Conference Paper
BibTex RIS Cite

Sosyal Medya Platformlarının Kayıt Dışılık Bağlamında Vergisel Açıdan Değerlendirilmesi

Year 2020, Volume: 6 Issue: 1, 29 - 42, 25.03.2020

Abstract

Dijital dönüşüm ortamı yeni çalışma alanlarının ortaya çıkmasını, otomasyon sistemlerinin gelişimini, insan gücünü robot sistemlerin ikame etmesini, yeni ödeme şekillerinin ortaya çıkmasını ve geleneksel iletişimin yerini dijital platfomlara bırakmasını beraberinde getirmiştir. Bu dönüşüm kuşkusuz geleneksel ekonomi de olduğu gibi dijital platfomlar içerisinde de kayıt dışı ekonomik faaliyeterin ve yeni alanların oluşmasına sebebiyet vermektedir. Bu açıdan dijital platformların bir şekli olan sosyal medya platformlarında yapılan ekonomik faaliyetler önem arz etmektedir. Çalışmanın amacı, sosyal medya platformlardaki kayıtdışı ekonomik faaliyetlerin günümüzdeki şeklini ve bu konuda alınan önlemleri ortaya koymaktır. Bu kapsamda genel uygulamalar ve Gelir İdaresi Başkanlığı’nın Kayıt Dışı Ekonomiyle Mücadele Stratejisi Eylem Planı (2019-2021)’nın sosyal medya platformlarındaki kayıt dışılıkla mücadele konusundaki önlemleri değerlendirilmiştir. Çalışmada ikincil veri kaynaklarından elde edilen bilgiler incelenmiş ve yorumlanmıştır.

