Bu çalışma, eğitim alanında da kullanılmaya
başlanan oyunlaştırmanın sınıf yönetiminde kullanılan araçlardaki etkisini
gözlemlemek amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla öncelikli olarak oyunlaştırma,
oyunlaştırmada kullanılan elementler, davranışçı kuram, edimsel ve klasik
koşullanma kavramları açıklanmıştır. Bu çalışmada öğrencilerin sınıf
yönetiminde kullanılan bir oyunlaştırma sistemine yönelik genel görüşleri, oyun
elementlerinden olan ödül, puan ve liderlik tablosuna yönelik görüşleri,
İngilizce dersine yönelik görüşleri ve davranışlarına yönelik etkisi
incelenmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak 69 sorudan oluşan anket
uygulanmış ve öğrenciler ile görüşme yapılmıştır. Anket ve görüşme sorularından
elde edilen veriler bulgular kısmında incelenmiştir. Araştırmanın sonucunda
öğrencilerin eksi puan almayı sevmedikleri, liderlik tablosunda alt sırada olan
öğrencilerin ise oyunlaştırma sistemine yönelik görüşlerinin olumsuz
etkilendiği görülmüştür.
Akbaba, S. (2006). Eğitimde Motivasyon. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(3), 343-361.
Altun, S., & Çolak, E. (2011). Öğrenme Kuramları. S. Fer içinde, Öğrenme Öğretme Kuram ve Yaklaşımları (s. 18-64). Ankara: Anı Yayıncılık.
Arkün Kocadere, S., & Samur, Y. (2016). Oyundan Oyunlaştırmaya. Eğitim Teknolojileri Okumaları, 397-415.
Baş, G. (2012). İlköğretim İngilizce Dersine Yönelik Tutum Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. International Online Journal of Educational Sciences, 4(2), 411-424.
Burger, M. S. (2015). The Perceptıon Of The Effectıveness Of Classdojo In Mıddle School Classrooms: A Transcendental Phenomenologıcal Study. Lynchburg: Liberty University.
Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
Classdojo. (tarih yok). Hakkında. Aralık 30, 2016 tarihinde https://www.classdojo.com: https://www.classdojo.com/tr-tr/about/ adresinden alındı.
Çağlar, Ş., ve Arkün Kocadere, S. (2015). Çevrimiçi Öğrenme Ortamlarında Oyunlaştırma. Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 14(27), 83-102.
Çepni, S., & Keleş, E. (2006, Aralık). Beyin ve Öğrenme. Türk Fen Eğitimi(2), 66-82.
Deterding, S., Dixon, D., Khaled, R., & Nacke, L. (2011). From game design elements to gamefulness: defining gamification. In Proceedings of the 15th International
Academic MindTrek Conference: Envisioning Future Media Environments (s. 9-15). Finlandiya: ACM.
Filiz, O., Orhan Göksün, D., & Kurt, A. A. (2016). Yükseköğretimde Dönüştürülmüş Sınıflar: Özel Öğretim Yöntemleri Dersi Örneği. Eğitim Teknolojileri Okumaları, 615-632.
Güler, C., & Güler, E. (2015, Ağustos). Çevrimiçi Öğrenme Ortamlarında Oyunlaştırma: Rozet Kullanımı. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 4(3), 125-130.
İşman, A. (2015). Eğitim Teknolojisi ve Öğretim Tasarımı. Eğitim Teknolojileri Okumaları, 1-23.
Lee, J. J., & Hammer, J. (2011). Gamification in Education: What, How, Why Bother? Academic Exchange Quarterly, 15(2), 146.
Sarıtaş, T., & Yıldız, Ö. (2015). Eğitimde Oyunlaştırma Ve Ters-Yüz Sınıflar. Akademik Bilişim.
Schunk, D. H. (2009). Öğrenme Teorileri: Eğitimsel Bir Bakışla. (M. Şahin, Çev.) Ankara: Nobel Yayınevi.
Usta, E. (2016). Öğretim Teknolojileri ve Davranışçılık. K. Çağıltay, & Y. Göktaş içinde, Öğretim Teknolojilerinin Temelleri (Teoriler, Araştırmalar, Eğilimler) (s. 160-176). Ankara: Pegem.
Year 2017,
Volume: 1 Issue: 2, 103 - 124, 31.12.2017
Akbaba, S. (2006). Eğitimde Motivasyon. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(3), 343-361.
Altun, S., & Çolak, E. (2011). Öğrenme Kuramları. S. Fer içinde, Öğrenme Öğretme Kuram ve Yaklaşımları (s. 18-64). Ankara: Anı Yayıncılık.
Arkün Kocadere, S., & Samur, Y. (2016). Oyundan Oyunlaştırmaya. Eğitim Teknolojileri Okumaları, 397-415.
Baş, G. (2012). İlköğretim İngilizce Dersine Yönelik Tutum Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. International Online Journal of Educational Sciences, 4(2), 411-424.
Burger, M. S. (2015). The Perceptıon Of The Effectıveness Of Classdojo In Mıddle School Classrooms: A Transcendental Phenomenologıcal Study. Lynchburg: Liberty University.
Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
Classdojo. (tarih yok). Hakkında. Aralık 30, 2016 tarihinde https://www.classdojo.com: https://www.classdojo.com/tr-tr/about/ adresinden alındı.
Çağlar, Ş., ve Arkün Kocadere, S. (2015). Çevrimiçi Öğrenme Ortamlarında Oyunlaştırma. Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 14(27), 83-102.
Çepni, S., & Keleş, E. (2006, Aralık). Beyin ve Öğrenme. Türk Fen Eğitimi(2), 66-82.
Deterding, S., Dixon, D., Khaled, R., & Nacke, L. (2011). From game design elements to gamefulness: defining gamification. In Proceedings of the 15th International
Academic MindTrek Conference: Envisioning Future Media Environments (s. 9-15). Finlandiya: ACM.
Filiz, O., Orhan Göksün, D., & Kurt, A. A. (2016). Yükseköğretimde Dönüştürülmüş Sınıflar: Özel Öğretim Yöntemleri Dersi Örneği. Eğitim Teknolojileri Okumaları, 615-632.
Güler, C., & Güler, E. (2015, Ağustos). Çevrimiçi Öğrenme Ortamlarında Oyunlaştırma: Rozet Kullanımı. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 4(3), 125-130.
İşman, A. (2015). Eğitim Teknolojisi ve Öğretim Tasarımı. Eğitim Teknolojileri Okumaları, 1-23.
Lee, J. J., & Hammer, J. (2011). Gamification in Education: What, How, Why Bother? Academic Exchange Quarterly, 15(2), 146.
Sarıtaş, T., & Yıldız, Ö. (2015). Eğitimde Oyunlaştırma Ve Ters-Yüz Sınıflar. Akademik Bilişim.
Schunk, D. H. (2009). Öğrenme Teorileri: Eğitimsel Bir Bakışla. (M. Şahin, Çev.) Ankara: Nobel Yayınevi.
Usta, E. (2016). Öğretim Teknolojileri ve Davranışçılık. K. Çağıltay, & Y. Göktaş içinde, Öğretim Teknolojilerinin Temelleri (Teoriler, Araştırmalar, Eğilimler) (s. 160-176). Ankara: Pegem.
Ege Journal of Educational Technologies is indexed and abstracted by Index Copernicus, Asos Index, WorldCat, OpenAIRE, ROAD, BASE, Google Scholar, Academia.edu, Türk Eğitim İndeksi, IAD, EuroPub, Academindex