Research Article
BibTex RIS Cite

Empathy Levels of Students Studying at Two Different Faculties

Year 2020, Volume: 10 Issue: 2, 150 - 163, 31.05.2020
https://doi.org/10.33631/duzcesbed.633077

Abstract

Aim:
This study was planned as cross-sectional and
correlational to compare the empathy levels of the students studying in Social
Work and Computer Engineering departments of Duzce University.

Material
and Methods:
By applying proportional stratified sampling method, a
research sample was created by randomly selected 100 students from each
department and agreed to participate in the study.
Personal information form and Empathy Level Determination Scale
were used to collect the data.

Results:
It was found that the empathy level of the students studying in the Social Work
department was significantly
higher than the empathy level of the
students studying in the Computer Engineering department.
According to the department,
socio-demographic characteristics such as parents' education levels, gender,
class, family type, place of residence (except for cognitive empathy level),
status of dealing with art/sports did not affect students' empathy level. Only
the difference between the cognitive empathy subscale scores measured from them
according to place of residence
was found to be different in both departments. The cognitive empathy
subscale score of the students in Social Work department living in the
town/village was significantly higher than the score of the students studying
in the Computer Engineering living in the town/village (p<0.001). Similar
findings were obtained for students studying in different departments that
living in the city and metropolitan. In addition, the cognitive empathy
subscale score of the students living in the town/village studying in Computer
Engineering was significantly lower than the scores of the students living in
other settlements in the same department (p<0.05).







Conclusion: It can be said that the empathy levels of
the students are different due to the different course content and education in
the departments where they are educated. As empathy skills can be improved
through education, it may be suggested to offer similar trainings and / or
elective courses in other numerical intensive faculties and departments as well
as in Social Work department.

