BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2015, Cilt: 3 Sayı: 2, 0 - , 12.02.2015
https://doi.org/10.19145/guifd.96524

Öz

Sponsorship takes precedence over practices that are used mostly by public relations which establishes interaction between institution and target audience, and forms understanding, trust, empathy and positive image. Sponsorship, field of activity limitation, at least, even operating in almost all fields, organizations, or individuals are able to use an application due to the large amount of use. Beside this, in order to reach the target audiences directly, to be more successful than the other applications and advertisements to reach specific audiences, taking more space in the media, the cost of the cheaper, a direct contribution to the formation of image and supports existing image, sponsorship is more effective in using. Especially contrubution to image formation is influential in the choice of sponsorship in the modern understanding of modern society. However, corporate identity, forming the corporate image, corporate behavior and corporate communications with elements possible to talk about a relationship between sponsorship. Businesses that want to contribute to the corporate image and sponsorships, pay attention to these three elements and activities to be carried out in the sponsorship activities will contribute to the execution of the corporate image in this axis. The method used in this study as literature, its role in creating the image of sponsorship and corporate image focuses on the relationship between the elements consisting of sponsorship

Kaynakça

  • AKTAŞ, Hasret (2008). Bir İletişim Aracı Olarak Sponsorluk, (Editörler), Ahmet Kalender ve Mehmet Fidan, Halkla İlişkiler, Konya: Tablet Yayınları, s.221-249
  • AYDINOĞLU, Ömer (2014). Kent İmajı ve Kent İmajının Ölçümü: Kahramanmaraş Kenti İmajı Üzerine Bir Araştırma, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
  • BOLAT, Oya İnci (2006). “Konaklama İşletmelerinde Kurumsal İmaj Oluşturma Süreci”, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, C.9, S.15, s. 108-126.
  • CANÖZ, Kadir (2010). Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler Uygulamaları, Konya: Palet Yayınları
  • CHEBLİ, Leila ve GHABLİ, Abderrazak (2013). “The İmpact of The Effectiveness of Sponsorship on İmage and Memorizing: Role of Congruence and Trelational Proximity”, Socialand Behavioral Sciences, Volume 109, 8 January 2014, pp. 913-924.
  • ERCİŞ, S. Mehmet (2012). ”Pazarlama İletişimi Kapsamında Sponsorluk Faaliyetlerinin Önemi ve Bir Sponsorluk Uygulaması: THY”, Marmara İletişim Dergisi, S. 19, ss. 112-124.
  • GEÇİKLİ, Fatma (2010). Halkla İlişkiler ve İletişim, İstanbul: Beta Yayınları
  • GÖKSEL, Ahmet Bülend (2010). Stratejik Halkla İlişkiler Yönetimi, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
  • GÖKDENİZ, Ayhan ve ÂŞIK, Nuran (2008). “Küresel Rekabet Ortamında Turizm İşletmelerinde Soyut İmaj Oluşturma”, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, C. 11, S.20, ss. 134-149.
  • http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&arama=gts&guid=TDK.GTS.5448c6cf384b43.06446121, (Erişim: 23.10.2014)
  • İSLAM, Ahmet (2009). Markaların Spor Sponsorluğu Uygulamaları: Ülker Örneği, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Konya
  • KARADENİZ, Mustafa (2009). “Pazarlama İletişimi Kapsamında Sponsorluğun Önemi”, Journal of Naval Science and Engineering, C. 5, S.1, ss. 62-75.
  • KARPAT, Işıl (1999). Bankacılık Sektöründen Örneklerle Kurumsal Reklam, İstanbul: Yayınevi Yayınları
  • KEAGEN Waren, S. MORİARTY and T. DUNCAN (1992), Global Marketing, Prentice Hall, http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_karsilik&arama=kelime&guid=TDK.GTS.54461773051722.83140609 (Erişim: 21.10. 2014).
  • KELLER, Kevin Lane (2013). Strategic Brand Management Building, Measuring, and Managing Brand Equity, England:.Pearson Education Limited, Edinburgh Gate Harlow Essex CM20 2JE
  • KÜÇÜK, Ferit. (2005). “Kurum İmajı Açısından Kurumsal İletişim”, Fırat Üniversitesi Doğu Anadolu Araştırmaları Dergisi, C.3, S.2, s. 45-52.
  • OLİVER, M. Sandra, (2004). Handbook of Corperate Comunication and Public Relation, London:.Routledge
  • OKAY, Aydemir (2012). Sponsorluk, İstanbul: Der Yayınları
  • OKAY, Ayla (2012). Kurum Kimliği, İstanbul: Derin Yayınları
  • OKAY, Ayla (2005). Kurumsal İletişim Yöntemi, (Editör). Rüveyde Akyürek, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi
  • OKAY, Ayla ve OKAY, Aydemir (2012). Halkla İlişkiler Kavram Strateji ve Uygulamaları, İstanbul: Der Yayınları
  • ÖZÜPEK, M. Nejat (2005). Kurum İmajı ve Sosyal Sorumluluk, Konya: Tablet Yayınları
  • ÖZKAN, Abdullah (2009). Halkla İlişkiler Yönetimi, İstanbul: İstanbul Ticaret Odası Yayınları
  • ÖZKOÇ, Bahar (2012). İşletmelerde Kurumsal Vatandaşlığın Oluşturulmasında Kurumsal İletişimin Rolü, Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İzmir
  • URAL, Güzelcik Ebru (2000). “Kurum İmajı Yaratmada Sosyal Sorumluluk Anlayışının Önemi”, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, S.10. ss. 441-419.
  • PELTEKOĞLU, Filiz Balta (2009). Halkla İlişkiler Nedir?, İstanbul: Beta Yayınları
  • PELTEKOĞLU, Filiz Balta (1997). “Kurumsal İletişim Sürecinde İmajın Yeri”, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, S. 4, ss. 125-145.
  • Pearce, John ve DavidFred (1987). “Corporate Mission Statement: The Bottom Line”, Executive, 1(2), pp.109-116.
  • SARUHAN, Şadi Can ve ÖZDEMİRCİ, Ata (2015). “Kurum, Ürün Ve Marka İmajının Oluşmasında Popüler Kültürün Yeri Ve Önemi: Çok Partili Dönemin Yükselen Sektörleri Üzerine Geçmişe Yönelik Bir İnceleme (1950-1980)”, http://akademik.maltepe.edu.tr/~osmanurper/g%F6rselimajy%F6n/POPULER%20KULTURve%20imaj.pdf, (Erişim Tarihi: 26.01.2015).
  • SCMİTT H. Bernd, SİMONSIN Alex ve MARCUS Joshua (1995). “Managing Corporate İmage and İdentity”, Long Range Planning, Elsevier Science Ltd, Printed in Great Britain Vol. 28, No. 5, pp. 82 to 92.
  • SPECTOR, J. A. (1961). “Basic Dimensions of the Corporate Image, Journal of Marketing”, C. 25, S.6, pp. 47-51.
  • TAŞKIN, Ercan ve SÖNMEZ, Semih (2005). “Kurumsal İmaj Oluşturmada Halkla İlişkilerin Rolü ve Bir Alan Araştırması”, Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler E-Dergisi, S. 7, ss.1-27
  • TÜRK, Sezai M. ve BIYIK, Ahmet (2009). Uluslararası Haber Ajanslarının Algı Yönetim Çalışmaları ve İletişimdeki Dengesiz Yapısının Sonuçları, (Editör), Metin Işık ve Mustafa Akdağ, Dünden Bugüne Halkla İlişkiler, Konya: Eğitim Akademi Yayınları
  • UZOĞLU, Sevil (2005). Kurumsal İletişim Yöntemi, (Editör) Rüveyde Akyürek, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi
  • USLU, Pelin (2006). Kurumsal Kimlik Oluşturmada Halkla İlişkilerin Önemi ‘Özdilek’ Örneği, Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kocaeli
  • ZENGİN, Burhanettin ve GÜRKAN, Zafer (2009). “Konaklama Sektöründe Kurum İmajının Önemi ve Tüketici Tercihlerine Etkileri”, Journal of Azerbaijani Studies, C.12,S.2, ss.132-157.

