Bu araştırma ortaöğretimde görev yapan öğretmenlerin bilişsel farkındalık stratejilerini kullanma düzeylerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Betimsel özellikte olan araştırmada tarama modelinden yararlanılmıştır. Veriler Yıldırım (2012) tarafından hazırlanan 44 maddelik “Bilişsel Farkındalık Stratejisi Ölçeği” ile 21-25 Mart 2016 tarihinde Mersin’de düzenlenmiş olan hizmetiçi eğitime katılan 97 ortaöğretim öğretmeninin görüşlerinden elde edilmiştir. Verilerin analizinde Kolmogorov-Smirnov Z testi, Shapiro Wilk testi, frekans, yüzde, aritmetik ortalama, ANOVA, bağımsız gruplar t testi, Mann Whitney U testi, Kuruskall Wallis testleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, öğretmenlerin mesleki kıdem sürelerinin 16-20 yıl arasında yoğunlaştığı, çoğunluğunun eğitim fakültesi mezunu olduğu, öğrenme-öğretme ortamlarında bilişsel farkındalık stratejilerini kullanma düzeylerinin ‘sık sık’ ( =3,72) düzeyinde olduğu görülmüştür.
Anahtar Sözcükler: Bilişsel farkındalık, öğretmen, öğrenme-öğretme ortamı.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 29, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 |
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile yayımlanmıştır.