Research Article
BibTex RIS Cite

Kadınlarda Eğitimin Küresel Cinsiyet Eşitliği Endeksi Üzerindeki Etkisi: Türkiye İçin Bir Uygulama

Year 2021, Volume: 7 Issue: 2, 31 - 43, 29.06.2021

Abstract

Dünya Ekonomik Formu tarafından yayınlanan 2020 Küresel Cinsiyet Uçurumu Raporu’nda, kız çocuklarının en az bir temel eğitim almasının bile eğitim boyutundaki toplumsal cinsiyet farkını kapatmada önemli olduğu belirtilmektedir. Bu amaç doğrultusunda, bu çalışmada Türkiye’de kadınlarda eğitimin küresel cinsiyet eşitliği endeksi üzerindeki etkisi 2006-2019 dönemine ait yıllık veriler kullanılarak araştırılmıştır. Serilerin eş bütünleşme derecesi, genelleştirilmiş Dickey Fuller (ADF) ile Phillips-Perron (PP) birim kök testi ile incelenmiş, seriler arasındaki uzun dönemli ilişki Johansen Eş-bütünleşme yöntemi ile araştırılmıştır. Johansen Eş-bütünleşme testi sonucunda kadınlarda eğitim ve küresel cinsiyet eşitliği endeksi arasında uzun dönemli pozitif ilişkinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Çalışma sonucunda elde edilen bulguların teorik beklentilerle uyumlu olduğu sonucuna varılmıştır.

References

  • Forbes, Kristin (2000), "A Reassessment of the Relationship Between Inequality and Growth’’, American Economic Review, 90(4): 869–87.
  • Appiah, Elizabeth and Mc.Mahon, Walter (2002), "The Social Outcomes of Education and Feedbacks on Growth in Africa’’, Journal of Development Studies, 38(4): 27–68.
Year 2021, Volume: 7 Issue: 2, 31 - 43, 29.06.2021

Abstract

References

  • Forbes, Kristin (2000), "A Reassessment of the Relationship Between Inequality and Growth’’, American Economic Review, 90(4): 869–87.
  • Appiah, Elizabeth and Mc.Mahon, Walter (2002), "The Social Outcomes of Education and Feedbacks on Growth in Africa’’, Journal of Development Studies, 38(4): 27–68.
There are 2 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Economics
Journal Section Research Articles
Authors

Özge Özdemir

Publication Date June 29, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 7 Issue: 2

Cite

APA Özdemir, Ö. (2021). Kadınlarda Eğitimin Küresel Cinsiyet Eşitliği Endeksi Üzerindeki Etkisi: Türkiye İçin Bir Uygulama. Uluslararası Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 7(2), 31-43.
AMA Özdemir Ö. Kadınlarda Eğitimin Küresel Cinsiyet Eşitliği Endeksi Üzerindeki Etkisi: Türkiye İçin Bir Uygulama. UEAD. June 2021;7(2):31-43.
Chicago Özdemir, Özge. “Kadınlarda Eğitimin Küresel Cinsiyet Eşitliği Endeksi Üzerindeki Etkisi: Türkiye İçin Bir Uygulama”. Uluslararası Ekonomik Araştırmalar Dergisi 7, no. 2 (June 2021): 31-43.
EndNote Özdemir Ö (June 1, 2021) Kadınlarda Eğitimin Küresel Cinsiyet Eşitliği Endeksi Üzerindeki Etkisi: Türkiye İçin Bir Uygulama. Uluslararası Ekonomik Araştırmalar Dergisi 7 2 31–43.
IEEE Ö. Özdemir, “Kadınlarda Eğitimin Küresel Cinsiyet Eşitliği Endeksi Üzerindeki Etkisi: Türkiye İçin Bir Uygulama”, UEAD, vol. 7, no. 2, pp. 31–43, 2021.
ISNAD Özdemir, Özge. “Kadınlarda Eğitimin Küresel Cinsiyet Eşitliği Endeksi Üzerindeki Etkisi: Türkiye İçin Bir Uygulama”. Uluslararası Ekonomik Araştırmalar Dergisi 7/2 (June 2021), 31-43.
JAMA Özdemir Ö. Kadınlarda Eğitimin Küresel Cinsiyet Eşitliği Endeksi Üzerindeki Etkisi: Türkiye İçin Bir Uygulama. UEAD. 2021;7:31–43.
MLA Özdemir, Özge. “Kadınlarda Eğitimin Küresel Cinsiyet Eşitliği Endeksi Üzerindeki Etkisi: Türkiye İçin Bir Uygulama”. Uluslararası Ekonomik Araştırmalar Dergisi, vol. 7, no. 2, 2021, pp. 31-43.
Vancouver Özdemir Ö. Kadınlarda Eğitimin Küresel Cinsiyet Eşitliği Endeksi Üzerindeki Etkisi: Türkiye İçin Bir Uygulama. UEAD. 2021;7(2):31-43.