İnsanoğlunun birbirinden ayrışarak farklı kültürleri oluşturma serüvenini tamamlamasının ardından ironik bir biçimde yeniden bir araya gelerek birbirine benzeşmesini çözümlemeye çalışan bir kavram olarak kültürlerarası iletişim modern zamanlarda tartışılmaktadır. Farklılıklar birer ayrışma unsur mudur yoksa zenginlik midir? Sorusu bu alanın temel dilemmasıdır. Çalışma kapsamında farklılıkları hoşgörüyle karşılama ve kucaklayıcı davranmayı sağlamayı amaçlayan kültürel duyarlılık düzeyi öğrenciler üzerinden belirlenmeye çalışılmıştır. Kültürlerarası iletişim dersi alan öğrenciler üzerinde yapılan bu çalışma, öncelikle öğrencilerin dersi almadan önceki ve dersi aldıktan sonraki kültürlerarası duyarlılık düzeyini ölçerek elde edilen bulguları karşılaştırmayı amaçlamaktadır. Elde edilen bulgular neticesinde öğrencilerin dersi almadan önceki kültürel duyarlılık düzeyi ile ders aldıktan sonraki kültürel duyarlılık düzeyleri arasında anlamlı bir farklılık olduğu gözlemlenmiştir
kültürlerarası iletişim kültürel duyarlılık düzeyi kültürlerarası iletişim eğitimi kültürlerarası duyarlılık gelişim envanteri
Çalışmanın etik kurul izni Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsünden alınmış ilgili evrak sisteme eklenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 30, 2024 |
Submission Date | July 21, 2024 |
Acceptance Date | September 19, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 12 Issue: 3 |