrultuda üretim planlamasını yapmak maliyetleri düşürmek noktasında fayda sağlayabilir. Bu fayda işletmenin rakipleri karşısında rekabet gücü elde etme fırsatı sağlar ve perakendeciler için talep tahmini yapmanın önemli olduğunu söyleyebiliriz. Bu noktadan yola çıkarak çalışmada talep tahmini, talep tahmin yöntemlerini ve perakendecilik sektöründe yapılan talep tahminiyle ilgili çalışmalar hakkında bir alanyazın taraması yapılması amaçlanmıştır.

Thanks

İLGİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDER, KOLAYLIKLAR DİLERİM

References

  • Akyüz, A. (2013), Sosyal Medyada Müşteri Etkileşimi Ve Firmalar Açısından Önemi, Kastamonu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, ss. 5-22.
  • Altunışık, R. (2002), Modern Pazarlama, 2.Baskı, İstanbul: Değişim Yayınları
  • Atadil, H. A. (2011), Otel İşletmelerinde Sosyal Medya Pazarlaması: Turizm Tüketicilerinin Sosyal Paylaşım Sitelerine İlişkin Algıları Üzerine Bir Alan Çalışması. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi.
  • Aydın, M. R. (2019), Perakende Sektöründe Talep Tahmini. İstanbul: İstanbul Ticaret Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi.
  • Aydın, M. R. ve Yazıcıoğlu, O. (2019), Yapay Sinir Ağları İle Talep Tahmini: Perkanede Sektöründe Bir Uygulama, Istanbul Commerce University Journal of Science, ss. 43-55.
  • Aytan, C., ve Telci, E. E. (2014), Markaların sosyal medya kullanımının tüketici davranışı üzerindeki etkileri, The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication 4(4), ss. 1-15.
  • Bakırcı, F. (1999), Tüketici Karar ve Davranışlarını Belirleyen Faktörler ve İki Grup İlde Tüketim Fonksiyonları İle Mukayesesi. Sivas.
  • Bal, B. (2015), Talep Tahminleme ve Planlama; Perakende Sektörü, E-Ticaret Uygulaması. İstanbul: Maltepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi.
  • Barutçu, S., & Toma, M. (2013), Sürdürülebilir Sosyal Medya Pazarlaması Ve Sosyal Medya Pazarlaması Etkinliğinin Ölçümü, Journal of Internet Applications & Management/İnternet Uygulamaları ve Yönetimi Dergisi, ss. 5-23.
  • Bilgin, Y. (2018), The Effect Of Socıal Medıa Marketıng Actıvıtıes On Brand Awareness, Brand Image And Brand Loyalty, Business and Mangment Studies: An International Journal, ss. 128-148.
  • Bruno, G., Aikaterini, M., Daniele, P., Joonas, R., Gaetano, A., Raffaele, D., Rahul, S. (2016), Social media marketing efforts of luxury brands: influence on brand equity and consumer behavior, J. Bus. Res. 69 (12), ss. 5833-5841.
  • Pereira da Veiga, C., Pereira da Veiga, C. R., Puchalski, W., Santos Coelho, L. ve Tortato, U. (2016), Demand forecasting based on natural computing approaches applied to the foodstuff retail segment, Journal of Retailing and Consumer Services, ss. 174-181.
  • Çoban, F. (2019), Belirsiz Koşullar Altında Talep Tahmini ve Gıda İşletmesinde Bir Uygulama. Denizli: Pamukkale Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi.
  • Çuhadar, M. ve Kayacan, C. (2005), Yapay Sinir Ağları Kullanılarak Konaklama İşletmelerinde Doluluk Oranı Tahmini: Türkiye‟deki Konaklama İşletmeleri Üzerinde Bir Deneme , Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, ss. 24-30.
  • Davis Mersey, R., Malthouse, E. C., ve Calder, B. J. (2010), Engagement with online media, Journal of Media Business Studies, 7(2) , ss. 39-56.
  • Durmaz, Y. (2008), Tüketici Davranışı. Detay Yayınları, Ankara.
  • Durmaz, Y., Bahar, R. ve Kurtlar M. (2011), Kişisel Faktörlerin Tüketici Satın Alma Davranışlarına Etkisi Üzerine Bir Araştırma, Akademik Yaklaşımlar Dergisi, ss. 114-133.
