Research Article
BibTex RIS Cite

Blog Kullanımının EFL Öğrencilerinin Yazma Becerisine Etkisi Ve Öğrencilerin Blog Kullanarak Yazmaya İlişkin Düşüncelerinin İncelenmesi

Year 2019, Volume: 3 Issue: 2, 28 - 41, 31.12.2019

Abstract

Her geçen gün hayatımıza biraz daha fazla
giren ve artık mobil cihazlar sayesinde yanımızdan ayırmadığımız sosyal ağlar
birçok alanda etkili kullanılmaya çalışılmaktadır. Bu sosyal ağlardan biri de
bloglardır. Bu çalışmada İngilizce öğrenen öğrenciler  (EFL öğrencileri) ders kapsamında blog
kullanma sürecine dâhil edilmiş ve blog kullanımıyla ilgili düşüncelerine
başvurulmuştur. Araştırmanın amacı EFL öğrencilerinin blog kullanarak yazma
aktivitelerini yürütme konusunda düşünceleri ve blog kullanarak yazma aktivitelerini
yürütmenin öğrencilerin yazma becerilerini geliştirip geliştirmediği sorusuna
yanıt aramaktır. Ayrıca blog kullanımının öğrencileri İngilizce yazmaya teşvik
edip etmediği, blog kullanırken öğrencilerin nasıl hissettiği, ilerde
kullanmaya devam etme niyetleri, öğrenci yazılarının akıcılığını, verilen
görevi tamamlayabilme durumlarını, dilbilgisi ve anlam açısından yazılarının
uyumluluğunu, kullanılan yapı ve kelime doğruluk ve çeşitliliğini arttırıp
arttırmadığı araştırılmıştır. Öğrencilerin hem sınıf hem blog üzerinde
yazdıkları metinler British Council tarafından hazırlanmış rubriğe göre
karşılaştırılmış ve araştırmanın alt amaçlarından olan blog kullanımının
öğrenci yazılarının dilbilgisi açısında doğruluğunu, akıcılığını, kullanılan
yapı ve kelime çeşitliliğini arttırıp arttırmadığı sorularının cevabı bu
şekilde bulunmuştur. Sonuç olarak blog kullanımın öğrencilerin yazma
becerilerine olumlu katkı sağladığına ulaşılmıştır. Anket maddeleri üzerinde
ise tanımlayıcı (descriptive) analiz uygulanmış ve bu yüzden her bir madde için
yalnızca yanıtların yüzdelik oranları vasıtasıyla bir yoruma ulaşılmıştır. Genel
olarak öğrencilerin blog kullanımına ilişkin tutum ve görüşleri olumludur.

References

  • Arslan, R.Ş. & Kızıl,A.Ş.(2007). Extending writing instruction beyond school walls. International Conference of Foreign Language Education, Sabanci University, School of Languages.
  • Cohen, J. (1992). A power primer. Psychological Bulletin, 112, 155-159.
  • Comas-Quinn, A., Mardomingo, R., & Valentine, C. (2009). Mobile blogs in language learning: Making the most of information and situated learning opportunities. ReCALL, 21(1), 96-112.
  • Dawley,L. (2007), The tools for successful online teaching, British Journal of Educational Technology, 38: 949–950. doi: 10.1111/j.1467-8535.2007.00749_8.x
  • Du, H. S. & Wagner, C. (2005). Learning with weblogs: an empirical investigation. In Proceedings of the 38th Hawaii International Conference on Systems Sciences. Retrieved from: http://ieeexplore.ieee.org/stamp/stamp.jsp?tp=&arnumber=1385240&isnumber=30166
  • Halic, O., Lee, D., Paulus, R., & Spence, M. (2010). To blog or not to blog: Student perceptions of blog effectiveness for learning in a college- level course. Internet and Higher Education, 13, 206-213.
  • Huffaker, D. (2005). The educated blogger: Using weblogs to promote literacy in the classroom. AACE Journal, 13(2), 91-98. Kennedy, K. (2003). Writing with weblogs. Tech learning. http://www.techlearning.com/db_area/archives/TL/2003/02/blogs.html
  • İnceçay, G&Genç,E. (2014). University level EFL student's self-blogging to enhance writing efficacy. Procedia - Social and Behavioral Sciences 116 (2014) 2640 – 2644. Retrieved from: http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042814006442
  • J.R. Fraenkel, N.E. Wallen (2003)How to design and evaluate research in education (5th ed.)McGraw-Hill, Boston, MA
  • Kennedy, K. (2003). Writing with weblogs. Tech learning. http://www.techlearning.com/db_area/archives/TL/2003/02/blogs.html
  • Kim, H.N. (2008). The phenomenon of blogs and theoretical model of blog use in educational contexts. Computers and Education, 51, 1342- 1352.
  • Lin, W., Lieu, Y., Kakusho, K., Yueh, H., Murakami, M., & Minoh, M. (2006). Blog as a tool to develop e-Learning experience in an international distance course. In Proceedings of the Sixth IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies, 290-292.
  • Meinecke, A.L., Smith, K.K., & Lehmann-Willenbrock, N. (2013). Developing students as global learners: “Groups in our World” blog. Small Group Research, 44(4), 428-445.
  • Richardson, W. (2009). Blogs, Wikis, Podcasts and other powerful tools web tools for classrooms.
  • Robertson, J. (2011). The educational affordances of blogs for self-directed learning. Computers and Education, 57, 1628-1644.
  • Wang, S., & Hsua, H. (2008). Reflections on using blogs to expand in-class discussion. TechTrends, 52(3), 81-85.
  • Warlick, D.F. (2007). Classroom Blogging: a teacher’s guide to Blogs, Wikis &other tools that are shaping a new information landscape. The Landmark Project, Raleigh, North Carolina, USA.
  • Xin, C., & Feenberg, A. (2007). Pedagogy in cyberspace: The dynamics of online discourse. E-Learning, 4(4), 415-432.
Year 2019, Volume: 3 Issue: 2, 28 - 41, 31.12.2019