References

  • 1. Dökmen Ü. İletişim çatışmaları ve empati. 45.baskı. İstanbul: Remzi Kitapevi; 2016.
  • 2. Çalapkulu Ç. Ben ve senin ötesinde iletişim ötesi iletişim. Konya: Eğitim Yayınevi; 2018.
  • 3. Cüceloğlu D. Yeniden insan insana. 49. baskı. İstanbul: Remzi Kitabevi; 2016.
  • 4. Arslan Y. Kim daha iyi empati kuruyor-empati üzerine mikro bir sosyolojik araştırma. Batman Üniversitesi Yaşam Bilimleri Dergisi. 2016; 6(2/1): 51-64.
  • 5. Tuncay T, İl S. Sosyal hizmet uygulamasında empatiyi yeniden düşünmek. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü Dergisi. 2009; 20(2): 39-56.
  • 6. Serpen AS, Hasgül E. Sosyal hizmet uygulamalarında empatinin önemi ve yardım ilişkisi üzerindeki etkisi. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi. 2015; 35: 37-52.
  • 7. Köksal Akyol A, Koçer Çiftçibaşı H. Okul öncesi öğretmen adaylarının empatik beceri düzeylerinin belirlenmesi. Eğitim Araştırmaları Dergisi. 2005; 21: 13-2.
  • 8. Özen H. Sınıf öğretmenlerinin empatik yönelimlerinin incelenmesi [Yüksek lisans tezi]. Aydın: Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; 2015.
  • 9. Kaya B, Çolakoğlu ÖM. Empati düzeyi belirleme ölçeği (EDBÖ) uyarlama çalışması. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2015; 16(1): 17-30.
  • 10. Demiralp C. Üniversite öğrencilerinin empatik eğilim ile narsistlik kişilik özellikleri ve eleştirel düşünme arasındaki ilişkinin incelenmesi [Yüksek Lisans Tezi]. Erzurum: Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü; 2017.
  • 11. Şakar M, Şahan H. Voleybolcuların empati beceri düzeylerinin incelenmesi. Uluslararası Hakemli Psikiyatri ve Psikoloji Araştırmaları Dergisi. 2017; 10: 53-61. doi: 10.17360/UHPPD.2017.3.7.
  • 12. Karahan FŞ, Bakalım O, Yoleri S. Eğitim fakültesi öğrencilerinde çözüm odaklı düşünme ve empati. Journal of Human Sciences. 2017; 14(4): 4383-92. doi:10.14687/jhs.v14i4.5024.
  • 13. Gülle M. Beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin bölümlerine göre eleştirel düşünme ve empati kurma düzeylerinin incelenmesi [Doktora Tezi]. Sakarya: Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü; 2015.
  • 14. Genç SZ, Kalafat T. Öğretmen adaylarının empatik becerileri ile problem çözme becerileri. Afyon Kocatepe Üniversitesi Kuramsal Eğitim Bilim Dergisi. 2010; 3(2): 135-47.
  • 15. Ekinci Ö, Aybek B. Öğretmen adaylarının empatik ve eleştirel düşünme eğilimlerinin incelenmesi. İlköğretim Online (Elektronik). 2010; 9(2): 816-27.
  • 16. Ayaş EB, İnan H, Kartal M, Gacar A. Spor eğitimi alan üniversite öğrencilerinin empati düzeylerinin farklı değişkenler açısından karşılaştırılması. International Journal of Social Science. 2016; 53: 459-66. doi: 10.9761/JASSS6882.
  • 17. Kiraz C. Eğitim fakültesi öğrencilerinin empatik eğilimleri ile narsistik kişilik özellikleri [Yüksek Lisans Tezi]. İstanbul: Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; 2011.
  • 18. Oran NT, Kurul Ş. Ebelik öğrencilerinin empatik eğilim ve empatik beceri düzeyleri. Sağlık Bilimleri ve Meslekleri Dergisi. 2019; 6(1): 42-50.
  • 19. Sarıkaya B, Şakiroğlu Y. Türkçe öğretmeni adaylarının empati düzeyleri ile iletişim becerileri arasındaki ilişki. International Journal of Language Academy. 2019; 7: 168-82.
  • 20. Yetişen A. Üniversite öğrencilerinde empatik eğilim düzeyi ile bağlanma stilleri arasındaki ilişkinin incelenmesi [Yüksek Lisans Tezi]. İstanbul: Üsküdar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; 2018.
  • 21. Güven AZ. Türkçe öğretmen adaylarının empatik eğilimlerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi. International Journal of Languages’ Education and Teaching. 2018; 6(2): 45-52.
  • 22. Pazar B, Demiralp M, Erer İ. The communication skills and the empathic tendency levels of nursing students: a cross-sectional study. Contemporary Nurse. 2017; 53(3): 368-77.
  • 23. Acar MC, Apak H. Sosyal hizmet bölümü öğrencilerinin empatik eğilimleri ile özgecilik düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü Dergisi. 2017; 28(1): 93-112.