  • Elmas, Ç. (2003), Yapay Sinir Ağları (Kuram, Mimari, Uygulama). 1. Baskı, Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Eren, U. ve Satoğlu, Ş. I. (2017), Perakende Giyim Sektöründe Yapay Sinir Ağları ile Talep Tahmini, Endüstri-İşletme Kurultayı, İstanbul.
  • Eru, O. (2013), Süpermarket Sektöründeki Mobil Pazarlama Uygulamalarının Tüketici Davranışlarına Etkisi: Aydın Örneği. Aydın: Doktora Tezi.
  • Gökcel, D. (2009), Perakende Sektöründe Kategori Bazlı Talep Tahmin ve Sipraiş Sistemi Uygulaması. İstanbul: Yıldız Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi.
  • Gruen, T. W., Osmonbekov, T., & Czaplewski, A. J. (2006), WOM: The impact of customer tocustomer online know-how exchange on customer value and loyalty, Journal of Business Research, 59(4), ss. 449–456.
  • Güven, İ. (2020), Perakende Hazır Giyim Endüstrisinde Yapay Zeka Yöntemleri İle Talep Tahmini. Karabük: Karabük Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Endüstri Mühendisliği Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi.
  • Huber, J. ve Stuckenschmidt, H. (2020), Daily retail demand forecasting using machine learning with, International Journal of Forecasting, ss.1420-1438.
  • İşlek, M. S. (2012), Sosyal Medyanın Tüketici Davranışlarına Etkileri: Türkiye’deki Sosyal Medya Kullanıcıları Üzerine Bir Araştırma. Karaman: Sosyal Bilimler Enstitüsü- Yüksek Lisans Tezi.
  • Jansen, B. J., Zhang, M., Sobel, K., ve Chowdury, A. (2009), Twitter power: Tweets as electronic word-of-mouth, Journal of the American Society for Information Science and Technology, 60(11) , ss. 2169–2188.
  • Karabilen, S. (2017), Perakende Sektöründe Ön Sipariş Tahminlemesi. İstanbul: Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi.
  • Karahan, M. (2015), Turizm Talebinin Yapay Sinir Ağları Yöntemiyle Tahmin Edilmesi, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi,, ss.195-209. Kelly, L., Kerr, G., Drennan, J. (2010), Avoidance of advertising in social networking sites: the teenage perspective, J. Interact. Advert, ss. 19-27.
  • Khan, M. (2006), Consumer Behavior and Advertising Management,, New Age International Ltd, ss.72-73.
  • Kılınç, N. ve Aydın, M. Ç. (2016), Hazır Giyim İşletmelerinde Beden Numaralarına Göre Oluşacak Talebin Belirlenmesi: Örnek Bir Uygulama ve Karşılaştırma, KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi 18 (31), ss. 30-35.
  • Kızılırmak, E. ve Ulucan İ. (2018), Konaklama İşletmelerinde Talep Tahmin Yöntemleri: Yapay Sinir Ağları, Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, ss. 89-101.
  • Koçak, A. ve Özer, A. (2005), Küçük İşletmeler Pazarlamanın Neresinde?: Pazar Odaklılık ve İlişkiselPazarlama, Pazarlama ve İletişim Kültürü Dergisi, Cilt: 4, Sayı: 14.
  • Mangold, D. G. W. ve Faulds J. (2009), Social Media: The New Hybrid Element of The Promotion Mix, Business Horizons, ss. 357-365.
  • Manthiou, A., Chiang, L., Tang, L. (2013), Identifying and responding to customer needs on Facebook Fan pages. , Int. J. Technol. Hum. Interact., ss. 36-52.
  • Nenni, M. E. Giustiniano, L. ve Pirolo, L. (2013), Demand Forecasting in the Fashion Industry: A Review, International Journal of Engineering Business Management Special Issue on Innovations in Fashion Industry , ss. 37-43.
  • Meydan, Y. A. (2007), Talep Tahmin Yöntemleri ve Orta Ölçekli Bir İşletmede Uygulaması. İstanbul: İstanbul Ticaret Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi. Muntinga, D. G., Moorman, M., & Smit, E. G. (2011), Introducing COBRAs: Exploring motivations for brand-related socialmedia use , International Journal of Advertising 30(1), ss. 13-46.
