Çalışma Düzce Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik bölümü öğrencilerinin eleştirel düşünme becerilerini
geliştirmede drama tekniklerinden faydalanmak ve etkililiğini saptamak amacıyla yapılmıştır.Araştırmanın evren ve örneklemini, 2010–2011 eğitim-öğretim yılında Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü üçüncü sınıf öğrencilerinden seçmeli derslerden yaratıcı drama dersi alan 34 öğrenci oluşturmaktadır. 10 hafta/1 saat eğitim programı içinde rol oynama, doğaçlama, pandomim, manşet atma, fotoğraf karesi oluşturma gibi drama tekniklerinden faydalanılmış, yarı deneysel (tek grupta öntest-sontest düzeni) olarak Cornell
Eleştirel Düşünme Testi Düzey X kullanılmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde eşleştirilmiş t testi kullanılmıştır. Örneklemde yer alan öğrencilerin drama eğitimi öncesinde eleştirel düşünme düzeyi testinden aldıkları toplam puan ön testte 35.26 iken, son testte 41.68 çıkmıştır (p< 0.01). Tümevarım alt boyutunda ön test 13.50 iken son testte 14.88, tümdengelim 11.94 iken son testte 14.85,
gözlem ve görecelik 10.26 iken son testte 12.68 ve varsayım ön test 2.94 iken son test 4.35 olarak bulunmuştur (sırasıyla p<0.05, p<0.01, p<0.01, p<0.01). Üst düzey düşünme becerilerinden eleştirel düşünme becerilerini geliştirmede dramanın etkili bir eğitim yöntemi olduğu bulunmuştur. Hemşirelik eğitiminde drama tekniklerinden faydalanılması ve müfredat programlarının gözden
geçirilerek eleştirel düşünmeyi geliştirecek şekilde düzenlenmesi önerilmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | January 15, 2013 |
Submission Date | January 3, 2012 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 1 Issue: 3 |