İmaj oluşturma aracı olarak sponsorluk (The sponsorship as an image creating tool)

Yıl 2015, Cilt: 3 Sayı: 2, 0 - , 12.02.2015
https://doi.org/10.19145/guifd.96524

Öz

Kuruluşla hedef kitleleri arasında karşılıklı iletişimi kurup, kuruluşa yönelik anlayışı, güveni, sempatiyi ve olumlu imajı oluşturan halkla ilişkilerin, en fazla kullanılan uygulamalarının başında sponsorluk gelmektedir. Sponsorluk, faaliyet alanı sınırlaması en az olan hatta hemen her alanda faaliyet gösteren kuruluşların veya bireylerin kullanabildikleri bir uygulama olması nedeniyle çok fazla miktarda kullanılmaktadır. Bunun yanında hedef kitlelere doğrudan ulaşabilmesi, spesifik kitlelere ulaşmada diğer uygulama ve reklamlara göre daha başarılı olması, medyada daha fazla yer alınması, maliyetinin daha ucuz olması, imaj oluşumuna doğrudan katkı yapması ve var olan imajı desteklemesi sponsorluğun fazlaca kullanılmasında etkili olmaktadır. Özellikle de imaj oluşumuna katkı yapması modern toplumların modern anlayışında sponsorluğun tercih edilmesinde etkili olmaktadır.