  • Özaydın, M. A.ve Yoldaş, H. (2017), Sosyal Medya Üzerinden Yapılan Reklamların Satın Alma Davranışı Üzerindeki Etkisini Belirlemeye Yönelik Bir Uygulama, Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, ss. 781-794.
  • Özgen, E. ve Doymuş, H. (2013), Sosyal Medya Pazarlamasında Farklılaştırıcı Bir Unsur Olarak İçerik, Online Academic Journal of Information Technology, ss. 91-103.
  • Öztemel, E. (2003), Yapay Sinir Ağları. 1. Baskı, İstanbul: Papatya Yayıncılık.
  • Park, J.W. ve Seo, E.-J. (2018), A study on the effects of social media marketing activities on brand equity and customer response in the airline industry, Journal of Air Transport Management, ss. 36-41.
  • Richter A, ve Koch M. (2007), Social software — status quo und Zukunft. Universität der Bundeswehr München: Fakultät für Informatik.
  • Safko, L., Brake, D. (2009), TheSocial Media Bible Tactics. New Jersey: John Wiley&SonsInc.
  • Serttaş, Z. S. (2011), Türkiye'de Perakende Sektöründe Talebi Etkileyen Etmenler ve Yapay Sinir Ağlarıyla Talep Tahmini Uygulaması. İstanbul: Yıldız Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi.
  • Sevgi, P. (2012), Hazır Giyim Perakendeciliği Yapan Bir Firmada Yapay Sinir Ağları İle Satış Tahmini. İstanbul: Yıldız Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi.
  • Sönmez, O. ve Zengin, K. (2019), Yiyecek ve İçecek İşletmelerinde Talep Tahmini: Yapay Sinir Ağları ve Regresyon Yöntemleriyle Bir Karşılaştırma, Avrupa Bilim ve Teknoloji Dergisi Özel Sayı, ss. 302-308.
  • Sucky, E., Aksoy, A., Öztürk, N. (2012), A decision support system for demand forecasting in theclothing industry, International Journal of Clothing Science and Technology, ss. 221-236.
  • Talas, M. F. ve Öztürk, M. (2015), Interactıon Of Socıal Media and Education, Journal of World of Turks, ss. 101-120. Tokpunar, İ. (2014), Tedarik Zinciri Yönetiminde Talep Tahmin Doğrulunu Arttırmak İçin Radar Diyagramının Kullanımı. İstanbul: Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi.
  • Tomaş, S. ve Barutçu, M. (2013), Sürdürülebilir Sosyal Medya Pazarlaması Ve Sosyal Medya Pazarlaması Etkinliğinin Ölçümü, IUYD, ss. 6-22. Torun, E. (2017), Tüketici Satın Alma Davranışları Üzerinde İnternet ve Sosyal Medyanın Yeri ve Önemi, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi , ss. 955-970.
  • Vollmer, C. ve Precourt, G. (2008), Always on: Advertising Marketing and Media in an Era of Consumer Control. New York: McGraw-Hill. Vural, D., Küçükaşçı E. ve Ayvaz, B. (2019), Türkiye'de Perakende Sektöründe Elektronik Ürünlere Olan Talebin Yapay Sinir Ağı İle Modellenmesi, Istanbul Commerce University Journal of Science, ss. 1-16.
  • Wigmo, J. ve Wikström, E. (2010), Social Media Marketing: What Role Can Social Media Play as a Marketing Tool? İsveç: Linnaeus Üniversitesi Bilgisayar Bilimi, Fizik ve Matematik Okulu: Yayınlanmamış Lisans Tezi.
  • Winston, L, W. (1994), Operations Research -Applications and Algorithms. California: Duxbury Press.
  • Yıldırım, A. (2019), Talep Tahmin Yöntemlerinin Karşılaştırılmalı Analizi: Gıda Sektöründe Bir Uyguluma. İstanbul: İstanbul Kültür Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi.
  • Zhu, Y. Q. ve Chen, H. G. (2015), Social media and human need satisfaction: Implications for social media marketing, Business Horizons, 58, ss. 335-345.
  • Zontul, M., ve Yangın, A. (2017), Yapay Sinir Ağı Teknikleri Kullanarak Eğitim Yayıncılığı Sektöründe Veri Madenciliği, AURUM Mühendislik Sistemleri ve Mimarlık Dergisi, ss. 1-15.

