Research Article
BibTex RIS Cite

OVERVIEW OF ADVERTISEMENTS IN TURKISH LOCAL PRESS: EXAMPLE OF ISTANBUL AND ANKARA

Year 2019, Volume: 7 Issue: 3, 1492 - 1511, 26.12.2019
https://doi.org/10.19145/e-gifder.584158

Abstract

In this study, the quality of
advertisements in Turkish local press will be examined. In order to determine
this quality, advertisements in the newspapers of Istanbul and Ankara will be
classified according to their topics, numbers, types, themes, and pages for a
week-period. After this classification, the data will be compared to each other
and an overview of the advertisements in Turkish local media will be presented.
This overview will give; the orientation of advertising activities in local
media, themes advertised and importance -in terms of quantitative data- of the
advertisements

References

  • ASLAN, Emre Ş. ve YILDIZ, Sibel (2018). Marka Reklamlarında Kullanılan Korku Çekiciliği Üzerine Nitel Bir Araştırma, Atatürk İletişim Dergisi, 15, s.59-88. ATEŞ, Sezgin (2016). Siyasal Reklamlarda Duygusal Çekicilik Kullanımı: 7 Haziran 2015 Genel Seçimlerinde Siyasal Partiler Tarafından Üretilen Reklam Filmlerinin Analizi, Karadeniz Teknik Üniversitesi İletişim Araştırmaları Dergisi, 3 (12), s. 85-103. AYDOĞAN, Hediye (2018). Sosyal Reklamlarda Korku Çekiciliği: “İhlalsiz Trafik”, Journal of Yasar University, 13 (50), s.210-231.ÇAKAR, Serpil (2009). Reklamlarda Korku Çekiciliğinin Kullanılması, Bahçeşehir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul. ÇEÇEN, A. Rezan (2002). Duygular İnsan Yaşamında Neden Vazgeçilmez ve Önemlidir?, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9 (9), s.164-170. DAVIES Gary, CHUN Rosa, DA SILVA, Rui Vinhas ve ROPER, Stuart (2010). Corporate Reputation and Competitiveness, Routledge Taylor and Francis Group, New York. DOYLE, Peter and STERN, Phillip (2006). Marketing Management and Strategy, Fourth Edition, Prentice Hall-Pearson Education Limited, Harlow. ELDEN Müge ve BAKIR, Uğur (2010). Reklam Çekicilikleri: Cinsellik, Mizah, Korku, Birinci Baskı, İstanbul: İletişim yayınları. EŞİYOK, Elif (2017). Dergi Reklamlarındaki Reklam Çekiciliklerine Yönelik Bir İnceleme: All Dergisi Örneği’’, Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 5 (2), s. 641-656. FISK, Peter (2008). İş Dehası, Çev: Tuğçe Esener, İstanbul: MediaCat Kitapları FOMBRUN, Charles J. (1998). Indices of Corporate Reputation: An Analysis of Media Rankings and Social Monitors’ Ranking, Corporate Reputation Review, 1 (4), p327-340. https://link.springer.com/article/10.1057%2Fpalgrave.crr.1540055 (Erişim Tarihi: 3.06.2018). KIRDAR, Yalçın (2003). Marka Stratejilerinin Oluşturulması; Coca-Cola Örneği, Review of Social, Economic & Business Studies, Vol.3/4, s.233-250. KOTLER, Philip; KELLER, Kevin Lane; BRADY, Mairead; GOODMAN, Malcolm ve HANSEN, Torben (2009). Marketing Management, Pearson Education Limited, Harlow. LANGHAM, Tony (2019). Reputation Management, The Future of Corporate Communications and Public Relations, Emerald Publishing, Bingley, United Kingdom. LIEHR-GOBBERS, Kerstin ve STORCK, Christopher (2011). Reputation Management, (Editörler) Sabrina Helm, Kerstin, Liehr-Gobbers ve Christopher Storck, Reputation Management (İçinden), Springer, Berlin, s.17- 22. PİLE, Tim (2001). Toplam İletişim Stratejisi, derleyen: Leslie Butterfield, Reklamda Mükemmele Ulaşmak (içinden), (Çev: Muharrem Ayın vd.), İstanbul: Reklamcılık Vakfı Yayınları, s. 239-251 PRINGLE, Hamish ve THOMPSON Marjorie (2000). Marka Ruhu, (Çev: Zeynep Yelçe ve Canan Feyyat) İstanbul: Scala Yayıncılık. RIVKIN, Steve ve SUTHERLAND, Fraser (2011). Bir Marka Adı Yaratmak, (Çev: Uğur Merter, Deniz Arı), İstanbul: Brandage Yayınları. SARUHAN, Şadi Can ve ÖZDEMİRCİ, Ata (2016). Bilim, Felsefe ve Metodoloji, Dördüncü Baskı, İstanbul: Beta Basım. ŞENER, Gülcan ve UZTUĞ, Ferruh (2011). Reklamda Cinsel Çekiciliklerin İletişim Etkisi ile Ahlaki Değerlendirmesine Yönelik Tutum Araştırması, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12 (3), s. 153-167. UZTUĞ, Ferruh (2003). Markan Kadar Konuş! Marka İletişimi Stratejileri, İkinci Baskı, İstanbul: Mediacat Yayınları.