Abstract

References

  • Arslan, R.Ş. & Kızıl,A.Ş.(2007). Extending writing instruction beyond school walls. International Conference of Foreign Language Education, Sabanci University, School of Languages.
  • Cohen, J. (1992). A power primer. Psychological Bulletin, 112, 155-159.
  • Comas-Quinn, A., Mardomingo, R., & Valentine, C. (2009). Mobile blogs in language learning: Making the most of information and situated learning opportunities. ReCALL, 21(1), 96-112.
  • Dawley,L. (2007), The tools for successful online teaching, British Journal of Educational Technology, 38: 949–950. doi: 10.1111/j.1467-8535.2007.00749_8.x
  • Du, H. S. & Wagner, C. (2005). Learning with weblogs: an empirical investigation. In Proceedings of the 38th Hawaii International Conference on Systems Sciences. Retrieved from: http://ieeexplore.ieee.org/stamp/stamp.jsp?tp=&arnumber=1385240&isnumber=30166
  • Halic, O., Lee, D., Paulus, R., & Spence, M. (2010). To blog or not to blog: Student perceptions of blog effectiveness for learning in a college- level course. Internet and Higher Education, 13, 206-213.
  • Huffaker, D. (2005). The educated blogger: Using weblogs to promote literacy in the classroom. AACE Journal, 13(2), 91-98. Kennedy, K. (2003). Writing with weblogs. Tech learning. http://www.techlearning.com/db_area/archives/TL/2003/02/blogs.html
  • İnceçay, G&Genç,E. (2014). University level EFL student's self-blogging to enhance writing efficacy. Procedia - Social and Behavioral Sciences 116 (2014) 2640 – 2644. Retrieved from: http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042814006442
  • J.R. Fraenkel, N.E. Wallen (2003)How to design and evaluate research in education (5th ed.)McGraw-Hill, Boston, MA
  • Kennedy, K. (2003). Writing with weblogs. Tech learning. http://www.techlearning.com/db_area/archives/TL/2003/02/blogs.html
  • Kim, H.N. (2008). The phenomenon of blogs and theoretical model of blog use in educational contexts. Computers and Education, 51, 1342- 1352.
  • Lin, W., Lieu, Y., Kakusho, K., Yueh, H., Murakami, M., & Minoh, M. (2006). Blog as a tool to develop e-Learning experience in an international distance course. In Proceedings of the Sixth IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies, 290-292.
  • Meinecke, A.L., Smith, K.K., & Lehmann-Willenbrock, N. (2013). Developing students as global learners: “Groups in our World” blog. Small Group Research, 44(4), 428-445.
  • Richardson, W. (2009). Blogs, Wikis, Podcasts and other powerful tools web tools for classrooms.
  • Robertson, J. (2011). The educational affordances of blogs for self-directed learning. Computers and Education, 57, 1628-1644.
  • Wang, S., & Hsua, H. (2008). Reflections on using blogs to expand in-class discussion. TechTrends, 52(3), 81-85.
  • Warlick, D.F. (2007). Classroom Blogging: a teacher’s guide to Blogs, Wikis &other tools that are shaping a new information landscape. The Landmark Project, Raleigh, North Carolina, USA.
  • Xin, C., & Feenberg, A. (2007). Pedagogy in cyberspace: The dynamics of online discourse. E-Learning, 4(4), 415-432.
There are 18 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Reviews
Authors

Sema Yıldız Huseynov

Publication Date December 31, 2019
Submission Date July 30, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 3 Issue: 2

Cite

APA Yıldız Huseynov, S. (2019). Blog Kullanımının EFL Öğrencilerinin Yazma Becerisine Etkisi Ve Öğrencilerin Blog Kullanarak Yazmaya İlişkin Düşüncelerinin İncelenmesi. Ege Eğitim Teknolojileri Dergisi, 3(2), 28-41.

Ege Journal of Educational Technologies
is indexed and abstracted by
Index Copernicus, Asos Index, WorldCat, OpenAIRE, ROAD, BASE, Google Scholar, Academia.edu, Türk Eğitim İndeksi, IAD, EuroPub, Academindex

Publisher
Izmir Academy Association
www.izmirakademi.org