DEMAND FORECAST STUDIES IN THE RETAIL SECTOR: A LITERATURE SEARCH

Year 2022, , 584 - 596, 31.12.2022
https://doi.org/10.55179/dusbed.1099085

Abstract

When we examine it from the point of view of businesses operating in the retail sector, situations such as stock-holding costs and out-of-stocks can create a factor that will reduce customer satisfaction. In this context, estimating demand for retailers and making production planning accordingly can be beneficial in terms of reducing costs. This benefit provides an opportunity for the business to gain competitiveness against its competitors and we can say that it is important to forecast demand for retailers. From this point of view, it is aimed to conduct a literature research on demand forecasting, demand forecasting methods and studies on demand forecasting in the retail sector.

References

  • Akyüz, A. (2013), Sosyal Medyada Müşteri Etkileşimi Ve Firmalar Açısından Önemi, Kastamonu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, ss. 5-22.
  • Altunışık, R. (2002), Modern Pazarlama, 2.Baskı, İstanbul: Değişim Yayınları
  • Atadil, H. A. (2011), Otel İşletmelerinde Sosyal Medya Pazarlaması: Turizm Tüketicilerinin Sosyal Paylaşım Sitelerine İlişkin Algıları Üzerine Bir Alan Çalışması. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi.
  • Aydın, M. R. (2019), Perakende Sektöründe Talep Tahmini. İstanbul: İstanbul Ticaret Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi.
  • Aydın, M. R. ve Yazıcıoğlu, O. (2019), Yapay Sinir Ağları İle Talep Tahmini: Perkanede Sektöründe Bir Uygulama, Istanbul Commerce University Journal of Science, ss. 43-55.
  • Aytan, C., ve Telci, E. E. (2014), Markaların sosyal medya kullanımının tüketici davranışı üzerindeki etkileri, The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication 4(4), ss. 1-15.
  • Bakırcı, F. (1999), Tüketici Karar ve Davranışlarını Belirleyen Faktörler ve İki Grup İlde Tüketim Fonksiyonları İle Mukayesesi. Sivas.
  • Bal, B. (2015), Talep Tahminleme ve Planlama; Perakende Sektörü, E-Ticaret Uygulaması. İstanbul: Maltepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi.
  • Barutçu, S., & Toma, M. (2013), Sürdürülebilir Sosyal Medya Pazarlaması Ve Sosyal Medya Pazarlaması Etkinliğinin Ölçümü, Journal of Internet Applications & Management/İnternet Uygulamaları ve Yönetimi Dergisi, ss. 5-23.
  • Bilgin, Y. (2018), The Effect Of Socıal Medıa Marketıng Actıvıtıes On Brand Awareness, Brand Image And Brand Loyalty, Business and Mangment Studies: An International Journal, ss. 128-148.
  • Bruno, G., Aikaterini, M., Daniele, P., Joonas, R., Gaetano, A., Raffaele, D., Rahul, S. (2016), Social media marketing efforts of luxury brands: influence on brand equity and consumer behavior, J. Bus. Res. 69 (12), ss. 5833-5841.
  • Pereira da Veiga, C., Pereira da Veiga, C. R., Puchalski, W., Santos Coelho, L. ve Tortato, U. (2016), Demand forecasting based on natural computing approaches applied to the foodstuff retail segment, Journal of Retailing and Consumer Services, ss. 174-181.
  • Çoban, F. (2019), Belirsiz Koşullar Altında Talep Tahmini ve Gıda İşletmesinde Bir Uygulama. Denizli: Pamukkale Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi.
  • Çuhadar, M. ve Kayacan, C. (2005), Yapay Sinir Ağları Kullanılarak Konaklama İşletmelerinde Doluluk Oranı Tahmini: Türkiye‟deki Konaklama İşletmeleri Üzerinde Bir Deneme , Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, ss. 24-30.
  • Davis Mersey, R., Malthouse, E. C., ve Calder, B. J. (2010), Engagement with online media, Journal of Media Business Studies, 7(2) , ss. 39-56.
  • Durmaz, Y. (2008), Tüketici Davranışı. Detay Yayınları, Ankara.
  • Durmaz, Y., Bahar, R. ve Kurtlar M. (2011), Kişisel Faktörlerin Tüketici Satın Alma Davranışlarına Etkisi Üzerine Bir Araştırma, Akademik Yaklaşımlar Dergisi, ss. 114-133.
