Bu çalışmanın amacı 6. Dönem Toplu Pazarlık sürecinde, sosyal medya aracı olan twitter paylaşımlarının etki düzeyinin incelenmesidir. Nitel çalışma yöntemi olan içerik analizi yöntemi uygulanmıştır. Veriler bilgisayar destekli MAXQDA programı ile analiz edilmiştir. Araştırmanın bulguları; kamuoyu oluşturma amacıyla toplu pazarlık sürecinde mali haklar, sosyal haklar ve özlük haklarına ilişkin yoğun paylaşım yapıldığı bulgulanmıştır. Ayrıca, frekans sayıları esas alındığında zam, enflasyon, seyyanen zam, sözleşmeli kadro ve kadrolu istihdam kavramları ön plana çıkartılmıştır. Sonuç olarak toplu pazarlık sürecinde hakların elde edilmesinde sosyal medya aracı olan Twitter platformu yoğun şekilde ve bir etkileşim aracı olarak kullanılmış tır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Labor Economics |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 28, 2023 |
Submission Date | December 12, 2023 |
Acceptance Date | December 19, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 9 Issue: 3 |