Bu makale güneş enerjisinden daha verimli yararlanmak için iki farklı senaryo üzerine odaklanmaktadır. Bunlardan biri fotovoltaik evler ve enerjilerini hidrojen olarak depolamak, diğeri fotovoltaik otomobiller ve enerjilerini hidrojen olarak depolamaktır. Fotovoltaik kaynaklı bu iki senaryodaki ortak nokta, hidrojen enerjisinin daha verimli bir şekilde dönüştürülmesi ve depolanmasıdır. Doğru akım (DA) fotovoltaik enerjisi, elektroliz işlemiyle hidrojen üretmek için DA-DA dönüştürücü kullanılarak istenen voltaj seviyesine dönüştürülür. Hidrojen üretimi için elektroliz yükü, özellikle düşük voltaj ve yüksek akımlara ihtiyaç duyar. Bu şartları sağlamak için dönüştürücü hassas bir şekilde tasarlanmalı ve kontrol edilmelidir. Bu amaçla, kayan mod kontrolörü bu çalışmada bir çözüm olarak önerilmiştir. Bu kontrol cihazı iç döngüdeki endüktans akımını kullanır ve normal ve anormal koşullar altında dönüştürücü için güçlü bir kontrol sağlar. Elektroliz yükü için fotovoltaik kaynaklı DC-DC konvertör, MATLAB / Simulink yazılımında kayan kip modu kontrolörü kullanılarak daha ayrıntılı olarak simüle edilmiştir.
This paper focuses on two different scenarios to benefit from solar energy more efficiently. One of them is photovoltaic houses and storing their energy as hydrogen, the other one is photovoltaic cars and storing their energy as hydrogen. The common point in these two photovoltaic sourced scenarios is convert and storage of the hydrogen energy more efficiently. Photovoltaic energy is converted to the desired voltage level using the DC-DC buck converter for generating hydrogen with electrolysis process. The electrolysis load for hydrogen production needs low voltage and high currents especially. To supply these conditions the converter must be designed and controlled sensitively. For this aim, the sliding mode controller is proposed as a solution in this study. The photovoltaic powered DC-DC buck converter for electrolysis load was simulated in MATLAB/ Simulink software more detailed using the sliding mode controller.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Engineering |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | September 30, 2019 |
Submission Date | April 26, 2019 |
Acceptance Date | July 17, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 |
Açık Dergi Erişimi (BOAI)
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.