Bu araştırmada Erzurum Başarıyı Arttırma Programı’nı (ERBAP) yönetici ve öğretmenler açısından değerlendirmek amaçlanmıştır. Araştırma, nicel araştırma yöntemlerinden olan tarama modeli ile desenlenmiştir. Araştırma amaçlı örneklem türlerinden olan uygun örnekleme türü dikkate yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu 2021-2022 eğitim öğretim yılında Erzurum il sınırları içerisinde yer alan 1926 yönetici ve öğretmenle yürütülmüştür. Katılımcıların 268’i yönetici, 1658’i ise öğretmendir. Yine katılımcıların 830’u kız, 1096’sı ise erkektir. Araştırmanın verileri anket tekniği ile toplanmıştır. Araştırma verilerinin analizinde betimsel analiz yöntemi kullanılmış. Veri analizleri için SPSS paket programı kullanılmıştır. Analizlerde, t-testi, Mann-Whitney U testi ve Kruskal Wallis-H gibi testler kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, Erzurum Başarıyı Artırma Programı (ERBAP) genel bilgiye, bilme düzeyine, okullardaki uygulama, fayda, eksik, cinsiyet ve kıdeme yılına ilişkin yönetici ve öğretmenlerin anket sonucuna göre; yöneticilerin lehine anlamlı bir farklılık vardır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | ARALIK 2022_6(2) |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 6 Issue: 2 |
SOBIAD
http://dergipark.org.tr