Sponsorship takes precedence over practices that are used mostly by public relations which establishes interaction between institution and target audience, and forms understanding, trust, empathy and positive image. Sponsorship, field of activity limitation, at least, even operating in almost all fields, organizations, or individuals are able to use an application due to the large amount of use. Beside this, in order to reach the target audiences directly, to be more successful than the other applications and advertisements to reach specific audiences, taking more space in the media, the cost of the cheaper, a direct contribution to the formation of image and supports existing image, sponsorship is more effective in using. Especially contrubution to image formation is influential in the choice of sponsorship in the modern understanding of modern society. However, corporate identity, forming the corporate image, corporate behavior and corporate communications with elements possible to talk about a relationship between sponsorship. Businesses that want to contribute to the corporate image and sponsorships, pay attention to these three elements and activities to be carried out in the sponsorship activities will contribute to the execution of the corporate image in this axis. The method used in this study as literature, its role in creating the image of sponsorship and corporate image focuses on the relationship between the elements consisting of sponsorship
Kuruluşla hedef kitleleri arasında karşılıklı iletişimi kurup, kuruluşa yönelik anlayışı, güveni, sempatiyi ve olumlu imajı oluşturan halkla ilişkilerin, en fazla kullanılan uygulamalarının başında sponsorluk gelmektedir. Sponsorluk, faaliyet alanı sınırlaması en az olan hatta hemen her alanda faaliyet gösteren kuruluşların veya bireylerin kullanabildikleri bir uygulama olması nedeniyle çok fazla miktarda kullanılmaktadır. Bunun yanında hedef kitlelere doğrudan ulaşabilmesi, spesifik kitlelere ulaşmada diğer uygulama ve reklamlara göre daha başarılı olması, medyada daha fazla yer alınması, maliyetinin daha ucuz olması, imaj oluşumuna doğrudan katkı yapması ve var olan imajı desteklemesi sponsorluğun fazlaca kullanılmasında etkili olmaktadır. Özellikle de imaj oluşumuna katkı yapması modern toplumların modern anlayışında sponsorluğun tercih edilmesinde etkili olmaktadır.
Literatür taraması yönteminin kullanıldığı bu çalışmada, sponsorluğun halkla ilişkilerdeki önemi ve sponsorluğun imaj oluşturmadaki rolü üzerinde durulmaktadır.
Anahtar Kelimeler: Hakla ilişkiler, İmaj, İmaj çeşitleri, Sponsorluk, Sponsorluk ve imaj
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | February 12, 2015 |
Submission Date | February 12, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 3 Issue: 2 |