  • 24. Beyaz Ö. Beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümünde öğrenim gören öğretmen adaylarının empatik eğilim ve empatik beceri düzeylerinin incelenmesi: Anadolu üniversitesi örneği [Yüksek Lisans Tezi]. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü; 2016.
  • 25. Bekmezci H, Yurttaş ÇB, Özkan H. Ebelik bölümü öğrencilerinin empatik eğilim düzeylerinin belirlenmesi. Sağlık Bilimleri ve Meslekleri Dergisi. 2015; 2(1): 46-54.
  • 26. Yaşar M, Erol A. Determination of relationship between the empathic tendency levels and thinking styles of preschool teacher candidates. International Journal of Assessment Tools in Education. 2015; 2(2): 38-65.
  • 27. Karaca A, Açıkgöz F, Akkuş D. Eğitim ile empatik beceri ve empatik eğilim geliştirilebilir mi?: bir sağlık yüksekokulu örneği. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. 2013; 4(3): 118-22.
  • 28. Akıncı Çil A, Akgün G. Kırklareli üniversitesi sağlık yüksekokulu hemşirelik öğrencilerinin empatik eğilim ve becerileri. Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi. 2011; 6: 53-65.
  • 29. Abaslı K. Kültürlerarası duyarlılık ve empati arasındaki ilişkilerin Türk ve uluslararası öğrenci görüşlerine göre incelenmesi. TÜBAV Bilim Dergisi. 2018; 11(2): 11-23.
  • 30. Kaya B. An evaluation of the empathy levels of pre-service social studies teachers. Academic Journals, Educational Research and Reviews. 2016; 11(6): 229-37. doi: 10.5897/ERR2015.2545.
  • 31. Kocabaş Ş. Sosyal bilimler lisesi ve fen lisesi öğrencilerinde duygusal zeka ve empati düzeylerinin karşılaştırılması: kesitsel bir çalışma [Yüksek Lisans Tezi]. Mersin: Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; 2016.
  • 32. Onay İ, Egüz Ş, Ünal A. Öğretmen adaylarının empatik eğilimlerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi. 2015; 8(40): 564-73.
  • 33. Arpacı P, Özmen D. Hemşirelik öğrencilerinin özgecilik ve empatik eğilim düzeyleri ve aralarındaki ilişki. Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi. 2014; 11(3): 5157.
  • 34. Turnage BF, Hong YJ, Stevenson AP, Edwards B. Social work students’ perceptions of themselves and others: self-esteem, empathy, and forgiveness. Journal of Social Service Research. 2012; 38: 89-99.
  • 35. Maden S, Durukan E. Türkçe öğretmeni adaylarının empatik eğilim düzeyleri üzerine bir araştırma. Ç.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi. 2011; 3(40): 19-25.
  • 36. Uysal V. Gençlerde empati eğilimi, anne-baba tutumları ve dindarlık. Dokuz Eylül Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. 2016; (Özel Sayı): 1-40. doi: 10.21054/deuifd.282803.
  • 37. Oğuz A, Altun E. Öğretmen adaylarının yaratıcı dramaya yönelik tutumları ile empatik eğilim düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. 2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications; April 27-29, 2011; Antalya, Turkey.
  • 38. Akbulut E, Sağlam Hİ. Sınıf öğretmenlerinin empatik eğilim düzeylerinin incelenmesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi. 2010; 7(2): 1068-83.
  • 39. Aydoğan B. Mühendislik, psikoloji ve tiyatro bölümlerinde okumakta olan üniversite öğrencilerinde iletişim ve empati becerilerinin karşılaştırılması [Yüksek Lisans Tezi]. İstanbul: Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Psikoloji Anabilim Dalı Klinik Psikoloji Bilim Dalı; 2018.
  • 40. Tekin M, Güllü M. Analysis of empathic artifice level of teacher candidates who study in the school of physical education and sport. Procedia Social and Behavioral Sciences. 2010; 2(2): 1987-92.
  • 41. Şahin C, Yeşil R. Sınıf öğretmenliği aday öğretmenlerinin sosyal beceri ve empatik eğilim düzeyleri (EAÜ eğitim fakültesi örneği). E-Journal of New World Sciences. 2011; 6(1): 1216-26.
  • 42. Yiğitbaş Ç, Deveci SE, Açık Y, Ozan AT, Oğuzöncül AF. Sağlık eğitimi alan bir grup öğrencinin empatik eğilim ve becerisi. S.D.Ü Sağlık Bilimleri Dergisi. 2013; 4(1): 7-13.
  • 43. Stanley S, Bhuvaneswari GM. Reflective ability, empathy, and emotional intelligence in undergraduate social work students: a cross-sectional study from India. Social Work Education. 2016; 35(5): 560-75.