DUYGUSAL SATIŞ VAADİ (ESP): DUYGU ÇEKİCİLİĞİNİN MARKA İTİBARINA ETKİSİ

Year 2019, Volume: 7 Issue: 3, 1492 - 1511, 26.12.2019
https://doi.org/10.19145/e-gifder.584158

Abstract

Markalar
arasındaki rekabetin artması sonucunda markalarla ilgili farkındalık
oluşturabilmek ve tüketicinin zihninde yer edinebilmek için markalar farklı
reklam çekiciliklerini kullanılmaktadırlar. Bu reklam çekiciliklerinden biri de
duygusal reklam çekiciliğidir. Reklamlarda duygusal çekicilikler kullanılarak
tüketicilerin his dünyalarına etki edip onlarda istenilen yönde davranış
değişikliği yaratmak istenilmektedir. Ayrıca marka ile tüketici arasında
duygusal bir bağ oluşturup marka sadakati yaratmaya çalışılmaktadır. Markalar
duygusal satış vaadini kullanarak marka itibarını artırmak ve böylece marka
değerini geliştirmek istemektedirler. Bu çalışmanın amacı çekicilik
unsurlarından olan duygusal satış vaadinin (esp) marka itibarına etkisinin olup
olmadığını ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda nicel araştırma yöntemi
kullanılarak anket (survey) tekniğinden yararlanılmış ve elde edilen veriler,
frekans, faktör, regresyon analizlerine tabi tutulmuştur. Araştırma sonucuna
göre, duygu çekiciliğinin kullanılması marka itibarını etkilemektedir. 

References

  • ASLAN, Emre Ş. ve YILDIZ, Sibel (2018). Marka Reklamlarında Kullanılan Korku Çekiciliği Üzerine Nitel Bir Araştırma, Atatürk İletişim Dergisi, 15, s.59-88. ATEŞ, Sezgin (2016). Siyasal Reklamlarda Duygusal Çekicilik Kullanımı: 7 Haziran 2015 Genel Seçimlerinde Siyasal Partiler Tarafından Üretilen Reklam Filmlerinin Analizi, Karadeniz Teknik Üniversitesi İletişim Araştırmaları Dergisi, 3 (12), s. 85-103. AYDOĞAN, Hediye (2018). Sosyal Reklamlarda Korku Çekiciliği: “İhlalsiz Trafik”, Journal of Yasar University, 13 (50), s.210-231.ÇAKAR, Serpil (2009). Reklamlarda Korku Çekiciliğinin Kullanılması, Bahçeşehir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul. ÇEÇEN, A. Rezan (2002). Duygular İnsan Yaşamında Neden Vazgeçilmez ve Önemlidir?, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9 (9), s.164-170. DAVIES Gary, CHUN Rosa, DA SILVA, Rui Vinhas ve ROPER, Stuart (2010). Corporate Reputation and Competitiveness, Routledge Taylor and Francis Group, New York. DOYLE, Peter and STERN, Phillip (2006). Marketing Management and Strategy, Fourth Edition, Prentice Hall-Pearson Education Limited, Harlow. ELDEN Müge ve BAKIR, Uğur (2010). Reklam Çekicilikleri: Cinsellik, Mizah, Korku, Birinci Baskı, İstanbul: İletişim yayınları. EŞİYOK, Elif (2017). Dergi Reklamlarındaki Reklam Çekiciliklerine Yönelik Bir İnceleme: All Dergisi Örneği’’, Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 5 (2), s. 641-656. FISK, Peter (2008). İş Dehası, Çev: Tuğçe Esener, İstanbul: MediaCat Kitapları FOMBRUN, Charles J. (1998). Indices of Corporate Reputation: An Analysis of Media Rankings and Social Monitors’ Ranking, Corporate Reputation Review, 1 (4), p327-340. https://link.springer.com/article/10.1057%2Fpalgrave.crr.1540055 (Erişim Tarihi: 3.06.2018). KIRDAR, Yalçın (2003). Marka Stratejilerinin Oluşturulması; Coca-Cola Örneği, Review of Social, Economic & Business Studies, Vol.3/4, s.233-250. KOTLER, Philip; KELLER, Kevin Lane; BRADY, Mairead; GOODMAN, Malcolm ve HANSEN, Torben (2009). Marketing Management, Pearson Education Limited, Harlow. LANGHAM, Tony (2019). Reputation Management, The Future of Corporate Communications and Public Relations, Emerald Publishing, Bingley, United Kingdom. LIEHR-GOBBERS, Kerstin ve STORCK, Christopher (2011). Reputation Management, (Editörler) Sabrina Helm, Kerstin, Liehr-Gobbers ve Christopher Storck, Reputation Management (İçinden), Springer, Berlin, s.17- 22. PİLE, Tim (2001). Toplam İletişim Stratejisi, derleyen: Leslie Butterfield, Reklamda Mükemmele Ulaşmak (içinden), (Çev: Muharrem Ayın vd.), İstanbul: Reklamcılık Vakfı Yayınları, s. 239-251 PRINGLE, Hamish ve THOMPSON Marjorie (2000). Marka Ruhu, (Çev: Zeynep Yelçe ve Canan Feyyat) İstanbul: Scala Yayıncılık. RIVKIN, Steve ve SUTHERLAND, Fraser (2011). Bir Marka Adı Yaratmak, (Çev: Uğur Merter, Deniz Arı), İstanbul: Brandage Yayınları. SARUHAN, Şadi Can ve ÖZDEMİRCİ, Ata (2016). Bilim, Felsefe ve Metodoloji, Dördüncü Baskı, İstanbul: Beta Basım. ŞENER, Gülcan ve UZTUĞ, Ferruh (2011). Reklamda Cinsel Çekiciliklerin İletişim Etkisi ile Ahlaki Değerlendirmesine Yönelik Tutum Araştırması, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12 (3), s. 153-167. UZTUĞ, Ferruh (2003). Markan Kadar Konuş! Marka İletişimi Stratejileri, İkinci Baskı, İstanbul: Mediacat Yayınları.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Emre Ş. Aslan 0000-0002-5710-3743