Literatür taraması yönteminin kullanıldığı bu çalışmada, sponsorluğun halkla ilişkilerdeki önemi ve sponsorluğun imaj oluşturmadaki rolü üzerinde durulmaktadır.

Anahtar Kelimeler: Hakla ilişkiler, İmaj, İmaj çeşitleri, Sponsorluk, Sponsorluk ve imaj

Kaynakça

  • AKTAŞ, Hasret (2008). Bir İletişim Aracı Olarak Sponsorluk, (Editörler), Ahmet Kalender ve Mehmet Fidan, Halkla İlişkiler, Konya: Tablet Yayınları, s.221-249
  • AYDINOĞLU, Ömer (2014). Kent İmajı ve Kent İmajının Ölçümü: Kahramanmaraş Kenti İmajı Üzerine Bir Araştırma, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
  • BOLAT, Oya İnci (2006). “Konaklama İşletmelerinde Kurumsal İmaj Oluşturma Süreci”, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, C.9, S.15, s. 108-126.
  • CANÖZ, Kadir (2010). Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler Uygulamaları, Konya: Palet Yayınları
  • CHEBLİ, Leila ve GHABLİ, Abderrazak (2013). “The İmpact of The Effectiveness of Sponsorship on İmage and Memorizing: Role of Congruence and Trelational Proximity”, Socialand Behavioral Sciences, Volume 109, 8 January 2014, pp. 913-924.
  • ERCİŞ, S. Mehmet (2012). ”Pazarlama İletişimi Kapsamında Sponsorluk Faaliyetlerinin Önemi ve Bir Sponsorluk Uygulaması: THY”, Marmara İletişim Dergisi, S. 19, ss. 112-124.
  • GEÇİKLİ, Fatma (2010). Halkla İlişkiler ve İletişim, İstanbul: Beta Yayınları
  • GÖKSEL, Ahmet Bülend (2010). Stratejik Halkla İlişkiler Yönetimi, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
  • GÖKDENİZ, Ayhan ve ÂŞIK, Nuran (2008). “Küresel Rekabet Ortamında Turizm İşletmelerinde Soyut İmaj Oluşturma”, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, C. 11, S.20, ss. 134-149.
  • http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&arama=gts&guid=TDK.GTS.5448c6cf384b43.06446121, (Erişim: 23.10.2014)
  • İSLAM, Ahmet (2009). Markaların Spor Sponsorluğu Uygulamaları: Ülker Örneği, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Konya
  • KARADENİZ, Mustafa (2009). “Pazarlama İletişimi Kapsamında Sponsorluğun Önemi”, Journal of Naval Science and Engineering, C. 5, S.1, ss. 62-75.
  • KARPAT, Işıl (1999). Bankacılık Sektöründen Örneklerle Kurumsal Reklam, İstanbul: Yayınevi Yayınları
  • KEAGEN Waren, S. MORİARTY and T. DUNCAN (1992), Global Marketing, Prentice Hall, http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_karsilik&arama=kelime&guid=TDK.GTS.54461773051722.83140609 (Erişim: 21.10. 2014).
  • KELLER, Kevin Lane (2013). Strategic Brand Management Building, Measuring, and Managing Brand Equity, England:.Pearson Education Limited, Edinburgh Gate Harlow Essex CM20 2JE
  • KÜÇÜK, Ferit. (2005). “Kurum İmajı Açısından Kurumsal İletişim”, Fırat Üniversitesi Doğu Anadolu Araştırmaları Dergisi, C.3, S.2, s. 45-52.
  • OLİVER, M. Sandra, (2004). Handbook of Corperate Comunication and Public Relation, London:.Routledge
  • OKAY, Aydemir (2012). Sponsorluk, İstanbul: Der Yayınları
  • OKAY, Ayla (2012). Kurum Kimliği, İstanbul: Derin Yayınları
  • OKAY, Ayla (2005). Kurumsal İletişim Yöntemi, (Editör). Rüveyde Akyürek, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi
  • OKAY, Ayla ve OKAY, Aydemir (2012). Halkla İlişkiler Kavram Strateji ve Uygulamaları, İstanbul: Der Yayınları
  • ÖZÜPEK, M. Nejat (2005). Kurum İmajı ve Sosyal Sorumluluk, Konya: Tablet Yayınları
  • ÖZKAN, Abdullah (2009). Halkla İlişkiler Yönetimi, İstanbul: İstanbul Ticaret Odası Yayınları
  • ÖZKOÇ, Bahar (2012). İşletmelerde Kurumsal Vatandaşlığın Oluşturulmasında Kurumsal İletişimin Rolü, Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İzmir
  • URAL, Güzelcik Ebru (2000). “Kurum İmajı Yaratmada Sosyal Sorumluluk Anlayışının Önemi”, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, S.10. ss. 441-419.
  • PELTEKOĞLU, Filiz Balta (2009). Halkla İlişkiler Nedir?, İstanbul: Beta Yayınları
  • PELTEKOĞLU, Filiz Balta (1997). “Kurumsal İletişim Sürecinde İmajın Yeri”, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, S. 4, ss. 125-145.
  • Pearce, John ve DavidFred (1987). “Corporate Mission Statement: The Bottom Line”, Executive, 1(2), pp.109-116.
  • SARUHAN, Şadi Can ve ÖZDEMİRCİ, Ata (2015). “Kurum, Ürün Ve Marka İmajının Oluşmasında Popüler Kültürün Yeri Ve Önemi: Çok Partili Dönemin Yükselen Sektörleri Üzerine Geçmişe Yönelik Bir İnceleme (1950-1980)”, http://akademik.maltepe.edu.tr/~osmanurper/g%F6rselimajy%F6n/POPULER%20KULTURve%20imaj.pdf, (Erişim Tarihi: 26.01.2015).
  • SCMİTT H. Bernd, SİMONSIN Alex ve MARCUS Joshua (1995). “Managing Corporate İmage and İdentity”, Long Range Planning, Elsevier Science Ltd, Printed in Great Britain Vol. 28, No. 5, pp. 82 to 92.
  • SPECTOR, J. A. (1961). “Basic Dimensions of the Corporate Image, Journal of Marketing”, C. 25, S.6, pp. 47-51.
  • TAŞKIN, Ercan ve SÖNMEZ, Semih (2005). “Kurumsal İmaj Oluşturmada Halkla İlişkilerin Rolü ve Bir Alan Araştırması”, Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler E-Dergisi, S. 7, ss.1-27
  • TÜRK, Sezai M. ve BIYIK, Ahmet (2009). Uluslararası Haber Ajanslarının Algı Yönetim Çalışmaları ve İletişimdeki Dengesiz Yapısının Sonuçları, (Editör), Metin Işık ve Mustafa Akdağ, Dünden Bugüne Halkla İlişkiler, Konya: Eğitim Akademi Yayınları
  • UZOĞLU, Sevil (2005). Kurumsal İletişim Yöntemi, (Editör) Rüveyde Akyürek, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi
  • USLU, Pelin (2006). Kurumsal Kimlik Oluşturmada Halkla İlişkilerin Önemi ‘Özdilek’ Örneği, Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kocaeli
  • ZENGİN, Burhanettin ve GÜRKAN, Zafer (2009). “Konaklama Sektöründe Kurum İmajının Önemi ve Tüketici Tercihlerine Etkileri”, Journal of Azerbaijani Studies, C.12,S.2, ss.132-157.
Toplam 36 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Kadir Canöz

