Bu çalışmanın amacı bir grup İngilizce öğretmeninin Milli Eğitim Bakanlığı’nın “2023 Eğitim Vizyonu’nda” yer alan yabancı dil eğitimine yönelik hedefleriyle ilgili görüşlerini incelemektir. Bu belgede yabancı dil öğretimine yönelik üç ana hedef ve her bir hedefin altında ana hedeflerle ilişkili yedi alt hedef yer almaktadır. Yabancı dil öğretiminde karşılaşılan birçok soruna çözüm olanağı sunan hedefler barındırması açısından yabancı dil öğretmenlerinin bu hedeflerle ilgili görüşleri özellikle ne derece uygulanıp uygulanamayacağı açısından önem arz etmektedir. Bu nedenle çalışmada nitel metodoloji kapsamında durum çalışması yöntemi kullanılmış ve çalışma 2018-2019 eğitim öğretim yılı bahar döneminde Burdur ilinde farklı kademelerde görev yapan 11 İngilizce öğretmeni ile gerçekleştirilmiştir. Veriler ana hedeflere ve katılımcıların özellikle görüş belirtmek istedikleri alt hedeflere yönelik sorulardan oluşan yarı-yapılandırılmış görüşmelerle toplanmış ve daha sonra içerik analizine tabi tutulmuştur. Çalışma sonucunda çoğu öğretmenin belirtilen hedeflerin mevcut yabancı dil öğretimi sorunlarına çözüm getireceğini düşündüklerinden dolayı bu hedeflere yönelik olumlu görüşlere sahip oldukları ortaya çıkmıştır. Bu hedefleri gerçekçi bulmayan bir grup öğretmen ise hedeflerin uzun vadeli, ekonomik açıdan maliyetli, mevcut uygulamalarla çelişkili ve öğretmen görüşü alınmadan hazırlanmış olduğunu dile getirmiştir. Bulgular doğrultusunda çeşitli öneri ve tartışmalar son bölümde yer almaktadır.
Yabancı dil öğretimi İngilizce öğretimi İngilizce öğretmenleri 2023 Eğitim Vizyonu Öğretmen nitelikleri ve yeterlikleri
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 9 Issue: 11 |
Mehmet Akif Ersoy University Journal of The Institute of Educational Sciences (MAKÜ-EBED) is a national, peer-reviewed, and scientific journal that aims to contribute to science by sharing developments in educational sciences, field education, and teacher training both in Turkey and worldwide on a scientific platform. Our journal is published online once a year, and all articles are offered as open access.