BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2014, Cilt: 1 Sayı: 2, 25 - 29, 15.05.2014

Öz

It is important to use innovative applications in education because of that nursing is a job which requires acquiringcognitive, psychomotor, attitudinal behaviours. With the developing technology, the use of new learning tools anddevelopment of them increased in nursing education. These developments in technology and education have been broughtabout the association of these two areas, they were given the opportunity to spread of non-technical and technical skillsin nursing education used widely simulation applications and tools which is one of the trusted training methods. Theuse of simulation in nursing education provides increasing self-confidence of students and developing of clinical decisionsmaking skills.Students are gaining complete care in a safe environment, implementation, technical skills, decision making, evaluation,teamwork, and management skills without misunderstanding the current status of the patient and the fear of failure. Dueto the use of simulation contribute positively to learning experience and professional skills of nursing students, the targetof increasing clinical competence of students is achieved in a virtual or laboratory environment before in a real patientcare environment. Students before experiencing the clinic can develop their professional skills in a laboratory which isintegrated with realistic scenarios and reflecting real clinical environment. Because of that application of simulationcontribute students, its use as a training method and dissemination is proposed.

Kaynakça

  • Öztunç G. Hemşireliğin doğası. Aşti TA, Karadağ A, editörler. Hemşirelik esasları, hemşirelik bilim ve sanatı. İstanbul: Akademi Yayıncılık; 2012. s.26.
  • Öz F. Sağlık alanında temel kavramlar. Ankara: İmaj İç ve Dış Ticaret A.Ş. Basım; 2004. s.45-59.
  • Akyüz A. Hemşirelik beceri eğitiminde yenilikçi uygulamalar. Sağlık Bilimlerinde Klinik ve İletişim Beceri ve Eğitimleri Kongresi; 25-26 Kasım 2011; Ankara; 2011. s.13.
  • Kelleci M, Gölbaşı Z. Bir üniversite hastanesinde çalışan hemşirelerin problem çözme becerilerinin bazı değişkenler acısından incelenmesi. Cumhuriyet Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi. 2004; 8(2): 1-8.
  • Abaan S. Hemşirelerde problem çözme becerileri: öz değerlendirme sonuçlarının analizi. Hacettepe Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi. 2005; 12(1): 62-76.
  • Olgun N, Öntürk ZK, Karabacak Ü. Hemşirelik öğrencilerinin problem çözme becerileri: Bir yıllık izlem sonuçları. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. 2010; 1(4): 188-94.
  • Erdem Y. Yüksekokul ve sağlık meslek lisesi mezunu hemşirelerin problem çözme becerileri. Yeni Tıp Dergisi. 2001; 18(1): 11-3.
  • Arslan GG, Demir Y, Eşer İ, Khorshid L. Hemşirelerde eleştirel düşünme eğilimini etkileyen etmenlerin incelenmesi. Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi. 2009; 12(1): 72-80.
  • Dunn SV, Hansford B. Under graduate nursing students’ perceptions of their clinical learning environment. Journal of Advanced Nursing. 1997; 25(6): 1299-306. Karaöz S. Hemşirelikte klinik öğretime genel bir bakış ve etkin klinik öğretim için öneriler. Hemşirelikte Araştırma ve Geliştirme Dergisi. 2003; 5(1): 15-21.
  • Grealish L, Carroll G. Beyond preceptorship and supervision: A third clinical teaching model emerges for Australian nursing education. Australian Journal of Advanced Nursing. 1998; 15(2): 3-11.
  • Sullivan R, Magarick R, Bergthold G, Blouse A, McIntosh N. Tıp Eğitimcileri İçin Eğitim Becerileri Rehberi. Ankara: Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı; 1999. s.33-5
  • Rhodes M, Curran C. Use of the human patient simulator to teach clinical judgment skills in a baccalaureate nursing program. Computers, Informatics, Nursing. 2005; 23(5): 256-62.
  • Rauen CA. Simulation as a teaching strategy for nursing education and orientation in cardiac surgery. Critical Care Nurse. 2004; 24(3): 46-51.
  • Alinier G. Nursing students' and lecturers' perspectives of objective structured clinical examination incorporating simulation. Nurse Education Today. 2003; 23(6): 419-26.
  • Mıdık Ö, Kartal M. Simülasyona dayalı tıp eğitimi. Marmara Medical Journal. 2010; 23(3): 389-99.
  • Karaçay P, Göktepe N. Hemşirelik öğrencilerinin eğitiminde ilk klinik uygulama öncesi simülasyon yönteminin kullanımı. Sağlık Bilimlerinde Klinik ve İletişim Beceri ve Eğitimleri Kongresi; 25-26 Kasım 2011; Ankara; 2011. s.25-6.
  • Issenberg SB, Mc Gaghie WC, Petrusa ER, Gordan DL, Scalese RJ. Features and uses of high-fidelity medical simulations that lead to effective learning: A BEME systematic review. Medical Teacher. 2005; 27(1): 10
  • Bradley P. The history of simulation in medical education and possible future directions. Medical Education. 2006; 40 (3): 254-62.
  • Gaba DM. The future of simulation in healthcare. Simulation in Healthcare. 2007; (2): 126-35.

