Piyasaya giriş, rekabeti artırıp, yerleşik firmaları verimliliklerini artırma yönünde zorlarken piyasa yapısı ve piyasa performansının belirlenmesinde oldukça önemli rol oynamaktadır. Bu çalışmada, 1993-1999 dönemine ait veriler kullanılarak, dinamik panel veri teknikleriyle, dört haneli 66 Türk imalat sanayii için piyasaya giriş ve piyasadan çıkış davranışı incelenmiştir. Çalışmanın sonuçları, Türk imalat sanayilerinde yeni giriş yapacak firmaların, girmeyi düşündükleri piyasayı belirli bir süre gözlemledikleri; giriş olgusunun genel olarak bir takip süreci olduğu; ve yerleşik firmaların piyasaya girişleri engellemede işbirliği içinde hareket ettikleri yönündeki görüşleri desteklemektedir
Entry plays an important role in influencing market structure and performance by increasing competition and forcing incumbent firms to operate more efficiently. Employing dynamic panel data techniques, this paper investigates the entry behavior in 66 four-digit Turkish manufacturing industries for the period 1993-1999. Results of the paper support the views that potential entrants observe the market before the entry takes place; entry is, in general, a following process; and incumbent firms collude to prevent entry in Turkish manufacturing industries
Other ID | JA76RA89HZ |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 1, 2002 |
Published in Issue | Year 2002 Volume: 2 Issue: 2 |