Research Article
BibTex RIS Cite

Girişimcilik Eğitimi Modüllerinin Fen Bilimleri Öğretmen Adayları Üzerindeki Yansımaları

Year 2017, Volume: 18 Issue: 2, 813 - 856, 29.12.2017

Abstract

Bu araştırmanın amacı fen bilimleri
öğretim programıyla bütünleştirişmiş girişimcilik eğitimi modüllerinin öğretmen
adaylarının girişimcilik kavramı, girişimci özelllikler ile ilgili algılarına
yansımalarını belirlemektir. Bunun için 14 haftadan oluşan fen bilimleri
öğretim programıyla bütünleştirilmiş girişimcilik eğitimi modüllerinden
yararlanılmıştır. Bu doğrultuda araştırma deseninin fenomenografik araştırma
olarak tasarlanması uygun görülmüştür. Araştırmaya 26 fen bilimleri öğretmen
adayı katılmıştır. Veriler eğitim modülleri uygulanmadan önce ve uygulandıktan
sonra gerçekleştirilen görüşmeler yoluyla elde edilmiştir. Veriler içerik
analizine tabi tutularak çözümlenmiştir. Sonuç olarak girişimcilik eğitimi
modüllerinin öğretmen adaylarının “girişimcilik” kavramı ve “girişimci
özellikler”e yönelik algılarına olumlu yansıdığı belirlenmiştir. Bunun yanında
geliştirilen girişimcilik eğitimi modülleri, öğretmen adaylarının girişimci
özelliklerini olumlu yönde geliştirmiş ve öğretmen adaylarının girişimci
özelliklerini fark etmelerini sağlamıştır. Bu sonuçlara bağlı olarak fen
bilimleri öğretmen eğitimi programlarında zorunlu olarak girişimcilik konulu
eğitim modüllerinin yaygınlaştırılması önerilebilir.

References

  • Adeyemo, S. A. (2009). Understanding and acquisition of entrepreneurial skills: A pedagogical re-orientation for classroom teacher in science education. Journal of Turkish Science Education, 6(3), 57-65.
  • Bacanak, A. (2013). Teachers' views about science and technology lesson effects on the development of students' entrepreneurship skills. Educational Sciences: Theory & Practice, 13(1), 622-629.
  • Bacanak, A., Üküdür, M. A., & Öner, F. (2012). Fen ve teknoloji dersi öğretmenlerinin girişimcilik becerisi ve etkisi ile ilgili görüşleri: Nitel bir araştırma. X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 27 - 30 Haziran, Niğde.
  • Bolaji, O. A. (2012). Intergrating enterpreneurship education into science education: Science teachers perspectives. Journal of Science, Technology, Mathematics and Education, 8(3), 181-187.
  • Buang, N. A., Halim, L., & Malaysia, U. K. (2007). Development of entrepreneurial science thinking model for malaysian science and technology education. Seminar Pendidikan Kejuruteraan dan Alam Bina (Seminar on Engineering and Natural Development Education). Selangor: Universiti Kebangsaan Malaysia.
  • Buang, N. A., Halim, L., & Meerah, T. S. M. (2009). Understanding the thinking of scientists entrepreneurs: ımplications for science education in Malaysia. Journal of Turkish Science Education, 6(2), 3-11.
  • Deveci, İ., & Çepni, S. (2015a). Öğretmen adaylarına yönelik girişimcilik ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. International Journal of Human Sciences, 12(2), 92-112. http://dx.doi.org/10.14687/ijhs.v12i2.3240
  • Deveci, İ., & Çepni, S. (2015b). Fen bilgisi öğretmen adaylarının girişimci özelliklerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. International Online Journal of Educational Sciences, 7(3), 135-149. http://dx.doi.org/10.15345/iojes.2015.03.001
  • Güven, S. (2009). New primary education course programmes and entrepreneurship. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 1(1), 265-270. http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2009.01.048
  • Güven, S. (2010). Hayat bilgisi dersi öğretim programlarının girişimcilik özellikleri açısından incelenmesi. E-Journal of New World Sciences Academy (Nwsa), 5(1), 50-57.
  • Habila Nuhu, C. M. D., & Pahalson, C. A. D. (2014). Entrepreneurship education for science teachers as a means of achieving national transformation. Journal of Engineering Research and Applications, 4(3), 153-156.
Year 2017, Volume: 18 Issue: 2, 813 - 856, 29.12.2017

Abstract

References

  • Adeyemo, S. A. (2009). Understanding and acquisition of entrepreneurial skills: A pedagogical re-orientation for classroom teacher in science education. Journal of Turkish Science Education, 6(3), 57-65.
  • Bacanak, A. (2013). Teachers' views about science and technology lesson effects on the development of students' entrepreneurship skills. Educational Sciences: Theory & Practice, 13(1), 622-629.
  • Bacanak, A., Üküdür, M. A., & Öner, F. (2012). Fen ve teknoloji dersi öğretmenlerinin girişimcilik becerisi ve etkisi ile ilgili görüşleri: Nitel bir araştırma. X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 27 - 30 Haziran, Niğde.
  • Bolaji, O. A. (2012). Intergrating enterpreneurship education into science education: Science teachers perspectives. Journal of Science, Technology, Mathematics and Education, 8(3), 181-187.
  • Buang, N. A., Halim, L., & Malaysia, U. K. (2007). Development of entrepreneurial science thinking model for malaysian science and technology education. Seminar Pendidikan Kejuruteraan dan Alam Bina (Seminar on Engineering and Natural Development Education). Selangor: Universiti Kebangsaan Malaysia.
  • Buang, N. A., Halim, L., & Meerah, T. S. M. (2009). Understanding the thinking of scientists entrepreneurs: ımplications for science education in Malaysia. Journal of Turkish Science Education, 6(2), 3-11.
  • Deveci, İ., & Çepni, S. (2015a). Öğretmen adaylarına yönelik girişimcilik ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. International Journal of Human Sciences, 12(2), 92-112. http://dx.doi.org/10.14687/ijhs.v12i2.3240
  • Deveci, İ., & Çepni, S. (2015b). Fen bilgisi öğretmen adaylarının girişimci özelliklerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. International Online Journal of Educational Sciences, 7(3), 135-149. http://dx.doi.org/10.15345/iojes.2015.03.001
  • Güven, S. (2009). New primary education course programmes and entrepreneurship. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 1(1), 265-270. http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2009.01.048
  • Güven, S. (2010). Hayat bilgisi dersi öğretim programlarının girişimcilik özellikleri açısından incelenmesi. E-Journal of New World Sciences Academy (Nwsa), 5(1), 50-57.
  • Habila Nuhu, C. M. D., & Pahalson, C. A. D. (2014). Entrepreneurship education for science teachers as a means of achieving national transformation. Journal of Engineering Research and Applications, 4(3), 153-156.
There are 11 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

İsa Deveci

Salih Çepni

Publication Date December 29, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 18 Issue: 2

Cite

APA Deveci, İ., & Çepni, S. (2017). Girişimcilik Eğitimi Modüllerinin Fen Bilimleri Öğretmen Adayları Üzerindeki Yansımaları. Ege Eğitim Dergisi, 18(2), 813-856.