Research Article
BibTex RIS Cite

SOCIAL MEDIA REFLECTIONS OF CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY PROJECTS: SAMSUNG – SAMPLE OF HEARING HANDS PROJECT

Year 2019, Volume: 7 Issue: 2, 816 - 845, 30.09.2019
https://doi.org/10.19145/e-gifder.554347

Abstract

Businesses
need a specific market to maintain their assets. The concept of market can be
called “society”  when it is considered
in its broadest sense with all its socio-cultural links. For businesses,
society is both area of yield and area of responsibility in which it also comes
to life. For this reason, businesses, the communities they operate; they cannot
act independently of their culture, problems, needs and value judgments. In
this respect, companies that perform social responsibility activities try to
announce these activities to their target masses through more communication
tools. Social media that enables bidirectional communication has become the
most important of these communication tools. In this way, businesses will be
able to communicate their social responsibility projects to the society through
social media and provide them with more access (influence and responsibility)
as well as two-way interaction. In this study, intreaction rates and video
image on socil media of “Duyan Eller/Hearing Hands” project by Samsung brand
examined through a questionnaire conducted tu users that interact with Project
video image on social media. As a result, it was found that social
responsibility projects affect consumers’ brand preferences and image
perceptions and increase interaciton rate on social media.

References

  • ARGÜDEN, Y., (2013). Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Arge Danışmanlık, İstanbul, s.9 http://www.arge.com, Erişim Tarihi: 13.12.2015.
  • AYGÜN, M. ve ALPARSLAN, A., (2013). “Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Firma Performansı”, S. Ü., İktisadi ve İdari Birimler Fakültesi Dergisi, 18 (1) s.435-448.
  • BAKİROV, R. (2005). İşletmelerde İş Ahlakı ve Sosyal Sorumluluk, Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • BALTA PELTEKOĞLU, F.(2001). Halkla İlişkiler Nedir? İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım
  • ÇİFTÇİ, M., GAZALİ TANIŞMAN, Z., YURDAARMAĞAN, E. (2014). “Üniversitelerin Sosyal Medya Kullanım Alışkanlıklarının Tespit Edilmesine Yönelik Bir Araştırma”, S.Ü. Sosyal Bilimler Dergisi, 31, s.308.
  • DEMİRTAŞ, M., (2015). Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Kurumsal İtibar, İstanbul: Derin Yayınları.
  • DİNÇER, Ö. (2004). Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası,İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım
  • DOĞAN, H. G., GÜRLER, A. Z., AĞCADAĞ, D., (2014). “Hedonik Tüketim Alışkanlıkları Üzerine Etkili Faktörlerin Değerlendirilmesi (Tokat İli Örneği)”, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 30, s.76.
  • GRUNİG, J. ve HUNT, T. (1984). Managing Public Relations. New York: Fort Worth
  • GÜLTEKİN, M. (2004), Tüketim Kültürünün Yeni Yüzü: Elazığ Örneği, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayınlanmamış Doktora Tezi, Elazığ.
  • GÜRSAKAL, N. (2009). Sosyal Ağ Analizi, Bursa: Dora Yayınları.
  • ILICAK AYDINALP, G. (2013). Halkla İlişkiler Ekseninde Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Ankara: Nobel Akademi Yayıncılık.
  • ILICAK AYDINALP, G. (2013). “Sosyal Medyaya Halkla İlişkiler Perspektifinden Eleştirel Bir Bakış” The Turkish Online Journal Of Design Art And Communication, 3 (4).İNCEOĞLU, M., (2010). Tutum Algı İletişim, İstanbul: Beykent Üniversitesi Yayınevi.
  • KELGÖKMEN İLİÇ, D. (2010). “İşletmelerin Kurumsal Sosyal Sorumluluk Düzeylerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Literatür Taraması”, Ege Akademik Bakış Dergisi, 10 (1), s.303-318.
  • ÖZÜPEK, M. N. (2013). Kurum İmajı ve Sosyal Sorumluluk. Konya: Eğitim Yayınevi.
  • ÖZTÜRK, M. F. ve TALAS, M. (2015). “Sosyal Medya ve Eğitim Etkileşimi”, Zeitschriftfür die Welt der Türken, Journal of World of Turks, 7.(1) s.109-114.
  • PİRA, A. (2005). Halkla İlişkiler İçin Okumalar, İstanbul: Dönence Basım ve Yayım Hizmetleri.
  • SAYDAM, A. (2012). İletişimin Akıl ve Gönül Penceresi Algılama Yönetimi, İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • TUNCER, A.S., “Sosyal Medyanın Gelişimi”, Editör: F. Zeynep Özata Sosyal Medya, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları, s.15-18.
  • YILMAZ SERT, N. (2012). Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Aktivizm İlişkisinin Araştırılması: Türkiye’de Özel Sektör, Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Aktivizm İlintisi. İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmış Doktora Tezi, İstanbul.
  • We Are Social: https://wearesocial.com/special-reports/digital-in-2018-global-overview Erişim Tarihi: 12.09.2018
  • IAB Türkiye: https://www.iabturkiye.org/samsung-duyan-eller Erişim tarihi: 2015
  • Facebook: https://www.facebook.com/SamsungTurkiye/?fref=ts Erişim tarihi: 15.12.2016
  • YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=dum5Digiis8 Erişim tarihi: 15.12.2016
  • TÜİK: http://tuik.gov.tr/Start.do Erişim tarihi: 30.10.2018

KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK PROJELERİNİN SOSYAL MEDYA YANSIMALARI: SAMSUNG “DUYAN ELLER” PROJESİ ÖRNEĞİ

Year 2019, Volume: 7 Issue: 2, 816 - 845, 30.09.2019
https://doi.org/10.19145/e-gifder.554347

Abstract

İşletmeler
varlıklarını devam ettirebilmek için belirli bir pazara ihtiyaç duyarlar. Pazar
kavramı en geniş anlamında bütün sosyo-kültürel bağlantılarıyla ele alındığında
“toplum” olarak adlandırılabilir. İşletmeler için toplum, hem kazanç sağlamanın
alanıdır hem de kendisinin de içinde hayat bulduğu bir sorumluluk alanıdır. Bu
nedenle işletmeler, faaliyet gösterdikleri toplumların; kültürlerinden,
sorunlarından, ihtiyaçlarından ve değer yargılarından bağımsız hareket
edemezler. Bu doğrultuda sosyal sorumluluk faaliyetleri gerçekleştiren
işletmeler, bu faaliyetlerini daha çok iletişim araçları vasıtasıyla hedef
kitlelerine duyurmaya çalışırlar. Çift yönlü iletişime olanak sağlayan sosyal
medya bu iletişim araçlarının en önemlisi haline gelmiştir. Bu sayede
işletmeler hazırlamış oldukları sosyal sorumluluk projelerini sosyal medya
aracılığıyla topluma duyurarak hem daha fazla erişim (etki ve sorumluluk)
sağlayacak hem de çift yönlü etkileşim sayesinde kullanıcıların işletme hakkındaki
düşüncelerine kolayca ulaşmış olacaktır.
Bu çalışmada, Samsung markasının gerçekleştirmiş olduğu
“Duyan Eller” projesinin sosyal medyada yer alan video görüntüsünün etkileşim
oranları ve sonuçları, sosyal medyada kampanya video görüntüsüyle etkileşim
kuran kullanıcılara uygulanan anket aracılığıyla irdelenmiştir. Sonuç olarak
sosyal sorumluluk projelerinin tüketicilerin marka tercihlerini ve imaj
algılamalarını etkilediği ve sosyal medyanın etkileşim oranını arttırdığı
ortaya çıkmıştır.


References

  • ARGÜDEN, Y., (2013). Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Arge Danışmanlık, İstanbul, s.9 http://www.arge.com, Erişim Tarihi: 13.12.2015.
  • AYGÜN, M. ve ALPARSLAN, A., (2013). “Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Firma Performansı”, S. Ü., İktisadi ve İdari Birimler Fakültesi Dergisi, 18 (1) s.435-448.
  • BAKİROV, R. (2005). İşletmelerde İş Ahlakı ve Sosyal Sorumluluk, Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • BALTA PELTEKOĞLU, F.(2001). Halkla İlişkiler Nedir? İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım
  • ÇİFTÇİ, M., GAZALİ TANIŞMAN, Z., YURDAARMAĞAN, E. (2014). “Üniversitelerin Sosyal Medya Kullanım Alışkanlıklarının Tespit Edilmesine Yönelik Bir Araştırma”, S.Ü. Sosyal Bilimler Dergisi, 31, s.308.
  • DEMİRTAŞ, M., (2015). Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Kurumsal İtibar, İstanbul: Derin Yayınları.
  • DİNÇER, Ö. (2004). Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası,İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım
  • DOĞAN, H. G., GÜRLER, A. Z., AĞCADAĞ, D., (2014). “Hedonik Tüketim Alışkanlıkları Üzerine Etkili Faktörlerin Değerlendirilmesi (Tokat İli Örneği)”, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 30, s.76.
  • GRUNİG, J. ve HUNT, T. (1984). Managing Public Relations. New York: Fort Worth
  • GÜLTEKİN, M. (2004), Tüketim Kültürünün Yeni Yüzü: Elazığ Örneği, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayınlanmamış Doktora Tezi, Elazığ.
  • GÜRSAKAL, N. (2009). Sosyal Ağ Analizi, Bursa: Dora Yayınları.
  • ILICAK AYDINALP, G. (2013). Halkla İlişkiler Ekseninde Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Ankara: Nobel Akademi Yayıncılık.
  • ILICAK AYDINALP, G. (2013). “Sosyal Medyaya Halkla İlişkiler Perspektifinden Eleştirel Bir Bakış” The Turkish Online Journal Of Design Art And Communication, 3 (4).İNCEOĞLU, M., (2010). Tutum Algı İletişim, İstanbul: Beykent Üniversitesi Yayınevi.
  • KELGÖKMEN İLİÇ, D. (2010). “İşletmelerin Kurumsal Sosyal Sorumluluk Düzeylerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Literatür Taraması”, Ege Akademik Bakış Dergisi, 10 (1), s.303-318.
  • ÖZÜPEK, M. N. (2013). Kurum İmajı ve Sosyal Sorumluluk. Konya: Eğitim Yayınevi.
  • ÖZTÜRK, M. F. ve TALAS, M. (2015). “Sosyal Medya ve Eğitim Etkileşimi”, Zeitschriftfür die Welt der Türken, Journal of World of Turks, 7.(1) s.109-114.
  • PİRA, A. (2005). Halkla İlişkiler İçin Okumalar, İstanbul: Dönence Basım ve Yayım Hizmetleri.
  • SAYDAM, A. (2012). İletişimin Akıl ve Gönül Penceresi Algılama Yönetimi, İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • TUNCER, A.S., “Sosyal Medyanın Gelişimi”, Editör: F. Zeynep Özata Sosyal Medya, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları, s.15-18.
  • YILMAZ SERT, N. (2012). Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Aktivizm İlişkisinin Araştırılması: Türkiye’de Özel Sektör, Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Aktivizm İlintisi. İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmış Doktora Tezi, İstanbul.
  • We Are Social: https://wearesocial.com/special-reports/digital-in-2018-global-overview Erişim Tarihi: 12.09.2018
  • IAB Türkiye: https://www.iabturkiye.org/samsung-duyan-eller Erişim tarihi: 2015
  • Facebook: https://www.facebook.com/SamsungTurkiye/?fref=ts Erişim tarihi: 15.12.2016
  • YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=dum5Digiis8 Erişim tarihi: 15.12.2016
  • TÜİK: http://tuik.gov.tr/Start.do Erişim tarihi: 30.10.2018
There are 25 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Metin Gültekin This is me 0000-0003-1686-3073