References

  • Ağırgöl, U. (2020), Dijital Platformlar, Erişim tarihi: 09.02.2020, http://www.dijitalhayat akademisi.com/dijital-platformlar/
  • Akar, E. (2018), E Ticaret, Sosyal Ticaret, Mobil Ticaret, Seçkin Kitapevi, Ankara.
  • Artar, Y. (2019), Dijital Ekonomide Vergilendirme, Finansal Raporlama Ve Denetime İlişkin Sorunlar: Türkiye Açısından Çözüm Önerileri, Yayınlanmamış Doktora Tezi, İstanbul Ticaret Üniversitesi, İstanbul.
  • Avcı, O. (2017), “E-Ticaretin Vergilendirilme Sorunsalı”, Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 27, 248–263.
  • Ayrangöl, Z. (2019), “Gig Ekonomisinde Vergileme”, Vergi Sorunları Dergisi, 368, 135-142.
  • Constantinides, E. (2014), “Foundations of Social Media Marketing”, Procedia - Social and Behavioral Sciences, 148, 40–57.
  • Dijital 2019 (2019), Esential Insights Into How People Around The World Use The Internet, Mobile Devices, Social Media And E-Commerce, Erişim tarihi: 22.11.2019, https://wearesocial.com/global-digital-report-2019
  • Evrengil, E. (2016), “Nargilelik Tütün Mamulü Piyasasında Kayıtdışı Ekonomi, Yasadışılık ve Ticari Sunum Açmazı”, Sürekli Tıp Eğitimi Dergisi, 25(Özel Sayı), 13-22.
  • Gelir İdaresi Başkanlığı, (2019), Kayıt Dışı Ekonomiyle Mücadele Stratejisi Eylem Planı (2019 2021), Erişim tarihi: 09.02.2020, https://www.gib.gov.tr/sites/default/files /fileadmin/user_upload/Kayit_Disi_Ekonomiyle_Mucadele _Stratejisi_Eylem_Plani_2019_2021.pdf
  • Kazankaya, K. (2019), E Ticaret ve Dijital Pazarlama, Sokak Yayın Grubu, İstanbul.
  • Kelleci, M. A. (2003), Bilgı̇ Ekonomisi ve İşgücü Piyasası: Eğilimler, Fırsatlar ve Riskler, D. P. T. Raporu.
  • Koh, T.K. and Fichman, M. (2014), “Multi-Homing Users Preferences For Two-Sided Exchange Networks”, Management Information Systems Quarterly, 38(4), 977-996.
  • Lorenzo-Romero, C., Constantinides, E., and Brünink, L. A. (2014), “Co-creation: Customer Integration in Social Media Based Product and Service Development”, Procedia - Social and Behavioral Sciences, 148, s.383–396. https://doi.org/10.1016/j.sbspro. 2014.07.057
  • Mert, Y. L. (2018), “Dijital Pazarlama Ekseni̇nde Influencer Marketing Uygulamaları”, Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, January, 1299–1328.
  • Negruşa, A. L., Rus, R. V., and Sofică, A. (2014), “Innovative Tools Used by Business Networks and Clusters in Communication”, Procedia - Social and Behavioral Sciences, 148, 588–595.
  • Odabaşı, K. (2019), Dijital Pazarlama Stratejileri, Cinius Yayınları, İstanbul.
  • Olcay, S. (2018), “Sosyalleşmenin Dijitalleşmesi Olarak Sosyal Medya ve Resimler Arasında Kaybolma Bozukluğu: Photolurkıng”, Yeni Medya Elektronik Dergi, 2(2), 90-104.
  • Özcan Mastar, P. (2016), Dijital Ekonomin Vergilendirilmesinde Karşılaşılan Sorunlar: BEPS 1 No’lu Eylem Planı Kapsamında Bir Değerlendirme”, Electronic Journal of Vocational Colleges, Ekim, 73–82.
  • Singh, M. and Singh, G. (2018), “Impact Of Social Media On E-Commerce”, International Journal of Engineering & Technology, 7(2.30), 21-26.
  • Spanoletti,P., Resca, A. and Lee, G. (2015), “A Design Theroy For Digital Platforms Supporting Communities: A Multiple Case Study”, Journal Of Information Techonology, 30(4), s.364-380.
  • T.C.Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, (2018), Dijital Türkiye. İmalat Sanayinin Dijital Dönüşümü Raporu ve Yol Haritası, Erişim tarihi: 22.11.2019, https://www.sanayi.gov.tr/tsddtyh.pdf
  • Thoumrungroje, A. (2014), “The Influence of Social Media Intensity and EWOM on Conspicuous Consumption”, Procedia - Social and Behavioral Sciences, 148, 7–15.
  • Turban, E., King, D., Lee, J. K., Liang, T.P., and Turban, D. C. (2015), “Electronic Commerce”, Vikalpa, 29. https://doi.org/10.1177/02560 90920040313
  • Turban, E., Whiteside, J., King, D. & Outland, J. (2017), Introduction to Electronic Commerce and Social Commerce, Springer International Publishing AG, Fourth Edition, Switzerland.
  • TÜSİAD, and Deloitte. (2019), E-Ticaretin Gelişimi, Sınırların Aşılması ve Yeni Normlar, Erişim tarihi: 22.11.2019, https://tusiad.org/tr/basinbultenleri/item/ download/9232_e0200c4e2deaf513f571f854f11f6192
  • United Nations, (2019), Digital Economy Report 2019, Erişim tarihi: 22.11.2019, http://www.customs.gov. by/ru/2019_stat-ru/view/itogi-vneshnej-tor govli-respubliki-belarus- za-janvar-fevral-2019-goda-10606/, 22.11.2019.
  • Vásquez, G. A. N., and Escamilla, E. M. (2014), “Best Practice in the Use of Social Networks Marketing Strategy as in SMEs”, Procedia - Social and Behavioral Sciences, 148(443), 533–542.
Year 2020, Volume: 6 Issue: 1, 29 - 42, 25.03.2020

