Çevre; canlı ya da canlı topluluklarını yaşamları boyunca etkileyen her türlü, biyotik ve abiyotik (Sosyal, kültürel, tarihsel, iklimsel, fiziksel) faktörlerin tümü olarak tanımlanabilir. Çevresel sorunların açığa çıkması ile birlikte çevre eğitimine verilen önem artmış, çevre okuryazarlığının temel hedeflerinden biri çevre okuryazarlığı olarak belirlenmiştir. Çevre okuryazarlığı bireylerin çevre hakkındaki bilgi, çevreye yönelik tutum ve davranış unsurlarının bileşiminden oluşur. Bu araştırmanın amacı 1992-2011 yılları arasında Türkiye ve dünyada çevre okuryazarlığı ile ilgili yayımlanan makale, yüksek lisans ve doktora tezlerini incelemek ve bu çalışmalardaki genel yönelimleri açığa çıkarmaktır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan betimsel çalışma yöntemi kullanılmıştır. Çalışmada öncelikle çevre okuryazarlığı ile ilgili Türkiye’de ve dünyada yapılan tüm makale, yüksek lisans ve doktora tezlerine ulaşılmaya çalışılmıştır. Yapılan araştırma sonucunda çevre okuryazarlığı ile ilgili yerli ve yabancı 44 makale, 6 yüksek lisans tezi, 5 doktora tezi olarak toplamda 55 çalışma örnekleme dâhil edilmiştir. Analiz aşamasında ise araştırmacıların belirlediği sistematikten faydalanılmıştır. Elde edilen çalışmalar çalışma yılı, örneklem, araştırmada kullanılan desen, veri toplama teknikleri ve deneysel çalışmalardan elde edilen sonuçlar incelenmiştir. Çalışma sonunda elde edilen verilere göre çalışmaya ve gelecek çalışmalara yönelik önerilerde bulunulmuştur
Environmental education with environmental issues has increased the importance of disclosure, one of the goals of environmental education based on environmental literacy. Information about the environment the environmental literacy of individuals is composed of a combination of elements of environmental attitudes and behavior. The purpose of this research is to examine published article, master’s and Ph.D. theses about environmental literacy, in Turkey and in over the world between 1992-2011 reveals the general trends. This is a descriptive study which aims at revealing the general tendencies in the articles, masters and doctoral theses concerning environmental literacy which were published in world and Turkey between 1992 and 2012. 77 articles, masters and doctoral theses related to the subject were reached. These articles, master’s and doctoral theses Yrd. Doç. Dr., Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, betultmr@gmail.com Doktora Öğrencisi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, isirinyilmaz87@gmail.com Yrd. Doç. Dr., Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, serkantimur42@gmail.comwhich were included in the sample were examined in terms of the year of the study, the sample, the method of the study, the data collection techniques and the results of experimental studies. The findings that were obtained as a result of the analyses carried out were presented in tables, and the results below were reached. In the light of the findings obtained as a result of this study, suggestions were made as to this study and also as intended for the researchers who are going to study subjects related to environmental education
Other ID | JA44PS44AB |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 11, 2016 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 3 Issue: 5 |
Mehmet Akif Ersoy University Journal of The Institute of Educational Sciences (MAKÜ-EBED) is a national, peer-reviewed, and scientific journal that aims to contribute to science by sharing developments in educational sciences, field education, and teacher training both in Turkey and worldwide on a scientific platform. Our journal is published online once a year, and all articles are offered as open access.