Sınıf öğretmenlerinin 2015 İlkokul 1-4
Matematik Öğretim Programının Geometri Öğrenme Alanı kazanımlarına ilişkin
görüşlerini incelemesinin amaçlandığı bu çalışmada betimsel tarama modeline
göre desenlenmiştir. Araştırmanın örneklemini seçkisiz yöntem çeşitlerinden
tabakalı örnekleme ile belirlenen 317 sınıf öğretmeni oluşturmuştur. Veri
toplama aracı olarak İlkokul Matematik Programını Değerlendirme Ölçeği
kullanılmıştır. Veri analizi istatistik programıyla yapılmıştır. Bağımsız
t-testi ve ANOVA testiyle analiz edilmiştir. Öğretmenlerin kıdemi arttıkça
programa yaklaşımları daha olumludur. İl merkezinde görev yapan
öğretmenler, programın geometri
kazanımlarını daha olumlu bulmuştur. Sosyo-kültürel ve sosyo-ekonomik durumu
düşük olan okullarda görev yapan öğretmenler, sosyo-kültürel ve sosyo-ekonomik
açıdan orta ve iyi düzeydeki okullara göre kazanımları daha olumsuz yönde
değerlendirmişlerdir. Öğretmenlerinin önemli bir kısmı, 2015 İlkokul 1-4
Matematik Öğretim Programı Geometri Öğrenme Alanı kazanımlarını olumlu, öğrenci
seviyesine uygun, günlük hayatla ilişkili, tutarlı, açık ve anlaşılır
bulmuşlardır. Öğretmenler ölçekteki 21 maddenin 17’si için olumlu, 4’ü için
kararsız düzeyde görüş bildirmişlerdir. Öğretmenler, 2009 programının geometri
öğrenme alanı kazanımları ile 2015 programının geometri öğrenme alanı
kazanımlarını karşılaştırdıklarında ilkokuldaki tüm sınıf düzeyleri için;
bilişsel, duyuşsal, psiko-motor beceriler ve kazanımlara ayrılan süre anlamında
olumlu görüş belirtmişlerdir. Öğretmenlerin 2015 geometri programı
kazanımlarını olumlu bulduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 9 Issue: 2 |