Nihal Özkan 0000-0002-0740-3764

Şakire Özkan 0000-0002-6852-2513

Mezra Değer 0000-0001-8209-7405

Publication Date December 26, 2019
Submission Date June 28, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 7 Issue: 3

Cite

APA Aslan, E. Ş., Özkan, N., Özkan, Ş., Değer, M. (2019). DUYGUSAL SATIŞ VAADİ (ESP): DUYGU ÇEKİCİLİĞİNİN MARKA İTİBARINA ETKİSİ. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 7(3), 1492-1511. https://doi.org/10.19145/e-gifder.584158
AMA Aslan EŞ, Özkan N, Özkan Ş, Değer M. DUYGUSAL SATIŞ VAADİ (ESP): DUYGU ÇEKİCİLİĞİNİN MARKA İTİBARINA ETKİSİ. e-gifder. December 2019;7(3):1492-1511. doi:10.19145/e-gifder.584158
Chicago Aslan, Emre Ş., Nihal Özkan, Şakire Özkan, and Mezra Değer. “DUYGUSAL SATIŞ VAADİ (ESP): DUYGU ÇEKİCİLİĞİNİN MARKA İTİBARINA ETKİSİ”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 7, no. 3 (December 2019): 1492-1511. https://doi.org/10.19145/e-gifder.584158.
EndNote Aslan EŞ, Özkan N, Özkan Ş, Değer M (December 1, 2019) DUYGUSAL SATIŞ VAADİ (ESP): DUYGU ÇEKİCİLİĞİNİN MARKA İTİBARINA ETKİSİ. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 7 3 1492–1511.
IEEE E. Ş. Aslan, N. Özkan, Ş. Özkan, and M. Değer, “DUYGUSAL SATIŞ VAADİ (ESP): DUYGU ÇEKİCİLİĞİNİN MARKA İTİBARINA ETKİSİ”, e-gifder, vol. 7, no. 3, pp. 1492–1511, 2019, doi: 10.19145/e-gifder.584158.
ISNAD Aslan, Emre Ş. et al. “DUYGUSAL SATIŞ VAADİ (ESP): DUYGU ÇEKİCİLİĞİNİN MARKA İTİBARINA ETKİSİ”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 7/3 (December 2019), 1492-1511. https://doi.org/10.19145/e-gifder.584158.
JAMA Aslan EŞ, Özkan N, Özkan Ş, Değer M. DUYGUSAL SATIŞ VAADİ (ESP): DUYGU ÇEKİCİLİĞİNİN MARKA İTİBARINA ETKİSİ. e-gifder. 2019;7:1492–1511.
MLA Aslan, Emre Ş. et al. “DUYGUSAL SATIŞ VAADİ (ESP): DUYGU ÇEKİCİLİĞİNİN MARKA İTİBARINA ETKİSİ”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, vol. 7, no. 3, 2019, pp. 1492-11, doi:10.19145/e-gifder.584158.
Vancouver Aslan EŞ, Özkan N, Özkan Ş, Değer M. DUYGUSAL SATIŞ VAADİ (ESP): DUYGU ÇEKİCİLİĞİNİN MARKA İTİBARINA ETKİSİ. e-gifder. 2019;7(3):1492-511.