İki Farklı Fakültede Öğrenim Gören Öğrencilerin Empati Düzeyleri

Year 2020, Volume: 10 Issue: 2, 150 - 163, 31.05.2020
https://doi.org/10.33631/duzcesbed.633077

Abstract

Amaç: Bu araştırma
Düzce Üniversitesi Sosyal Hizmet ve Bilgisayar Mühendisliği bölümlerinde
öğrenim gören öğrencilerin empati düzeylerinin karşılaştırılması amacıyla
kesitsel ve korelasyonel olarak planlanmıştır.

Gereç ve
Yöntemler:
Orantılı
tabakalı örnekleme yöntemi uygulanarak, her bir bölümden rastgele seçilen ve
çalışmaya katılmayı kabul eden 100'er öğrenci alarak araştırma örneklemi
oluşturulmuştur. Verilerin toplanmasında kişisel bilgi formu ve Empati Düzeyi
Belirleme Ölçeği kullanılmıştır.

Bulgular: Sosyal Hizmet
bölümünde öğrenim gören öğrencilerin empati düzeyinin, Bilgisayar Mühendisliği
bölümünde öğrenim gören öğrencilerin empati düzeyinden anlamlı düzeyde daha
yüksek olduğu saptanmıştır. Öğrenim görülen bölüme göre öğrencilerin anne ve
baba eğitim düzeyleri, cinsiyet, sınıf, aile tipi, çoğunlukla yaşanılan yer
(bilişsel empati düzeyi dışında), sanat/spor ile ilgilenme durumu gibi sosyo-demografik
özelliklerin öğrencilerin empati düzeyini etkilemediği belirlenmiştir. Sadece
çoğunlukla yaşanılan yere göre ölçülen bilişsel empati alt ölçek puanları
arasındaki farkın her iki bölümde farklı olduğu saptanmıştır. Kasaba/köyde
yaşayan Sosyal Hizmet bölümünde öğrenim gören öğrencilerin bilişsel empati alt
ölçek puanı, kasaba/köyde yaşayan Bilgisayar Mühendisliğinde öğrenim gören
öğrencilerin puanından anlamlı düzeyde daha yüksektir (p<0,001). Benzer
bulgular şehir ve büyükşehirde yaşayan farklı bölümlerde öğrenim gören
öğrenciler için de elde edilmiştir. Ayrıca Bilgisayar Mühendisliğinde öğrenim
gören kasaba/köyde yaşayan öğrencilerin bilişsel empati alt ölçek puanı, aynı
bölümde öğrenim gören diğer yerleşim yerlerinde yaşayan öğrencilerin
puanlarından anlamlı düzeyde daha düşüktür (p<0,05).







Sonuç: Öğrenim görülen
bölümlerdeki ders içeriklerinin ve eğitimlerinin farklı olması nedeniyle
öğrencilerin empati düzeylerinin farklı olduğu söylenebilir. Empati becerisi
eğitimle geliştirilebileceğinden Sosyal Hizmet bölümünde olduğu gibi diğer
sayısal ağırlıklı fakülte ve bölümlerde de benzeri eğitimlerin ve/veya seçmeli derslerin
verilmesi önerilebilir.