  • Elmas, Ç. (2003), Yapay Sinir Ağları (Kuram, Mimari, Uygulama). 1. Baskı, Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Eren, U. ve Satoğlu, Ş. I. (2017), Perakende Giyim Sektöründe Yapay Sinir Ağları ile Talep Tahmini, Endüstri-İşletme Kurultayı, İstanbul.
  • Eru, O. (2013), Süpermarket Sektöründeki Mobil Pazarlama Uygulamalarının Tüketici Davranışlarına Etkisi: Aydın Örneği. Aydın: Doktora Tezi.
  • Gökcel, D. (2009), Perakende Sektöründe Kategori Bazlı Talep Tahmin ve Sipraiş Sistemi Uygulaması. İstanbul: Yıldız Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi.
  • Gruen, T. W., Osmonbekov, T., & Czaplewski, A. J. (2006), WOM: The impact of customer tocustomer online know-how exchange on customer value and loyalty, Journal of Business Research, 59(4), ss. 449–456.
  • Güven, İ. (2020), Perakende Hazır Giyim Endüstrisinde Yapay Zeka Yöntemleri İle Talep Tahmini. Karabük: Karabük Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Endüstri Mühendisliği Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi.
  • Huber, J. ve Stuckenschmidt, H. (2020), Daily retail demand forecasting using machine learning with, International Journal of Forecasting, ss.1420-1438.
  • İşlek, M. S. (2012), Sosyal Medyanın Tüketici Davranışlarına Etkileri: Türkiye’deki Sosyal Medya Kullanıcıları Üzerine Bir Araştırma. Karaman: Sosyal Bilimler Enstitüsü- Yüksek Lisans Tezi.
  • Jansen, B. J., Zhang, M., Sobel, K., ve Chowdury, A. (2009), Twitter power: Tweets as electronic word-of-mouth, Journal of the American Society for Information Science and Technology, 60(11) , ss. 2169–2188.
  • Karabilen, S. (2017), Perakende Sektöründe Ön Sipariş Tahminlemesi. İstanbul: Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi.
  • Karahan, M. (2015), Turizm Talebinin Yapay Sinir Ağları Yöntemiyle Tahmin Edilmesi, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi,, ss.195-209. Kelly, L., Kerr, G., Drennan, J. (2010), Avoidance of advertising in social networking sites: the teenage perspective, J. Interact. Advert, ss. 19-27.
  • Khan, M. (2006), Consumer Behavior and Advertising Management,, New Age International Ltd, ss.72-73.
  • Kılınç, N. ve Aydın, M. Ç. (2016), Hazır Giyim İşletmelerinde Beden Numaralarına Göre Oluşacak Talebin Belirlenmesi: Örnek Bir Uygulama ve Karşılaştırma, KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi 18 (31), ss. 30-35.
  • Kızılırmak, E. ve Ulucan İ. (2018), Konaklama İşletmelerinde Talep Tahmin Yöntemleri: Yapay Sinir Ağları, Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, ss. 89-101.
  • Koçak, A. ve Özer, A. (2005), Küçük İşletmeler Pazarlamanın Neresinde?: Pazar Odaklılık ve İlişkiselPazarlama, Pazarlama ve İletişim Kültürü Dergisi, Cilt: 4, Sayı: 14.
  • Mangold, D. G. W. ve Faulds J. (2009), Social Media: The New Hybrid Element of The Promotion Mix, Business Horizons, ss. 357-365.
  • Manthiou, A., Chiang, L., Tang, L. (2013), Identifying and responding to customer needs on Facebook Fan pages. , Int. J. Technol. Hum. Interact., ss. 36-52.
  • Nenni, M. E. Giustiniano, L. ve Pirolo, L. (2013), Demand Forecasting in the Fashion Industry: A Review, International Journal of Engineering Business Management Special Issue on Innovations in Fashion Industry , ss. 37-43.
  • Meydan, Y. A. (2007), Talep Tahmin Yöntemleri ve Orta Ölçekli Bir İşletmede Uygulaması. İstanbul: İstanbul Ticaret Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi. Muntinga, D. G., Moorman, M., & Smit, E. G. (2011), Introducing COBRAs: Exploring motivations for brand-related socialmedia use , International Journal of Advertising 30(1), ss. 13-46.
  • Özaydın, M. A.ve Yoldaş, H. (2017), Sosyal Medya Üzerinden Yapılan Reklamların Satın Alma Davranışı Üzerindeki Etkisini Belirlemeye Yönelik Bir Uygulama, Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, ss. 781-794.
