Bu çalışmada bir Tasarım Tabanlı Araştırma kapsamında hazırlanan
öğretim tasarımı modeliyle ilköğretim 8. sınıf görme yetersizliği olan
öğrencilere ‘Maddenin Halleri ve Isı’ ünitesine yönelik geliştirilen etkinlik
ve materyallerin öğretim, öğrenme, işlevsellik ve kullanışlılık boyutlarında
değerlendirilmesi yapılmıştır. Çalışma üç temel aşamadan oluşmaktadır. Çalışmanın
ilk aşamasında görme yetersizliği olan öğrencilerin Fen Bilimleri dersi ‘Maddenin
Halleri ve Isı’ ünitesine yönelik öğrenme ihtiyaçları tespit edilmiştir. İkinci
aşamada ise öğrencilerin tespit edilen ihtiyaçları doğrultusunda materyal ve
etkinlikler tasarlanmıştır. Son aşamada ise bu öğretim materyal ve
etkinliklerinin değerlendirmesi yapılmıştır. Öğretim tasarımı geliştirilirken
ADDIE öğretim tasarım modelinden yararlanılmıştır. Çalışmanın ihtiyaç analizi
ve uygulama aşamaları bir durum çalışması olarak sürdürülmüştür. İhtiyaç
analizi aşamasına 5 öğrenci, uygulama aşamasına ise 6 öğrenci katılmıştır. Veri
toplama aracı olarak gözlem formu
kullanılmıştır. Çalışmadan elde edilen bulgulara göre ’Maddenin Halleri
ve Isı’ ünitesinde yer alan kavramların öğrencilere etkili bir şekilde
öğretilmesi amacıyla hazırlanan etkinliklerin öğretim, öğrenme, işlevsellik ve
kullanışlılık boyutlarında hem öğrenmeye olumlu katkı sağladığı hem de kolay
temin edilebilir nitelikte olduğu tespit edilmiştir.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 29, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 18 Issue: 2 |
This page is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 terms.