Ahmet Fuat Polat 0000-0002-6173-3780

Publication Date September 30, 2019
Submission Date April 16, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 7 Issue: 2

Cite

APA Gültekin, M., & Polat, A. F. (2019). KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK PROJELERİNİN SOSYAL MEDYA YANSIMALARI: SAMSUNG “DUYAN ELLER” PROJESİ ÖRNEĞİ. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 7(2), 816-845. https://doi.org/10.19145/e-gifder.554347
AMA Gültekin M, Polat AF. KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK PROJELERİNİN SOSYAL MEDYA YANSIMALARI: SAMSUNG “DUYAN ELLER” PROJESİ ÖRNEĞİ. e-gifder. September 2019;7(2):816-845. doi:10.19145/e-gifder.554347
Chicago Gültekin, Metin, and Ahmet Fuat Polat. “KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK PROJELERİNİN SOSYAL MEDYA YANSIMALARI: SAMSUNG ‘DUYAN ELLER’ PROJESİ ÖRNEĞİ”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 7, no. 2 (September 2019): 816-45. https://doi.org/10.19145/e-gifder.554347.
EndNote Gültekin M, Polat AF (September 1, 2019) KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK PROJELERİNİN SOSYAL MEDYA YANSIMALARI: SAMSUNG “DUYAN ELLER” PROJESİ ÖRNEĞİ. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 7 2 816–845.
IEEE M. Gültekin and A. F. Polat, “KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK PROJELERİNİN SOSYAL MEDYA YANSIMALARI: SAMSUNG ‘DUYAN ELLER’ PROJESİ ÖRNEĞİ”, e-gifder, vol. 7, no. 2, pp. 816–845, 2019, doi: 10.19145/e-gifder.554347.
ISNAD Gültekin, Metin - Polat, Ahmet Fuat. “KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK PROJELERİNİN SOSYAL MEDYA YANSIMALARI: SAMSUNG ‘DUYAN ELLER’ PROJESİ ÖRNEĞİ”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 7/2 (September 2019), 816-845. https://doi.org/10.19145/e-gifder.554347.
JAMA Gültekin M, Polat AF. KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK PROJELERİNİN SOSYAL MEDYA YANSIMALARI: SAMSUNG “DUYAN ELLER” PROJESİ ÖRNEĞİ. e-gifder. 2019;7:816–845.
MLA Gültekin, Metin and Ahmet Fuat Polat. “KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK PROJELERİNİN SOSYAL MEDYA YANSIMALARI: SAMSUNG ‘DUYAN ELLER’ PROJESİ ÖRNEĞİ”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, vol. 7, no. 2, 2019, pp. 816-45, doi:10.19145/e-gifder.554347.
Vancouver Gültekin M, Polat AF. KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK PROJELERİNİN SOSYAL MEDYA YANSIMALARI: SAMSUNG “DUYAN ELLER” PROJESİ ÖRNEĞİ. e-gifder. 2019;7(2):816-45.