Abstract

References

  • Ağırgöl, U. (2020), Dijital Platformlar, Erişim tarihi: 09.02.2020, http://www.dijitalhayat akademisi.com/dijital-platformlar/
  • Akar, E. (2018), E Ticaret, Sosyal Ticaret, Mobil Ticaret, Seçkin Kitapevi, Ankara.
  • Artar, Y. (2019), Dijital Ekonomide Vergilendirme, Finansal Raporlama Ve Denetime İlişkin Sorunlar: Türkiye Açısından Çözüm Önerileri, Yayınlanmamış Doktora Tezi, İstanbul Ticaret Üniversitesi, İstanbul.
  • Avcı, O. (2017), “E-Ticaretin Vergilendirilme Sorunsalı”, Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 27, 248–263.
  • Ayrangöl, Z. (2019), “Gig Ekonomisinde Vergileme”, Vergi Sorunları Dergisi, 368, 135-142.
  • Constantinides, E. (2014), “Foundations of Social Media Marketing”, Procedia - Social and Behavioral Sciences, 148, 40–57.
  • Dijital 2019 (2019), Esential Insights Into How People Around The World Use The Internet, Mobile Devices, Social Media And E-Commerce, Erişim tarihi: 22.11.2019, https://wearesocial.com/global-digital-report-2019
  • Evrengil, E. (2016), “Nargilelik Tütün Mamulü Piyasasında Kayıtdışı Ekonomi, Yasadışılık ve Ticari Sunum Açmazı”, Sürekli Tıp Eğitimi Dergisi, 25(Özel Sayı), 13-22.
  • Gelir İdaresi Başkanlığı, (2019), Kayıt Dışı Ekonomiyle Mücadele Stratejisi Eylem Planı (2019 2021), Erişim tarihi: 09.02.2020, https://www.gib.gov.tr/sites/default/files /fileadmin/user_upload/Kayit_Disi_Ekonomiyle_Mucadele _Stratejisi_Eylem_Plani_2019_2021.pdf
  • Kazankaya, K. (2019), E Ticaret ve Dijital Pazarlama, Sokak Yayın Grubu, İstanbul.
  • Kelleci, M. A. (2003), Bilgı̇ Ekonomisi ve İşgücü Piyasası: Eğilimler, Fırsatlar ve Riskler, D. P. T. Raporu.
  • Koh, T.K. and Fichman, M. (2014), “Multi-Homing Users Preferences For Two-Sided Exchange Networks”, Management Information Systems Quarterly, 38(4), 977-996.
  • Lorenzo-Romero, C., Constantinides, E., and Brünink, L. A. (2014), “Co-creation: Customer Integration in Social Media Based Product and Service Development”, Procedia - Social and Behavioral Sciences, 148, s.383–396. https://doi.org/10.1016/j.sbspro. 2014.07.057
  • Mert, Y. L. (2018), “Dijital Pazarlama Ekseni̇nde Influencer Marketing Uygulamaları”, Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, January, 1299–1328.
  • Negruşa, A. L., Rus, R. V., and Sofică, A. (2014), “Innovative Tools Used by Business Networks and Clusters in Communication”, Procedia - Social and Behavioral Sciences, 148, 588–595.
  • Odabaşı, K. (2019), Dijital Pazarlama Stratejileri, Cinius Yayınları, İstanbul.
  • Olcay, S. (2018), “Sosyalleşmenin Dijitalleşmesi Olarak Sosyal Medya ve Resimler Arasında Kaybolma Bozukluğu: Photolurkıng”, Yeni Medya Elektronik Dergi, 2(2), 90-104.
  • Özcan Mastar, P. (2016), Dijital Ekonomin Vergilendirilmesinde Karşılaşılan Sorunlar: BEPS 1 No’lu Eylem Planı Kapsamında Bir Değerlendirme”, Electronic Journal of Vocational Colleges, Ekim, 73–82.
  • Singh, M. and Singh, G. (2018), “Impact Of Social Media On E-Commerce”, International Journal of Engineering & Technology, 7(2.30), 21-26.
  • Spanoletti,P., Resca, A. and Lee, G. (2015), “A Design Theroy For Digital Platforms Supporting Communities: A Multiple Case Study”, Journal Of Information Techonology, 30(4), s.364-380.
  • T.C.Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, (2018), Dijital Türkiye. İmalat Sanayinin Dijital Dönüşümü Raporu ve Yol Haritası, Erişim tarihi: 22.11.2019, https://www.sanayi.gov.tr/tsddtyh.pdf
  • Thoumrungroje, A. (2014), “The Influence of Social Media Intensity and EWOM on Conspicuous Consumption”, Procedia - Social and Behavioral Sciences, 148, 7–15.
  • Turban, E., King, D., Lee, J. K., Liang, T.P., and Turban, D. C. (2015), “Electronic Commerce”, Vikalpa, 29. https://doi.org/10.1177/02560 90920040313
  • Turban, E., Whiteside, J., King, D. & Outland, J. (2017), Introduction to Electronic Commerce and Social Commerce, Springer International Publishing AG, Fourth Edition, Switzerland.
  • TÜSİAD, and Deloitte. (2019), E-Ticaretin Gelişimi, Sınırların Aşılması ve Yeni Normlar, Erişim tarihi: 22.11.2019, https://tusiad.org/tr/basinbultenleri/item/ download/9232_e0200c4e2deaf513f571f854f11f6192
  • United Nations, (2019), Digital Economy Report 2019, Erişim tarihi: 22.11.2019, http://www.customs.gov. by/ru/2019_stat-ru/view/itogi-vneshnej-tor govli-respubliki-belarus- za-janvar-fevral-2019-goda-10606/, 22.11.2019.
  • Vásquez, G. A. N., and Escamilla, E. M. (2014), “Best Practice in the Use of Social Networks Marketing Strategy as in SMEs”, Procedia - Social and Behavioral Sciences, 148(443), 533–542.
There are 27 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Economics
Journal Section Research Articles
Authors

