Bu araştırmanın temel amacı ilkokul öğrencilerinin
“okul” ve “okul müdürü” kavramlarına ilişkin algılarını metaforlar aracılığıyla
ortaya koymaktır. Araştırmanın çalışma grubunu, Erzurum ilinin Yakutiye ilçesinde 2018-2019
eğitim öğretim yılında farklı ilkokullarda öğrenim gören 3. ve 4. sınıf
öğrencilerinden oluşan 80 kişilik bir grup oluşturmaktadır. Araştırma verileri araştırma kapsamında yer alan
ilkokul öğrencilerinin “Okul/okul müdürü….gibidir, çünkü…” cümlesini
tamamlamasıyla elde edilmiştir. Verilerin analiz edilmesinde ve yorumlanmasında
içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre öğrenciler okul kavramına ilişkin 39, okul müdürü
kavramına ilişkin ise 43 metafor üretmişlerdir. Öğrencilerin % 92.4’ü okulu
olumlu bir kavram olarak algılamaktadırlar ve okulu öğretici, geliştirici bir
yaşam alanı bir eğlence ve oyun merkezi olarak görmektedirler. Öğrencilerin
okul müdürü kavramına ilişkin ürettikleri 43 metaforun 38’ i olumludur. Öğrenciler okul müdürünü bir yandan ailesinin bir
üyesi görüp severken diğer yandan da sinirli yapısı ve yönetsel ağırlığı
nedeniyle bir korku unsuru olarak da görmektedirler.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 9 Issue: 2 |