Bu çalışmanın amacı 6. Dönem Toplu Pazarlık sürecinde, sosyal medya aracı olan twitter paylaşımlarının etki düzeyinin incelenmesidir. Nitel çalışma yöntemi olan içerik analizi yöntemi uygulanmıştır. Veriler bilgisayar destekli MAXQDA programı ile analiz edilmiştir. Araştırmanın bulguları; kamuoyu oluşturma amacıyla toplu pazarlık sürecinde mali haklar, sosyal haklar ve özlük haklarına ilişkin yoğun paylaşım yapıldığı bulgulanmıştır. Ayrıca, frekans sayıları esas alındığında zam, enflasyon, seyyanen zam, sözleşmeli kadro ve kadrolu istihdam kavramları ön plana çıkartılmıştır. Sonuç olarak toplu pazarlık sürecinde hakların elde edilmesinde sosyal medya aracı olan Twitter platformu yoğun şekilde ve bir etkileşim aracı olarak kullanılmış tır.
Atabek, N. ve Dağtaş E. (1998). Kamuoyu ve İletişim. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
Djik, J. V. (2016). Ağ Toplumu, (Ö. Sakin, Çev.). İstanbul: Epsilon Yayıncılık.
Ergen, Y. (2018). “Twitter Örneğinde Sosyal Medya Gündemi: Bir Gündem Belirleme Aracı Olarak Futbol”,
Kurgu, 26/3, 502-520.
Gerbaudo, P. (2012). Tweets and the Streets Social Media and Contemporary Activism, London, UK: Pluto
Press.
Gerbner, G. (2005). “Kitle İletişim Araçları ve İletişim Kuramı”, Kitle İletişim Kuramları,(Ed: Erol Mutlu). Ankara:
Ütopya Yayınevi.
Hodder, A., & Houghton, D. (2015). “Union Use of Social Media: A Study of the University and College Union on
Twitter”, New Technology, Work and Employment, 30(3), 173-189.
Kurnaz, Z. (2016). Türkiye’de Siyasal Korku ve Akademik Hayatın İnşası, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Doktora Tezi.
Seçer, Barış ve Umut Denizli (2022), “Eski Köye Yeni Adet: Youtube Üzerinde İşçi Sendikaları”, Dokuz Eylül
Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt: 24, Sayı: 2, s. 757-777.
Sevgi, H. (2021). Geleneksel Sendikal Faaliyetlerin Yeni Medya Olanakları Çerçevesinde Değerlendirilmesi.
(Editörler: Filiz Tufan Emini ve Erkan Arslan). İstanbul: Eğitim yayınevi.
Sevgi, H. ve Tokol, A. (2020), “Sendikaların Sosyal Medya Kullanımına İşçilerin Bakışı: Bursa ve Kırklareli Örneği”,
Sosyal Siyaset Konferansları Dergisi, 79, s. 299-328.
Thornthwaite, L., Balnave, N., & Barnes, A. (2018). “Unions and Social Media: Prospects for Gender Inclusion”,
Gender, Work & Organization, 25(4), 401-417.
Tiyek, Ramazan (2020), “Devletin Endüstri İlişkilerindeki Rolü ve Memurların Toplu Pazarlık Süreci”, Fırat
Üniversitesi İİBF Uluslararası İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt: 4, Sayı: 2, 131-146.
Yılmaz Sert, N. (2015). Sendikalarda Yeni İletişim Teknolojilerinin Kullanımı ve Örgütsel İletişim Faaliyetlerine
Etkisi. Selçuk İletişim, 8(4), 104-130.
Yücesan-Özdemir, G. (2009). Emek ve Teknoloji Türkiye’de Sendikalar ve Yeni İletişim Teknolojileri. Ankara:
Tan Yayınları.
Zengin, T. (2012). Yeni Sendikacılık Bakımından Kamu Çalışanlarının Toplu Sözleşme Hakkı. Hak İş Uluslararası
Emek ve Toplum Dergisi, 1(2), 143-151.
12.07.2001 tarih ve 4688 sayılı Kamu Görevlileri Sendikaları ve Toplu Sözleşme Kanunu
Balcı, B. (2023). Kamu Görevlileri Toplu Pazarlık Sürecinde Sosyal Medya Kullanımı. Uluslararası Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 9(3), 33-44.
AMA
Balcı B. Kamu Görevlileri Toplu Pazarlık Sürecinde Sosyal Medya Kullanımı. UEAD. Aralık 2023;9(3):33-44.
Chicago
Balcı, Bayram. “Kamu Görevlileri Toplu Pazarlık Sürecinde Sosyal Medya Kullanımı”. Uluslararası Ekonomik Araştırmalar Dergisi 9, sy. 3 (Aralık 2023): 33-44.
EndNote
Balcı B (01 Aralık 2023) Kamu Görevlileri Toplu Pazarlık Sürecinde Sosyal Medya Kullanımı. Uluslararası Ekonomik Araştırmalar Dergisi 9 3 33–44.
IEEE
B. Balcı, “Kamu Görevlileri Toplu Pazarlık Sürecinde Sosyal Medya Kullanımı”, UEAD, c. 9, sy. 3, ss. 33–44, 2023.
ISNAD
Balcı, Bayram. “Kamu Görevlileri Toplu Pazarlık Sürecinde Sosyal Medya Kullanımı”. Uluslararası Ekonomik Araştırmalar Dergisi 9/3 (Aralık 2023), 33-44.
JAMA
Balcı B. Kamu Görevlileri Toplu Pazarlık Sürecinde Sosyal Medya Kullanımı. UEAD. 2023;9:33–44.
MLA
Balcı, Bayram. “Kamu Görevlileri Toplu Pazarlık Sürecinde Sosyal Medya Kullanımı”. Uluslararası Ekonomik Araştırmalar Dergisi, c. 9, sy. 3, 2023, ss. 33-44.
Vancouver
Balcı B. Kamu Görevlileri Toplu Pazarlık Sürecinde Sosyal Medya Kullanımı. UEAD. 2023;9(3):33-44.