It is important to use innovative applications in education because of that nursing is a job which requires acquiringcognitive, psychomotor, attitudinal behaviours. With the developing technology, the use of new learning tools anddevelopment of them increased in nursing education. These developments in technology and education have been broughtabout the association of these two areas, they were given the opportunity to spread of non-technical and technical skillsin nursing education used widely simulation applications and tools which is one of the trusted training methods. Theuse of simulation in nursing education provides increasing self-confidence of students and developing of clinical decisionsmaking skills.Students are gaining complete care in a safe environment, implementation, technical skills, decision making, evaluation,teamwork, and management skills without misunderstanding the current status of the patient and the fear of failure. Dueto the use of simulation contribute positively to learning experience and professional skills of nursing students, the targetof increasing clinical competence of students is achieved in a virtual or laboratory environment before in a real patientcare environment. Students before experiencing the clinic can develop their professional skills in a laboratory which isintegrated with realistic scenarios and reflecting real clinical environment. Because of that application of simulationcontribute students, its use as a training method and dissemination is proposed.
Hemşirelik; bilişsel, psikomotor ve tutumsal davranışların kazandırılmasını gerektiren bir meslek olması nedeniyle eğitimde yenilikçi uygulamaların kullanılması önem taşımaktadır. Gelişen teknoloji ile birlikte hemşirelik eğitiminde yeni öğrenme araçlarının kullanımı ve gelişimi de artmıştır. Teknoloji ve eğitimde ortaya çıkan bu gelişmeler, bu iki alanın birlikteliğini beraberinde getirerek hemşirelik eğitiminde teknik ve teknik dışı becerilerin artırılmasında yaygın olarak kullanılan, güvenilir eğitim yöntemlerinden biri olan simülasyon uygulamalarının ve araçlarının yaygınlaşmasına fırsat vermiştir. Hemşirelik eğitiminde simülasyon kullanımı; deneyime dayalı öğrenme imkanı sunarak, öğrencilerin kendilerine güvenlerinin artmasını ve klinik karar verme becerilerinin gelişmesini sağlamaktadır. Simülasyon kullanımı hemşirelik öğrencilerinin öğrenme yaşantıları ve mesleki becerilerine olumlu yönde katkı sağladığından; öğrencilerin, gerçek hasta bakım ortamından önce sanal ya da laboratuar ortamında klinik yeterliliklerinin artırılması hedefine ulaşılmaktadır. Öğrenciler kliniğe çıkmadan önce gerçeğe uygun senaryolar ile bütünleşmiş gerçek klinik ortamı yansıtan bir laboratuarda mesleki becerilerini geliştirebilmektedirler. Simülasyon uygulaması, öğrencilere katkı sağladığından hemşirelik eğitiminde bir eğitim yöntemi olarak kullanılması ve yaygınlaştırılması önerilmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Reviews |
Authors | |
Publication Date | May 15, 2014 |
Submission Date | December 3, 2013 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 1 Issue: 2 |