Finansal yapılar hakkında bilgi sahibi olmak, bireylerin hem kişisel yatırım kararlarını geliştirmeleri hem de olası finansal sorunları daha etkin şekilde yönetebilmeleri açısından kritik bir öneme sahiptir. Finansal bilgi düzeyindeki artış, bireylerin daha sağlıklı ve bilinçli finansal kararlar almasına katkı sağlamaktadır. Bu çalışmanın temel amacı, finansal okuryazarlığın internet bankacılığı tutumu üzerindeki etkisinde dijital okuryazarlığın aracılık rolünün bulunup bulunmadığını incelemektir. Araştırma, Gaziantep ilinin Şehitkâmil ve Şahinbey ilçelerinde yaşayan 20 yaş ve üzeri bireyler üzerinde gerçekleştirilmiş; finansal okuryazarlık, dijital okuryazarlık ve internet bankacılığı tutumu olmak üzere üç temel değişken, yapısal eşitlik modellemesi ile analiz edilmiştir. Ortaya konulan bulgular, dijital okuryazarlığın finansal okuryazarlık ile internet bankacılığı tutumu arasındaki ilişkide doğrudan bir etkiye sahip olmadığını, ancak dijital okuryazarlığın, bu iki değişken arasındaki etkileşimde sınırlı düzeyde aracılık işlevi gördüğü belirlenmiştir. Çalışma bulgularının, literatürde dijitalleşme ve finansal davranışlar arasındaki ilişkilere yönelik katkı sunması beklenmektedir.
Possessing a solid understanding of financial systems is essential for individuals, as it enhances their ability to make informed investment decisions and manage potential financial challenges more effectively. Higher levels of financial literacy are strongly associated with the capacity to make rational and well-grounded financial choices. This study aims to investigate whether digital literacy serves as a mediating factor in the relationship between financial literacy and individuals’ attitudes toward internet banking. The research sample consists of individuals aged 20 and above residing in the districts of Şehitkamil and Şahinbey in Gaziantep, Türkiye. The three core constructs—financial literacy, digital literacy, and attitude toward internet banking—were analyzed through Structural Equation Modeling. The analysis revealed that while digital literacy does not exert a direct influence on the relationship between financial literacy and attitudes toward internet banking, it does play a partial mediating role in this association. These findings are anticipated to offer valuable contributions to the existing literature, particularly in understanding the interplay between digital competencies and financial behaviors.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Finance and Investment (Other) |
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Early Pub Date | July 31, 2025 |
Publication Date | July 31, 2025 |
Submission Date | June 23, 2025 |
Acceptance Date | July 30, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 15 Issue: 1 |