References

  • 1. Dökmen Ü. İletişim çatışmaları ve empati. 45.baskı. İstanbul: Remzi Kitapevi; 2016.
  • 2. Çalapkulu Ç. Ben ve senin ötesinde iletişim ötesi iletişim. Konya: Eğitim Yayınevi; 2018.
  • 3. Cüceloğlu D. Yeniden insan insana. 49. baskı. İstanbul: Remzi Kitabevi; 2016.
  • 4. Arslan Y. Kim daha iyi empati kuruyor-empati üzerine mikro bir sosyolojik araştırma. Batman Üniversitesi Yaşam Bilimleri Dergisi. 2016; 6(2/1): 51-64.
  • 5. Tuncay T, İl S. Sosyal hizmet uygulamasında empatiyi yeniden düşünmek. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü Dergisi. 2009; 20(2): 39-56.
  • 6. Serpen AS, Hasgül E. Sosyal hizmet uygulamalarında empatinin önemi ve yardım ilişkisi üzerindeki etkisi. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi. 2015; 35: 37-52.
  • 7. Köksal Akyol A, Koçer Çiftçibaşı H. Okul öncesi öğretmen adaylarının empatik beceri düzeylerinin belirlenmesi. Eğitim Araştırmaları Dergisi. 2005; 21: 13-2.
  • 8. Özen H. Sınıf öğretmenlerinin empatik yönelimlerinin incelenmesi [Yüksek lisans tezi]. Aydın: Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; 2015.
  • 9. Kaya B, Çolakoğlu ÖM. Empati düzeyi belirleme ölçeği (EDBÖ) uyarlama çalışması. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2015; 16(1): 17-30.
  • 10. Demiralp C. Üniversite öğrencilerinin empatik eğilim ile narsistlik kişilik özellikleri ve eleştirel düşünme arasındaki ilişkinin incelenmesi [Yüksek Lisans Tezi]. Erzurum: Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü; 2017.
  • 11. Şakar M, Şahan H. Voleybolcuların empati beceri düzeylerinin incelenmesi. Uluslararası Hakemli Psikiyatri ve Psikoloji Araştırmaları Dergisi. 2017; 10: 53-61. doi: 10.17360/UHPPD.2017.3.7.
  • 12. Karahan FŞ, Bakalım O, Yoleri S. Eğitim fakültesi öğrencilerinde çözüm odaklı düşünme ve empati. Journal of Human Sciences. 2017; 14(4): 4383-92. doi:10.14687/jhs.v14i4.5024.
  • 13. Gülle M. Beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin bölümlerine göre eleştirel düşünme ve empati kurma düzeylerinin incelenmesi [Doktora Tezi]. Sakarya: Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü; 2015.
  • 14. Genç SZ, Kalafat T. Öğretmen adaylarının empatik becerileri ile problem çözme becerileri. Afyon Kocatepe Üniversitesi Kuramsal Eğitim Bilim Dergisi. 2010; 3(2): 135-47.
  • 15. Ekinci Ö, Aybek B. Öğretmen adaylarının empatik ve eleştirel düşünme eğilimlerinin incelenmesi. İlköğretim Online (Elektronik). 2010; 9(2): 816-27.
  • 16. Ayaş EB, İnan H, Kartal M, Gacar A. Spor eğitimi alan üniversite öğrencilerinin empati düzeylerinin farklı değişkenler açısından karşılaştırılması. International Journal of Social Science. 2016; 53: 459-66. doi: 10.9761/JASSS6882.
  • 17. Kiraz C. Eğitim fakültesi öğrencilerinin empatik eğilimleri ile narsistik kişilik özellikleri [Yüksek Lisans Tezi]. İstanbul: Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; 2011.
  • 18. Oran NT, Kurul Ş. Ebelik öğrencilerinin empatik eğilim ve empatik beceri düzeyleri. Sağlık Bilimleri ve Meslekleri Dergisi. 2019; 6(1): 42-50.
  • 19. Sarıkaya B, Şakiroğlu Y. Türkçe öğretmeni adaylarının empati düzeyleri ile iletişim becerileri arasındaki ilişki. International Journal of Language Academy. 2019; 7: 168-82.
  • 20. Yetişen A. Üniversite öğrencilerinde empatik eğilim düzeyi ile bağlanma stilleri arasındaki ilişkinin incelenmesi [Yüksek Lisans Tezi]. İstanbul: Üsküdar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; 2018.
  • 21. Güven AZ. Türkçe öğretmen adaylarının empatik eğilimlerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi. International Journal of Languages’ Education and Teaching. 2018; 6(2): 45-52.
  • 22. Pazar B, Demiralp M, Erer İ. The communication skills and the empathic tendency levels of nursing students: a cross-sectional study. Contemporary Nurse. 2017; 53(3): 368-77.
  • 23. Acar MC, Apak H. Sosyal hizmet bölümü öğrencilerinin empatik eğilimleri ile özgecilik düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü Dergisi. 2017; 28(1): 93-112.
