Bu
çalışmada, üniversitelerde Ayrık Yapılar derslerinde işlenen
çizge teorisi kapsamındaki çizge algoritmalarının öğetimini
desteklemek için geliştirilen bir mobil öğrenme uygulaması
sunulmaktadır. Geliştirilen mobil uygulama; öğrencilerin
çizgeleri oluşturmalarını, var olan çizgeleri yeniden
biçimlendirmelerini ve bu çizgeler üzerinde temel çizge
algoritmalarını çalıştırmalarını sağlayan bileşenler
içermektedir. Bu bağlamda, kullanıcılar oluşturdukları
yönsüz/yönlü, ağırlıksız/ağırlıklı çizgeler üzerinde
DFS
(Depth
First Search - Derinlik Öncelikli Arama), BFS (Breadth First
Search
- Genişlik Öncelikli Arama), Dijkstra’nın En Kısa Yol Bulma,
Euler
Yol/Devre (Path/Circuit), Hamilton Yol/Devre (Path/Circuit) ve
Çizge
Renklendirme (Graph Coloring) algoritmalarını çalıştırabilmektedir.
Ayrıca, öğrenciler bilgi düzeylerini sınamak amacıyla mini
sınavlar olabilmektedir. Geliştirilen mobil öğrenme uygulaması,
Ege Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü'nde verilen
Ayrık Yapılar dersi kapsamında gönüllü öğrenciler tarafından
kullanılarak test edilmiştir. Öğrenciler mobil öğrenme
uygulamasının lab çalışmaları için faydalı olduğunu
belirtmiş ve ilerleyen yıllarda tamamlayıcı bir araç olarak
kullanılmasını önermiştir. Bunun yanı sıra, önerilen mobil
öğrenme uygulamasının kullanımının, test gubundaki
öğrencilerin notlarına olan olumlu katkısı istatistiksel olarak
ispatlanmıştır.
In
this paper, a mobile learning application developed to support
teaching graph algorithms as part of the graph theory topics in
discrete mathematics courses at universities is presented. The mobile
application includes components that enable students to draw graphs,
edit previously
formed
graphs and apply basic graph theory algorithms on these graphs. In
this context, the users can apply DFS (Depth First Search), BFS
(Breadth First Search), Dijkstra’s Shortest Path, Euler
Path/Circuit, Hamilton
Path/Circuit
and Graph Coloring algorithms on the undirected/directed,
unweighted/weighted graphs they have formed. Additionally,
students can take
quizzes to test their
knowledge
level. The mobile learning
application has been tested by voluntary students as a part of the
Discrete Mathematics course in Ege University, Department of Computer
Engineering. The students stated that the mobile learning application
is useful for lab works and suggested it to be used as a
complementary tool in the following years.
Besides, the positive effect of the usage of the proposed mobile
learning application on the grades of the students in the test group
has been proven statistically.
Subjects | Studies on Education |
---|---|
Journal Section | Reviews |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2017 |
Submission Date | March 31, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 1 Issue: 1 |
Ege Journal of Educational Technologies
is indexed and abstracted by
Index Copernicus, Asos Index, WorldCat, OpenAIRE, ROAD, BASE, Google Scholar, Academia.edu, Türk Eğitim İndeksi, IAD, EuroPub, Academindex
Publisher
Izmir Academy Association
www.izmirakademi.org