Okullarda
teknoloji entegrasyonu bugün çeşitli ulusal ve uluslararası projeler yoluyla desteklenmektedir.
Bu çalışma, eTwinning örneğinden yola çıkarak, Almanya ve Türkiye’yi
karşılaştıran niteliksel bir inceleme ile uluslararası teknoloji entegrasyonu projelerine
bir örnek sunmaktadır. İncelemede öğretmenler ve program koordinatörleri ile yüz
yüze niteliksel görüşmeler, öğrencilerle odak grup çalışmaları, okullarda ve
öğretmen eğitimlerinde katılımcı gözlemler yoluyla, teknoloji entegrasyonunda
yer alan farklı paydaşların görüşleri incelenmektedir. eTwinning projesi içinde
gerçekleşen teknoloji entegrasyonu süreçlerinin analizi için, bu çalışmada
etkinlik sistemi modeli benimsenmiştir. Bu model yalnızca aktörlere değil,
aktörler arasındaki ve topluluk içindeki ilişkilere, kural ve düzenlemelere, kullanılan
araçlara, yapılan iş bölümüne de bakarak sistemin bütününü incelemeye imkan
sağlamaktadır. Bu araştırmadan yola çıkarak, makalede etkinlik sistemi
modelinin teknoloji entegrasyon süreçlerini anlamak için sağladığı imkanlar
tartışılacak, ve de uluslararası teknoloji entegrasyonunun artıları ve eksileri
değerlendirilerek gelecekte yapılacak çalışmalar için tavsiyelerde
bulunulacaktır.
Subjects | Studies on Education |
---|---|
Journal Section | Reviews |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2017 |
Submission Date | March 27, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 1 Issue: 1 |
Ege Journal of Educational Technologies
is indexed and abstracted by
Index Copernicus, Asos Index, WorldCat, OpenAIRE, ROAD, BASE, Google Scholar, Academia.edu, Türk Eğitim İndeksi, IAD, EuroPub, Academindex
Publisher
Izmir Academy Association
www.izmirakademi.org