  • 24. Beyaz Ö. Beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümünde öğrenim gören öğretmen adaylarının empatik eğilim ve empatik beceri düzeylerinin incelenmesi: Anadolu üniversitesi örneği [Yüksek Lisans Tezi]. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü; 2016.
  • 25. Bekmezci H, Yurttaş ÇB, Özkan H. Ebelik bölümü öğrencilerinin empatik eğilim düzeylerinin belirlenmesi. Sağlık Bilimleri ve Meslekleri Dergisi. 2015; 2(1): 46-54.
  • 26. Yaşar M, Erol A. Determination of relationship between the empathic tendency levels and thinking styles of preschool teacher candidates. International Journal of Assessment Tools in Education. 2015; 2(2): 38-65.
  • 27. Karaca A, Açıkgöz F, Akkuş D. Eğitim ile empatik beceri ve empatik eğilim geliştirilebilir mi?: bir sağlık yüksekokulu örneği. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. 2013; 4(3): 118-22.
  • 28. Akıncı Çil A, Akgün G. Kırklareli üniversitesi sağlık yüksekokulu hemşirelik öğrencilerinin empatik eğilim ve becerileri. Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi. 2011; 6: 53-65.
  • 29. Abaslı K. Kültürlerarası duyarlılık ve empati arasındaki ilişkilerin Türk ve uluslararası öğrenci görüşlerine göre incelenmesi. TÜBAV Bilim Dergisi. 2018; 11(2): 11-23.
  • 30. Kaya B. An evaluation of the empathy levels of pre-service social studies teachers. Academic Journals, Educational Research and Reviews. 2016; 11(6): 229-37. doi: 10.5897/ERR2015.2545.
  • 31. Kocabaş Ş. Sosyal bilimler lisesi ve fen lisesi öğrencilerinde duygusal zeka ve empati düzeylerinin karşılaştırılması: kesitsel bir çalışma [Yüksek Lisans Tezi]. Mersin: Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; 2016.
  • 32. Onay İ, Egüz Ş, Ünal A. Öğretmen adaylarının empatik eğilimlerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi. 2015; 8(40): 564-73.
  • 33. Arpacı P, Özmen D. Hemşirelik öğrencilerinin özgecilik ve empatik eğilim düzeyleri ve aralarındaki ilişki. Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi. 2014; 11(3): 5157.
  • 34. Turnage BF, Hong YJ, Stevenson AP, Edwards B. Social work students’ perceptions of themselves and others: self-esteem, empathy, and forgiveness. Journal of Social Service Research. 2012; 38: 89-99.
  • 35. Maden S, Durukan E. Türkçe öğretmeni adaylarının empatik eğilim düzeyleri üzerine bir araştırma. Ç.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi. 2011; 3(40): 19-25.
  • 36. Uysal V. Gençlerde empati eğilimi, anne-baba tutumları ve dindarlık. Dokuz Eylül Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. 2016; (Özel Sayı): 1-40. doi: 10.21054/deuifd.282803.
  • 37. Oğuz A, Altun E. Öğretmen adaylarının yaratıcı dramaya yönelik tutumları ile empatik eğilim düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. 2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications; April 27-29, 2011; Antalya, Turkey.
  • 38. Akbulut E, Sağlam Hİ. Sınıf öğretmenlerinin empatik eğilim düzeylerinin incelenmesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi. 2010; 7(2): 1068-83.
  • 39. Aydoğan B. Mühendislik, psikoloji ve tiyatro bölümlerinde okumakta olan üniversite öğrencilerinde iletişim ve empati becerilerinin karşılaştırılması [Yüksek Lisans Tezi]. İstanbul: Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Psikoloji Anabilim Dalı Klinik Psikoloji Bilim Dalı; 2018.
  • 40. Tekin M, Güllü M. Analysis of empathic artifice level of teacher candidates who study in the school of physical education and sport. Procedia Social and Behavioral Sciences. 2010; 2(2): 1987-92.
  • 41. Şahin C, Yeşil R. Sınıf öğretmenliği aday öğretmenlerinin sosyal beceri ve empatik eğilim düzeyleri (EAÜ eğitim fakültesi örneği). E-Journal of New World Sciences. 2011; 6(1): 1216-26.
  • 42. Yiğitbaş Ç, Deveci SE, Açık Y, Ozan AT, Oğuzöncül AF. Sağlık eğitimi alan bir grup öğrencinin empatik eğilim ve becerisi. S.D.Ü Sağlık Bilimleri Dergisi. 2013; 4(1): 7-13.
  • 43. Stanley S, Bhuvaneswari GM. Reflective ability, empathy, and emotional intelligence in undergraduate social work students: a cross-sectional study from India. Social Work Education. 2016; 35(5): 560-75.
There are 43 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Health Care Administration
Journal Section Research Articles
Authors

