Erratum
BibTex RIS Cite

Erratum: GÖRMEK DEĞİŞMEKTİR: KÜLTÜREL MİRASIN EKRAN ARACILIĞI İLE ANLATIMI

Year 2024, Volume: 12 Issue: 3, 1958 - 1959, 30.09.2024
The original article was published on April 1, 2024. https://dergipark.org.tr/en/pub/e-gifder/issue/83989/1419047

Erratum Note

Yazar Makalesine Proje Numarası eklenmesini talep etti

Abstract

Her çağın bakışı, o çağın düşüncesini yansıtır. Bu yönü ile ele alındığında insanlık tarih boyunca yaptıklarıyla ve yaşadıklarıyla kendini hatırlatma noktasında sınırsız anlam ve etkilere sahip temsiller dünyası oluşturma gayreti içerisine düşmektedir. Dolayısıyla değişik amaçlar için tasarlanmış bu temsillerin, üst düzeyde etkilediği bir kültür içinde yaşadığımızı ifade etmek yanlış olmayacaktır. Sürekli kuralları ve uzlaşımları değişen farklı temsil sistemlerinin tezahür ettiği bu imgeler ve sözcükler bize hayatı anlamlandırma açısından geniş bir bakış açısı sağlamaktadır. Bugün, her şeyi her zamankinden oldukça farklı görmekteyiz. Teknolojinin yaşam biçimlerimiz üzerindeki giderek artan etkisi ve insan duyularının algılamasının düzenlenmesinde kullanılan yeni radikal sunum araçları, dünyayı keşfetme yollarımızı hem tasvir etmeyi hem de sorgulamayı amaçlar. Bu bağlamda yeni medya teknolojileri iletişim, etkileşim ve aktarım özellikleri bakımından günceli yakalamış, sadece kullanıcıya sunum araçlarını değiştirmekle kalmamış aynı zamanda deneyimlerin üretildiği sosyal, ekonomik, politik ve kültürel ortamları da etkilemiştir. Medyadaki bilimsel uygulamalar arasında yer alan belgesel sinema da sosyal ve kültürel değişimlerle her zaman birbirine bağlı estetik ve teknolojik büyümenin aşamaları üzerine kurulu ve bunu merkez alan organik bir değişim sürecinin parçasıdır. Bu çalışmanın amacı gerçekliği izleyici hafızasıyla etkileşime geçirerek anlatısallaştıran sayısallaştırmanın, çağdaş bellek üzerindeki bazı önemli sonuçlarını teorik olarak araştırmaktır. Bu amaç doğrultusunda, çalışmada post-dijital durum ve dijitalleşmenin bellekle olan ilişkisi hakkında genel bir giriş yapılacak ardından ekran aracılı deneyim açıklanarak, ekran aracılı deneyimlerin izleyici üzerindeki etkilerinin izi sürülecektir.

Supporting Institution

Gümüşhane Üniversitesi Bap Koordinatörlüğü

Project Number

20.F3411.02.02

References

  • Assmann, Aleida (2010). Canon and Archive: The Dynamics of Cultural Memory between Remembering and Forgetting, (Editörler), Astrid Erll and Angsar Nünning. A Companion to Cultural Memory Studies, Berlin: Walter de Gruyter GmbH & CO, ss.97-107.
  • Bowker, Geoffrey C. (2005). Memory Practices in the Sciences, Cambridge: MIT Press. Campos, Emilio Adasme. "4.5 Post-Digital Music nnd ‘Subtechnological’ideas in Chilean Electronic Music Practices", https://scholar.cholar.googleusercontent.com/scholar?q=cache:veOjqJXdQ8gJ:schola r.google.com/+"4.5+Postdigital+music+and+‘subtechnological’ideas+in+chilean+ele ctronic+music+practices, Erişim Tarihi: 06.01.20024

Erratum:

Year 2024, Volume: 12 Issue: 3, 1958 - 1959, 30.09.2024
The original article was published on April 1, 2024. https://dergipark.org.tr/en/pub/e-gifder/issue/83989/1419047

Erratum Note

Abstract

Project Number

20.F3411.02.02

References

  • Assmann, Aleida (2010). Canon and Archive: The Dynamics of Cultural Memory between Remembering and Forgetting, (Editörler), Astrid Erll and Angsar Nünning. A Companion to Cultural Memory Studies, Berlin: Walter de Gruyter GmbH & CO, ss.97-107.
  • Bowker, Geoffrey C. (2005). Memory Practices in the Sciences, Cambridge: MIT Press. Campos, Emilio Adasme. "4.5 Post-Digital Music nnd ‘Subtechnological’ideas in Chilean Electronic Music Practices", https://scholar.cholar.googleusercontent.com/scholar?q=cache:veOjqJXdQ8gJ:schola r.google.com/+"4.5+Postdigital+music+and+‘subtechnological’ideas+in+chilean+ele ctronic+music+practices, Erişim Tarihi: 06.01.20024
There are 2 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Communication Studies
Journal Section Düzeltmeler
Authors

Birgül Taşdelen 0000-0003-0281-3892

Project Number 20.F3411.02.02
Publication Date September 30, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 12 Issue: 3

Cite

APA Taşdelen, B. (2024). GÖRMEK DEĞİŞMEKTİR: KÜLTÜREL MİRASIN EKRAN ARACILIĞI İLE ANLATIMI. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 12(3), 1958-1959.
AMA Taşdelen B. GÖRMEK DEĞİŞMEKTİR: KÜLTÜREL MİRASIN EKRAN ARACILIĞI İLE ANLATIMI. e-gifder. September 2024;12(3):1958-1959.
Chicago Taşdelen, Birgül. “GÖRMEK DEĞİŞMEKTİR: KÜLTÜREL MİRASIN EKRAN ARACILIĞI İLE ANLATIMI”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 12, no. 3 (September 2024): 1958-59.
EndNote Taşdelen B (September 1, 2024) GÖRMEK DEĞİŞMEKTİR: KÜLTÜREL MİRASIN EKRAN ARACILIĞI İLE ANLATIMI. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 12 3 1958–1959.
IEEE B. Taşdelen, “GÖRMEK DEĞİŞMEKTİR: KÜLTÜREL MİRASIN EKRAN ARACILIĞI İLE ANLATIMI”, e-gifder, vol. 12, no. 3, pp. 1958–1959, 2024.
ISNAD Taşdelen, Birgül. “GÖRMEK DEĞİŞMEKTİR: KÜLTÜREL MİRASIN EKRAN ARACILIĞI İLE ANLATIMI”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 12/3 (September 2024), 1958-1959.
JAMA Taşdelen B. GÖRMEK DEĞİŞMEKTİR: KÜLTÜREL MİRASIN EKRAN ARACILIĞI İLE ANLATIMI. e-gifder. 2024;12:1958–1959.
MLA Taşdelen, Birgül. “GÖRMEK DEĞİŞMEKTİR: KÜLTÜREL MİRASIN EKRAN ARACILIĞI İLE ANLATIMI”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, vol. 12, no. 3, 2024, pp. 1958-9.
Vancouver Taşdelen B. GÖRMEK DEĞİŞMEKTİR: KÜLTÜREL MİRASIN EKRAN ARACILIĞI İLE ANLATIMI. e-gifder. 2024;12(3):1958-9.