Hemşirelik Eğitiminde Simülasyon Kullanımı

Yıl 2014, Cilt: 1 Sayı: 2, 25 - 29, 15.05.2014

Öz

Hemşirelik; bilişsel, psikomotor ve tutumsal davranışların kazandırılmasını gerektiren bir meslek olması nedeniyle eğitimde yenilikçi uygulamaların kullanılması önem taşımaktadır. Gelişen teknoloji ile birlikte hemşirelik eğitiminde yeni öğrenme araçlarının kullanımı ve gelişimi de artmıştır. Teknoloji ve eğitimde ortaya çıkan bu gelişmeler, bu iki alanın birlikteliğini beraberinde getirerek hemşirelik eğitiminde teknik ve teknik dışı becerilerin artırılmasında yaygın olarak kullanılan, güvenilir eğitim yöntemlerinden biri olan simülasyon uygulamalarının ve araçlarının yaygınlaşmasına fırsat vermiştir. Hemşirelik eğitiminde simülasyon kullanımı; deneyime dayalı öğrenme imkanı sunarak, öğrencilerin kendilerine güvenlerinin artmasını ve klinik karar verme becerilerinin gelişmesini sağlamaktadır. Simülasyon kullanımı hemşirelik öğrencilerinin öğrenme yaşantıları ve mesleki becerilerine olumlu yönde katkı sağladığından; öğrencilerin, gerçek hasta bakım ortamından önce sanal ya da laboratuar ortamında klinik yeterliliklerinin artırılması hedefine ulaşılmaktadır. Öğrenciler kliniğe çıkmadan önce gerçeğe uygun senaryolar ile bütünleşmiş gerçek klinik ortamı yansıtan bir laboratuarda mesleki becerilerini geliştirebilmektedirler. Simülasyon uygulaması, öğrencilere katkı sağladığından hemşirelik eğitiminde bir eğitim yöntemi olarak kullanılması ve yaygınlaştırılması önerilmektedir.

