Bu çalışmanın amacı, ilkokul düzeyi matematik ders kitaplarında matematik dersi öğretim araçlarının kullanımına yer verilme durumlarını sınıf düzeyi ve öğrenme alanlarına göre incelemektir. Çalışmada, araştırmanın amaçları ve yapısı göz önüne alınarak nitel bir yaklaşım tercih edilmiştir. Araştırma deseni olarak doküman inceleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada incelenen ders kitaplarının toplam sayısı 8’dir. Her düzeyde kamu ve özel yayınlardan birer tane olmak üzere iki
farklı ders kitabı incelenmiştir. Ders kitapları, 30 ilkokul matematik dersi öğretim araçların kullanımı açısından incelenmiştir. Analiz sonuçlarına göre ilkokul matematik ders araçlarına sekiz ders kitabında toplam 369 kez yer verildiği tespit edilmiştir. Öğretim materyalleri en çok 3. sınıf ve en az 1. sınıf seviyesinde yer almıştır. Onluk taban bloklarının ve onluk kart takımının ders kitaplarında en sık kullanılan ders araçları olduğu tespit edilmiştir. Öğrenme alanlarına göre öğretim materyallerinin kullanımına en çok sayılar ve işlemler öğrenme alanında yer verilirken, en az ise veri işleme öğrenme alanında yer verilmiştir. Veri işleme öğrenme alanında öğretim materyalleri hiç
yer almamaktadır. Elde edilen bulgulara göre, ilkokul matematik ders araçlarının matematik ders kitaplarında yeterince yer almadığı sonucuna varılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Mathematics Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | September 17, 2023 |
Submission Date | February 13, 2022 |
Published in Issue | Year 2023 Issue: 50 |
Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License