İsmail Koç This is me

Aydın Bağdat This is me

Publication Date March 25, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 6 Issue: 1

Cite

APA Koç, İ., & Bağdat, A. (2020). Sosyal Medya Platformlarının Kayıt Dışılık Bağlamında Vergisel Açıdan Değerlendirilmesi. Uluslararası Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 6(1), 29-42.
AMA Koç İ, Bağdat A. Sosyal Medya Platformlarının Kayıt Dışılık Bağlamında Vergisel Açıdan Değerlendirilmesi. UEAD. March 2020;6(1):29-42.
Chicago Koç, İsmail, and Aydın Bağdat. “Sosyal Medya Platformlarının Kayıt Dışılık Bağlamında Vergisel Açıdan Değerlendirilmesi”. Uluslararası Ekonomik Araştırmalar Dergisi 6, no. 1 (March 2020): 29-42.
EndNote Koç İ, Bağdat A (March 1, 2020) Sosyal Medya Platformlarının Kayıt Dışılık Bağlamında Vergisel Açıdan Değerlendirilmesi. Uluslararası Ekonomik Araştırmalar Dergisi 6 1 29–42.
IEEE İ. Koç and A. Bağdat, “Sosyal Medya Platformlarının Kayıt Dışılık Bağlamında Vergisel Açıdan Değerlendirilmesi”, UEAD, vol. 6, no. 1, pp. 29–42, 2020.
ISNAD Koç, İsmail - Bağdat, Aydın. “Sosyal Medya Platformlarının Kayıt Dışılık Bağlamında Vergisel Açıdan Değerlendirilmesi”. Uluslararası Ekonomik Araştırmalar Dergisi 6/1 (March 2020), 29-42.
JAMA Koç İ, Bağdat A. Sosyal Medya Platformlarının Kayıt Dışılık Bağlamında Vergisel Açıdan Değerlendirilmesi. UEAD. 2020;6:29–42.
MLA Koç, İsmail and Aydın Bağdat. “Sosyal Medya Platformlarının Kayıt Dışılık Bağlamında Vergisel Açıdan Değerlendirilmesi”. Uluslararası Ekonomik Araştırmalar Dergisi, vol. 6, no. 1, 2020, pp. 29-42.
Vancouver Koç İ, Bağdat A. Sosyal Medya Platformlarının Kayıt Dışılık Bağlamında Vergisel Açıdan Değerlendirilmesi. UEAD. 2020;6(1):29-42.