Bu çalışmanın amacı bilmecelerin eğitimdeki yeri ve önemi konusunda kavramsal bir çözümleme yapmaktır. Bu amaçla, sözlü edebiyat ürünlerinden olan bilmecelerin eğitimde dilsel malzemeyi zenginleştirerek çocuğun dilsel ve düşünsel gelişimine yapacağı katkı vurgulanmaya çalışılmıştır. Bu bağlamda, bilmecelerin bireyin kelime hazinesini geliştirmesi ve düşünmeye sevk etmesi çalışmanın konusunu oluşturmaktadır. Eğitimin değişen yapısı, bireyi; sormaya, sorgulamaya ve araştırmaya yönlendirmektedir. Dolayısıyla, eğitim materyallerinin zenginliği ve çok boyutluluğu eğitimin değişen yapısına hizmet etmektedir. Bu çalışmayla da, bilmecelerin eğitimde kullanımının, bireyin çocukluk döneminden itibaren sorgulama, anlamlandırma, araştırma gibi düşünsel becerilerini geliştirmesi, ilgi çekici yapısıyla da öğrenmeyi eğlenceli hale getirmesi ve eş zamanlı olarak çocuğun kavram ve söz varlığını geliştirmesinin eğitsel açıdan katkısı açıklanmaya çalışılmıştır
Perhaps one of the most important existential aims of an individual is to explore and
understand the meaning to life. This case has posed the question, to search for answers. This
searching has sometimes happened in the way of simple and clear questions, but more often
in the way of a difficult and complicated path that has no clear destination. Humanity is will
continue to ask questions and search for answers until our sense of wonder and drive for
exploration dies out (Balta, 2013, 892). To have knowledge and understand the world has
become a defining characteristic of our species, one that makes us powerful as individuals
and has leaded us to develop an information society. The emphasis of information and
knowing which have been spreading for many years has transformed knowledge into a
substantial treasure. Truth has been put into service sometimes loud and clear, and
sometimes hidden behind images, metaphors and art. When truth is portrayed through
images, metaphors and art, we often define this presentation as riddle.
Other ID | JA38UK96BU |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 4 Issue: 2 |