Bu araştırmanın amacı, ortaöğretimde
ki PDR (Psikolojik danışma ve rehberlik) hizmetlerinin, MEB Denetçileri
tarafından yapılan denetiminde yaşanan denetim sorunlarını belirlemektir.
Araştırma nitel olarak desenlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, MEB’de
görev yapan 315 başdenetçi, denetçi ve denetçi yardımcısı oluşturmaktadır. Veri
toplama yöntemi olarak yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır.
Araştırmada, önemli sonuçlara ulaşılmıştır. Denetçilerin çoğunluğu,
meslektaşlar arası bilgi paylaşımında herhangi bir sorun yaşamadıklarını; PDR alanındaki
hizmetlerin kalitesine yönelik şikâyetlerin denetçilere ulaşmasında
şikayetlerin iletilmesi yolunu açık tuttukları, paydaşlarla işbirliği
yaptıkları; Denetçilerin
bir kısmının (ƒ=22) PDR alanında etkili şekilde denetim yapabilmek
için, yeterince bilgi ve beceriye sahip oldukları, bir kısmının (ƒ=16) ise bu
konuda yeterli olmadıkları; PDR alanındaki mevzuatın somut ve güncel olmadığı,
şeklinde ifade edilmektedir. Araştırma
sonuçlarına dayalı olarak; PDR alan bilgisi eğitimi ihtiyacı olan
Denetçiye verilmeli; paylaşım
ve yardımlaşma konusundaki yaşanan iletişim eksikliği ortadan kaldırılmalı;
Denetçi kendisine ulaşan şikayetin niteliğine göre hareket etmeli, mevzuatın
anlaşılmayan soyut bölümleri ortadan kaldırılmalı; rehberlik alanında tüm ilgililerin
denetlenmesinin gerektiği vb.
yapılan önerilerden bazılarıdır.
Subjects | Studies on Education |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 5 Issue: 7 |
Mehmet Akif Ersoy University Journal of The Institute of Educational Sciences (MAKÜ-EBED) is a national, peer-reviewed, and scientific journal that aims to contribute to science by sharing developments in educational sciences, field education, and teacher training both in Turkey and worldwide on a scientific platform. Our journal is published online once a year, and all articles are offered as open access.