İsmailcan Doğan

Yayımlanma Tarihi 12 Şubat 2015
Gönderilme Tarihi 12 Şubat 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Canöz, K., & Doğan, İ. (2015). İmaj oluşturma aracı olarak sponsorluk (The sponsorship as an image creating tool). Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 3(2). https://doi.org/10.19145/guifd.96524
AMA Canöz K, Doğan İ. İmaj oluşturma aracı olarak sponsorluk (The sponsorship as an image creating tool). e-gifder. Kasım 2015;3(2). doi:10.19145/guifd.96524
Chicago Canöz, Kadir, ve İsmailcan Doğan. “İmaj oluşturma Aracı Olarak Sponsorluk (The Sponsorship As an Image Creating Tool)”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 3, sy. 2 (Kasım 2015). https://doi.org/10.19145/guifd.96524.
EndNote Canöz K, Doğan İ (01 Kasım 2015) İmaj oluşturma aracı olarak sponsorluk (The sponsorship as an image creating tool). Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 3 2
IEEE K. Canöz ve İ. Doğan, “İmaj oluşturma aracı olarak sponsorluk (The sponsorship as an image creating tool)”, e-gifder, c. 3, sy. 2, 2015, doi: 10.19145/guifd.96524.
ISNAD Canöz, Kadir - Doğan, İsmailcan. “İmaj oluşturma Aracı Olarak Sponsorluk (The Sponsorship As an Image Creating Tool)”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 3/2 (Kasım 2015). https://doi.org/10.19145/guifd.96524.
JAMA Canöz K, Doğan İ. İmaj oluşturma aracı olarak sponsorluk (The sponsorship as an image creating tool). e-gifder. 2015;3. doi:10.19145/guifd.96524.
MLA Canöz, Kadir ve İsmailcan Doğan. “İmaj oluşturma Aracı Olarak Sponsorluk (The Sponsorship As an Image Creating Tool)”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, c. 3, sy. 2, 2015, doi:10.19145/guifd.96524.
Vancouver Canöz K, Doğan İ. İmaj oluşturma aracı olarak sponsorluk (The sponsorship as an image creating tool). e-gifder. 2015;3(2).