Çalışma, hemşirelerin, intörn öğrencilerle kliniklerde yaşadıkları sorunları belirlemek ve öneriler doğrultusunda çözümlenmesine katkı sağlamak amacıyla yapıldı. Tanımlayıcı olarak planlanan çalışma, 1-30 Ocak 2015 tarihlerinde bir eğitim ve araştırma hastanesinde görev yapan hemşirelerde gerçekleştirildi. Kurumlardan gerekli izinler alındıktan sonra araştırmaya katılmayı kabul eden 233 hemşire çalışmanın örneklemini oluşturdu. Veriler araştırmacılar tarafından geliştirilen anket formu ile toplandı. Örneklemi oluşturan hemşirelerin sadece %35.6’sının öğrenciler ile sorun yaşadığı ve sorunu %43.4’ünün öğretim elemanı yetersizliği ve %24.1’inin öğrencilerin uygulama yapmak istemedikleri olarak belirttiği görüldü. Sorun bildiren hemşirelere yöneltilen “sorun çözümünde önerileriniz nelerdir?” sorusuna ise, %85.5’inin öğrencilerin uygulama süresinin uzatılması ve %92.4’ünün gece nöbet çalışmasına katılmaları olduğu belirlendi. İntörnlük uygulamasının, hem öğrencilerin klinikte bulunma sürelerine ve kliniği benimseme sürecine katkı sağlayacağı, hem de hemşireler tarafından olumlu geri dönüşler sağlayacağını düşündürdü.
Journal Section | Research Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | August 23, 2016 |
Submission Date | June 26, 2015 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 6 Issue: 2 |