Fairs are trade development centres acting as meeting points for buyers and suppliers from different countries. Apart from advertising, personel sales and other sales increasing ways, fairs are great importance for the promotion and marketing of the products and services. In recent years, the competition gets harder and new technologies are invented quickly, so there are lots of new markets, in which too many companies with lots of products and services are taking place. As a result of this, much emphasis must be given to that subject. In this framework, İzmir’s specialization fairs were examined and relevant information and datas were evaluated in this study
Fuarlar, farklı ülkelerden alıcı ve satıcıların bir noktada buluştuğu ticaret geliştirme merkezleridir. Ürün ve hizmetlerin tanıtım ve pazarlamasında reklam, kişisel satış ve diğer satış arttırıcı faaliyetler yanında fuarlar büyük bir öneme sahiptir. Rekabetin arttığı ve yeni teknolojilerin hızla geliştiği günümüzde çok sayıda işletmenin içinde yer aldığı ve çok sayıda ürünün söz konusu olduğu pazarlar ortaya çıkmıştır. Bunun bir sonucu olarak ticari fuarlar, özellikle ihtisas fuarları büyük bir öneme sahip olmuştur. Bu çerçevede, çalışmada İzmir’in ihtisas fuarcılığı alanındaki durumu incelenmiş ve elde edilen bilgi ve veriler değerlendirilmiştir
Other ID | JA43HB63DK |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 1, 2007 |
Published in Issue | Year 2007 Volume: 7 Issue: 2 |