Fordist dönemden Post-Modern döneme değin üretim ve tüketim anlayışlarında önemli değişimler yaşanmıştır. Standartlaştırılmış üretim yaklaşımı giderek yerini kitlesel özel üretime bırakmaktadır. Bu süreç boyunca tüketici gereksinimleri de değişmiş ve gelişmiştir. Yaşamın her alanında konfor arayışı önemini arttırmaktadır.Fonksiyonel ürünler de bu konfor arayışının bir sonucu olarak belli özel
gereksinimleri gidermek üzere ortaya çıkmıştır. Çeşitli fonksiyonel ürün grupları
arasında özellikle insan sağlığı doğrudan ilgilendirmesi nedeniyle fonksiyonel
gıda ürünleri özel bir önem taşımaktadır.
Bu çalışmanın amacı, gıda pazarında giderek sayısı artmakta olan fonksiyonel
gıda ürünlerine yönelik tüketici tutumlarını incelemektir. Literatürde bu tarz
ürünlere ilişkin yapılmış olan tüketici tutumu çalışmaları incelenerek ölçek
belirlenmiştir. Bu ölçeğe yönelik uygun ölçüm aracı kullanılarak, toplumun fikir
önderleri olması beklenen akademisyenlerin bu tarz yeni/yenilikçi ürünler
konusundaki bakış açılarını ve kabul düzeylerini belirlemek amacıyla araştırma
yapılmıştır. Üç aşamalı olarak kurgulanan bir araştırma dizisinin ilk aşaması olan
bu çalışmada elde edilen sonuçlar, hem tüketici tutumlarının açıklanması
yönünden hem de fonksiyonel gıda pazarında faaliyet gösteren oyuncuların
izlemesi gereken yollar açısından değerlendirilmiştir.
From Fordist approaches to post-modern era, mentality of production and consumption has evolved dramatically. Production through standardized products gives its place to mass customization. Consumer needs were also changed and evolved thorough this continuum. Quest for comfort in every single field of life becomes more important It is the results of this quest for comfort that stimulates the rise of functional
products which are designed meet some specific needs. Functional food
products have a special importance through several groups of functional
products, because of their direct relation to human health.
This study aims to analyze consumer attitudes towards the functional food
products, which have an increasing share in food market. Scale used in this
study was developed by analyzing the related literature. Using the suitable
instrument to the scale, a survey was conducted to determine view points and
measure acceptance levels of academicians, who are expected to be the
pioneering leaders of the society, towards these kind of new/innovative
products. The study is planned to be a part of a three stages research and
results are evaluated to define both consumer attitudes and paths which actors
in functional food market ought to follow.
Other ID | JA54PT83VZ |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | November 1, 2009 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 9 Issue: 4 |