Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

KÜLTÜRLERARASI DUYARLILIK DÜZEYİNİ ARTIRMADA KÜLTÜRLERARASI İLETİŞİM EĞİTİMİNİN YERİ

Yıl 2024, Cilt: 12 Sayı: 3, 1455 - 1477, 30.09.2024
https://doi.org/10.19145/e-gifder.1519734

Öz

İnsanoğlunun birbirinden ayrışarak farklı kültürleri oluşturma serüvenini tamamlamasının ardından ironik bir biçimde yeniden bir araya gelerek birbirine benzeşmesini çözümlemeye çalışan bir kavram olarak kültürlerarası iletişim modern zamanlarda tartışılmaktadır. Farklılıklar birer ayrışma unsur mudur yoksa zenginlik midir? Sorusu bu alanın temel dilemmasıdır. Çalışma kapsamında farklılıkları hoşgörüyle karşılama ve kucaklayıcı davranmayı sağlamayı amaçlayan kültürel duyarlılık düzeyi öğrenciler üzerinden belirlenmeye çalışılmıştır. Kültürlerarası iletişim dersi alan öğrenciler üzerinde yapılan bu çalışma, öncelikle öğrencilerin dersi almadan önceki ve dersi aldıktan sonraki kültürlerarası duyarlılık düzeyini ölçerek elde edilen bulguları karşılaştırmayı amaçlamaktadır. Elde edilen bulgular neticesinde öğrencilerin dersi almadan önceki kültürel duyarlılık düzeyi ile ders aldıktan sonraki kültürel duyarlılık düzeyleri arasında anlamlı bir farklılık olduğu gözlemlenmiştir

Etik Beyan

Çalışmanın etik kurul izni Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsünden alınmış ilgili evrak sisteme eklenmiştir.

Kaynakça

  • ALAGÖZ, Gürkan; ÇALIK, İsmail ve GÜNEŞ, Erkan (2018). Kültürel miras turizmi açısından Erzincan bakır işleme sanatının mevcut durumu ve sürdürülebilirliği. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 174-191. BENNET, Milton James (1986). A developmental approach to traınıng for ıntercultural sensıtivity. International Journal Of Intercultural Relations (10), 179-196. BENNETT, Milton James (2017). Developmental model of ıntercultural sensitivity: ıntercultural communication training. Intercultural Development Research Institute, 1-10. https://doi.org/doi:10.1002/9781118783665.ieicc0182.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Zeynep Ekmekçi 0000-0002-2110-8438

Yayımlanma Tarihi 30 Eylül 2024
Gönderilme Tarihi 21 Temmuz 2024
Kabul Tarihi 19 Eylül 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 12 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Ekmekçi, Z. (2024). KÜLTÜRLERARASI DUYARLILIK DÜZEYİNİ ARTIRMADA KÜLTÜRLERARASI İLETİŞİM EĞİTİMİNİN YERİ. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 12(3), 1455-1477. https://doi.org/10.19145/e-gifder.1519734
AMA Ekmekçi Z. KÜLTÜRLERARASI DUYARLILIK DÜZEYİNİ ARTIRMADA KÜLTÜRLERARASI İLETİŞİM EĞİTİMİNİN YERİ. e-gifder. Eylül 2024;12(3):1455-1477. doi:10.19145/e-gifder.1519734
Chicago Ekmekçi, Zeynep. “KÜLTÜRLERARASI DUYARLILIK DÜZEYİNİ ARTIRMADA KÜLTÜRLERARASI İLETİŞİM EĞİTİMİNİN YERİ”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 12, sy. 3 (Eylül 2024): 1455-77. https://doi.org/10.19145/e-gifder.1519734.
EndNote Ekmekçi Z (01 Eylül 2024) KÜLTÜRLERARASI DUYARLILIK DÜZEYİNİ ARTIRMADA KÜLTÜRLERARASI İLETİŞİM EĞİTİMİNİN YERİ. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 12 3 1455–1477.
IEEE Z. Ekmekçi, “KÜLTÜRLERARASI DUYARLILIK DÜZEYİNİ ARTIRMADA KÜLTÜRLERARASI İLETİŞİM EĞİTİMİNİN YERİ”, e-gifder, c. 12, sy. 3, ss. 1455–1477, 2024, doi: 10.19145/e-gifder.1519734.
ISNAD Ekmekçi, Zeynep. “KÜLTÜRLERARASI DUYARLILIK DÜZEYİNİ ARTIRMADA KÜLTÜRLERARASI İLETİŞİM EĞİTİMİNİN YERİ”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 12/3 (Eylül 2024), 1455-1477. https://doi.org/10.19145/e-gifder.1519734.
JAMA Ekmekçi Z. KÜLTÜRLERARASI DUYARLILIK DÜZEYİNİ ARTIRMADA KÜLTÜRLERARASI İLETİŞİM EĞİTİMİNİN YERİ. e-gifder. 2024;12:1455–1477.
MLA Ekmekçi, Zeynep. “KÜLTÜRLERARASI DUYARLILIK DÜZEYİNİ ARTIRMADA KÜLTÜRLERARASI İLETİŞİM EĞİTİMİNİN YERİ”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, c. 12, sy. 3, 2024, ss. 1455-77, doi:10.19145/e-gifder.1519734.
Vancouver Ekmekçi Z. KÜLTÜRLERARASI DUYARLILIK DÜZEYİNİ ARTIRMADA KÜLTÜRLERARASI İLETİŞİM EĞİTİMİNİN YERİ. e-gifder. 2024;12(3):1455-77.