Şengül Cangür 0000-0002-0732-8952

Aylin Ateş This is me 0000-0002-1920-9280

Beyza Dindar This is me 0000-0003-0815-1148

Buse Göksu This is me 0000-0003-1663-5660

Büşra Çürükoğlu This is me 0000-0001-8425-9316

Döne Han This is me 0000-0001-8115-7787

Hilal Adanur This is me 0000-0003-4209-3260

Nesrin Elmas This is me 0000-0002-7811-9824

Publication Date May 31, 2020
Submission Date October 14, 2019
Published in Issue Year 2020 Volume: 10 Issue: 2

Cite

APA Cangür, Ş., Ateş, A., Dindar, B., Göksu, B., et al. (2020). İki Farklı Fakültede Öğrenim Gören Öğrencilerin Empati Düzeyleri. Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 10(2), 150-163. https://doi.org/10.33631/duzcesbed.633077
AMA Cangür Ş, Ateş A, Dindar B, Göksu B, Çürükoğlu B, Han D, Adanur H, Elmas N. İki Farklı Fakültede Öğrenim Gören Öğrencilerin Empati Düzeyleri. DÜ Sağlık Bil Enst Derg. May 2020;10(2):150-163. doi:10.33631/duzcesbed.633077
Chicago Cangür, Şengül, Aylin Ateş, Beyza Dindar, Buse Göksu, Büşra Çürükoğlu, Döne Han, Hilal Adanur, and Nesrin Elmas. “İki Farklı Fakültede Öğrenim Gören Öğrencilerin Empati Düzeyleri”. Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi 10, no. 2 (May 2020): 150-63. https://doi.org/10.33631/duzcesbed.633077.
EndNote Cangür Ş, Ateş A, Dindar B, Göksu B, Çürükoğlu B, Han D, Adanur H, Elmas N (May 1, 2020) İki Farklı Fakültede Öğrenim Gören Öğrencilerin Empati Düzeyleri. Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi 10 2 150–163.
IEEE Ş. Cangür, A. Ateş, B. Dindar, B. Göksu, B. Çürükoğlu, D. Han, H. Adanur, and N. Elmas, “İki Farklı Fakültede Öğrenim Gören Öğrencilerin Empati Düzeyleri”, DÜ Sağlık Bil Enst Derg, vol. 10, no. 2, pp. 150–163, 2020, doi: 10.33631/duzcesbed.633077.
ISNAD Cangür, Şengül et al. “İki Farklı Fakültede Öğrenim Gören Öğrencilerin Empati Düzeyleri”. Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi 10/2 (May 2020), 150-163. https://doi.org/10.33631/duzcesbed.633077.
JAMA Cangür Ş, Ateş A, Dindar B, Göksu B, Çürükoğlu B, Han D, Adanur H, Elmas N. İki Farklı Fakültede Öğrenim Gören Öğrencilerin Empati Düzeyleri. DÜ Sağlık Bil Enst Derg. 2020;10:150–163.
MLA Cangür, Şengül et al. “İki Farklı Fakültede Öğrenim Gören Öğrencilerin Empati Düzeyleri”. Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, vol. 10, no. 2, 2020, pp. 150-63, doi:10.33631/duzcesbed.633077.
Vancouver Cangür Ş, Ateş A, Dindar B, Göksu B, Çürükoğlu B, Han D, Adanur H, Elmas N. İki Farklı Fakültede Öğrenim Gören Öğrencilerin Empati Düzeyleri. DÜ Sağlık Bil Enst Derg. 2020;10(2):150-63.