Bu çalışmada programlama eğitiminin öğretmen adaylarının
hayat boyu öğrenme yeterliliklerinin geliştirmesine katkısının belirlenmesi
amaçlanmıştır. Karma yöntem ile desenlenen bu çalışma, Batı Karadeniz’de
bulunan bir devlet üniversitesinde okuyan 1. Sınıf öğrencileriyle
gerçekleştirilmiştir. Mevcut çalışma, Psikolojik Danışma ve Rehberlik (PDR) ve
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği 1. Sınıfında okuyan 70 gönüllü katılımcı ile
2017-2018 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde yürütülmüştür. Bu çalışmada
kişisel bilgi formu, yaşam boyu öğrenme yeterlikleri ölçeği ve yarı yapılandırılmış
görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre
katılımcıların yaşam boyu öğrenme yeterlilik puanlarının kodlama eğitimi süreci
sonunda arttığı bulunmuştur. En çok dijital yeterlik boyutunda artış
gerçekleşmiştir. Öğrencilerin programlama öğretim süreci sonrasında elde edilen
hayat boyu öğrenme yeterlikleri cinsiyete ve bölüme göre anlamlı farklılık
göstermemiştir. Nitel boyuttan elde edilen bulgular da bu bulguları
desteklemektedir. Bu bulgu programlama öğretim uygulamalarının öğretmen adayı
öğrencilerin hayat boyu öğrenme yeterliklerinin geliştirilmesinde önemli bir
etkiye sahip olduğunu ve öğretmen adaylarının hayat boyu öğrenme
yeterliklerinin artırılması için programlama öğretiminin bir çözüm olabileceği
söylenebilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Reviews |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2018 |
Submission Date | December 11, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 2 Issue: 2 |
Ege Journal of Educational Technologies
is indexed and abstracted by
Index Copernicus, Asos Index, WorldCat, OpenAIRE, ROAD, BASE, Google Scholar, Academia.edu, Türk Eğitim İndeksi, IAD, EuroPub, Academindex
Publisher
Izmir Academy Association
www.izmirakademi.org