  • Özgen, E. ve Doymuş, H. (2013), Sosyal Medya Pazarlamasında Farklılaştırıcı Bir Unsur Olarak İçerik, Online Academic Journal of Information Technology, ss. 91-103.
  • Öztemel, E. (2003), Yapay Sinir Ağları. 1. Baskı, İstanbul: Papatya Yayıncılık.
  • Park, J.W. ve Seo, E.-J. (2018), A study on the effects of social media marketing activities on brand equity and customer response in the airline industry, Journal of Air Transport Management, ss. 36-41.
  • Richter A, ve Koch M. (2007), Social software — status quo und Zukunft. Universität der Bundeswehr München: Fakultät für Informatik.
  • Safko, L., Brake, D. (2009), TheSocial Media Bible Tactics. New Jersey: John Wiley&SonsInc.
  • Serttaş, Z. S. (2011), Türkiye'de Perakende Sektöründe Talebi Etkileyen Etmenler ve Yapay Sinir Ağlarıyla Talep Tahmini Uygulaması. İstanbul: Yıldız Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi.
  • Sevgi, P. (2012), Hazır Giyim Perakendeciliği Yapan Bir Firmada Yapay Sinir Ağları İle Satış Tahmini. İstanbul: Yıldız Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi.
  • Sönmez, O. ve Zengin, K. (2019), Yiyecek ve İçecek İşletmelerinde Talep Tahmini: Yapay Sinir Ağları ve Regresyon Yöntemleriyle Bir Karşılaştırma, Avrupa Bilim ve Teknoloji Dergisi Özel Sayı, ss. 302-308.
  • Sucky, E., Aksoy, A., Öztürk, N. (2012), A decision support system for demand forecasting in theclothing industry, International Journal of Clothing Science and Technology, ss. 221-236.
  • Talas, M. F. ve Öztürk, M. (2015), Interactıon Of Socıal Media and Education, Journal of World of Turks, ss. 101-120. Tokpunar, İ. (2014), Tedarik Zinciri Yönetiminde Talep Tahmin Doğrulunu Arttırmak İçin Radar Diyagramının Kullanımı. İstanbul: Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi.
  • Tomaş, S. ve Barutçu, M. (2013), Sürdürülebilir Sosyal Medya Pazarlaması Ve Sosyal Medya Pazarlaması Etkinliğinin Ölçümü, IUYD, ss. 6-22. Torun, E. (2017), Tüketici Satın Alma Davranışları Üzerinde İnternet ve Sosyal Medyanın Yeri ve Önemi, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi , ss. 955-970.
  • Vollmer, C. ve Precourt, G. (2008), Always on: Advertising Marketing and Media in an Era of Consumer Control. New York: McGraw-Hill. Vural, D., Küçükaşçı E. ve Ayvaz, B. (2019), Türkiye'de Perakende Sektöründe Elektronik Ürünlere Olan Talebin Yapay Sinir Ağı İle Modellenmesi, Istanbul Commerce University Journal of Science, ss. 1-16.
  • Wigmo, J. ve Wikström, E. (2010), Social Media Marketing: What Role Can Social Media Play as a Marketing Tool? İsveç: Linnaeus Üniversitesi Bilgisayar Bilimi, Fizik ve Matematik Okulu: Yayınlanmamış Lisans Tezi.
  • Winston, L, W. (1994), Operations Research -Applications and Algorithms. California: Duxbury Press.
  • Yıldırım, A. (2019), Talep Tahmin Yöntemlerinin Karşılaştırılmalı Analizi: Gıda Sektöründe Bir Uyguluma. İstanbul: İstanbul Kültür Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi.
  • Zhu, Y. Q. ve Chen, H. G. (2015), Social media and human need satisfaction: Implications for social media marketing, Business Horizons, 58, ss. 335-345.
  • Zontul, M., ve Yangın, A. (2017), Yapay Sinir Ağı Teknikleri Kullanarak Eğitim Yayıncılığı Sektöründe Veri Madenciliği, AURUM Mühendislik Sistemleri ve Mimarlık Dergisi, ss. 1-15.
There are 54 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Business Administration
Journal Section Articles
Authors

Erdem Terzioğlu 0000-0002-5310-2989

Süleyman Şahin 0000-0001-9621-430X

Publication Date December 31, 2022
Published in Issue Year 2022

Cite

APA Terzioğlu, E., & Şahin, S. (2022). PERAKENDE SEKTÖRÜNDE TALEP TAHMİN ÇALIŞMALARI: ALANYAZIN TARAMASI. Düzce Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(2), 584-596. https://doi.org/10.55179/dusbed.1099085