Kaynakça

  • Öztunç G. Hemşireliğin doğası. Aşti TA, Karadağ A, editörler. Hemşirelik esasları, hemşirelik bilim ve sanatı. İstanbul: Akademi Yayıncılık; 2012. s.26.
  • Öz F. Sağlık alanında temel kavramlar. Ankara: İmaj İç ve Dış Ticaret A.Ş. Basım; 2004. s.45-59.
  • Akyüz A. Hemşirelik beceri eğitiminde yenilikçi uygulamalar. Sağlık Bilimlerinde Klinik ve İletişim Beceri ve Eğitimleri Kongresi; 25-26 Kasım 2011; Ankara; 2011. s.13.
  • Kelleci M, Gölbaşı Z. Bir üniversite hastanesinde çalışan hemşirelerin problem çözme becerilerinin bazı değişkenler acısından incelenmesi. Cumhuriyet Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi. 2004; 8(2): 1-8.
  • Abaan S. Hemşirelerde problem çözme becerileri: öz değerlendirme sonuçlarının analizi. Hacettepe Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi. 2005; 12(1): 62-76.
  • Olgun N, Öntürk ZK, Karabacak Ü. Hemşirelik öğrencilerinin problem çözme becerileri: Bir yıllık izlem sonuçları. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. 2010; 1(4): 188-94.
  • Erdem Y. Yüksekokul ve sağlık meslek lisesi mezunu hemşirelerin problem çözme becerileri. Yeni Tıp Dergisi. 2001; 18(1): 11-3.
  • Arslan GG, Demir Y, Eşer İ, Khorshid L. Hemşirelerde eleştirel düşünme eğilimini etkileyen etmenlerin incelenmesi. Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi. 2009; 12(1): 72-80.
  • Dunn SV, Hansford B. Under graduate nursing students’ perceptions of their clinical learning environment. Journal of Advanced Nursing. 1997; 25(6): 1299-306. Karaöz S. Hemşirelikte klinik öğretime genel bir bakış ve etkin klinik öğretim için öneriler. Hemşirelikte Araştırma ve Geliştirme Dergisi. 2003; 5(1): 15-21.
  • Grealish L, Carroll G. Beyond preceptorship and supervision: A third clinical teaching model emerges for Australian nursing education. Australian Journal of Advanced Nursing. 1998; 15(2): 3-11.
  • Sullivan R, Magarick R, Bergthold G, Blouse A, McIntosh N. Tıp Eğitimcileri İçin Eğitim Becerileri Rehberi. Ankara: Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı; 1999. s.33-5
  • Rhodes M, Curran C. Use of the human patient simulator to teach clinical judgment skills in a baccalaureate nursing program. Computers, Informatics, Nursing. 2005; 23(5): 256-62.
  • Rauen CA. Simulation as a teaching strategy for nursing education and orientation in cardiac surgery. Critical Care Nurse. 2004; 24(3): 46-51.
  • Alinier G. Nursing students' and lecturers' perspectives of objective structured clinical examination incorporating simulation. Nurse Education Today. 2003; 23(6): 419-26.
  • Mıdık Ö, Kartal M. Simülasyona dayalı tıp eğitimi. Marmara Medical Journal. 2010; 23(3): 389-99.
  • Karaçay P, Göktepe N. Hemşirelik öğrencilerinin eğitiminde ilk klinik uygulama öncesi simülasyon yönteminin kullanımı. Sağlık Bilimlerinde Klinik ve İletişim Beceri ve Eğitimleri Kongresi; 25-26 Kasım 2011; Ankara; 2011. s.25-6.
  • Issenberg SB, Mc Gaghie WC, Petrusa ER, Gordan DL, Scalese RJ. Features and uses of high-fidelity medical simulations that lead to effective learning: A BEME systematic review. Medical Teacher. 2005; 27(1): 10
  • Bradley P. The history of simulation in medical education and possible future directions. Medical Education. 2006; 40 (3): 254-62.
  • Gaba DM. The future of simulation in healthcare. Simulation in Healthcare. 2007; (2): 126-35.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Derlemeler
Yazarlar

Songül Göriş

Nevin Bilgi Bu kişi benim

Sevda Korkut Bayındır

Yayımlanma Tarihi 15 Mayıs 2014
Gönderilme Tarihi 3 Aralık 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Göriş, S., Bilgi, N., & Korkut Bayındır, S. (2014). Hemşirelik Eğitiminde Simülasyon Kullanımı. Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 1(2), 25-29.
AMA Göriş S, Bilgi N, Korkut Bayındır S. Hemşirelik Eğitiminde Simülasyon Kullanımı. DÜ Sağlık Bil Enst Derg. Mayıs 2014;1(2):25-29.
Chicago Göriş, Songül, Nevin Bilgi, ve Sevda Korkut Bayındır. “Hemşirelik Eğitiminde Simülasyon Kullanımı”. Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi 1, sy. 2 (Mayıs 2014): 25-29.
EndNote Göriş S, Bilgi N, Korkut Bayındır S (01 Mayıs 2014) Hemşirelik Eğitiminde Simülasyon Kullanımı. Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi 1 2 25–29.
IEEE S. Göriş, N. Bilgi, ve S. Korkut Bayındır, “Hemşirelik Eğitiminde Simülasyon Kullanımı”, DÜ Sağlık Bil Enst Derg, c. 1, sy. 2, ss. 25–29, 2014.
ISNAD Göriş, Songül vd. “Hemşirelik Eğitiminde Simülasyon Kullanımı”. Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi 1/2 (Mayıs 2014), 25-29.
JAMA Göriş S, Bilgi N, Korkut Bayındır S. Hemşirelik Eğitiminde Simülasyon Kullanımı. DÜ Sağlık Bil Enst Derg. 2014;1:25–29.
MLA Göriş, Songül vd. “Hemşirelik Eğitiminde Simülasyon Kullanımı”. Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, c. 1, sy. 2, 2014, ss. 25-29.
Vancouver Göriş S, Bilgi N, Korkut Bayındır S. Hemşirelik Eğitiminde Simülasyon Kullanımı. DÜ Sağlık Bil Enst Derg. 2014;1(2):25-9.